Kommer du att rösta i kyrkovalet?
Jag är medlem i Svenska kyrkan och kommer självklart att rösta i kyrkovalet i september.
Hur tänker ni göra? Motivera gärna.
Jag är medlem i Svenska kyrkan och kommer självklart att rösta i kyrkovalet i september.
Hur tänker ni göra? Motivera gärna.
Nej, det är nog ingen bra idé eftersom jag aldrig haft någon gudstro.
Jag kommer absolut INTE rösta i kyrkovalet, främst för att jag är ateist och tycker att all religion är av ondo. Vi lever i en upplyst värld och med tanke på att världen haft runt 2700 olika gudar genom alla tider så att just DIN gud är den enda och riktiga är en närmast absurd tanke! Religion är och har varit ett sätt att kontrollera och förtrycka hela folk runt om i världen, inget annat!
Kyrkan gör ju något gott. Hjälper fattiga och utsatta personer. Jag håller med om att kyrkan förr i tiden försökte skrämma och kontrollera folk till lydnad.
Nej, det är nog ingen bra idé eftersom jag aldrig haft någon gudstro.
Jag kommer absolut INTE rösta i kyrkovalet, främst för att jag är ateist och tycker att all religion är av ondo. Vi lever i en upplyst värld och med tanke på att världen haft runt 2700 olika gudar genom alla tider så att just DIN gud är den enda och riktiga är en närmast absurd tanke! Religion är och har varit ett sätt att kontrollera och förtrycka hela folk runt om i världen, inget annat!
Påstår du att jag vill kontrollera någon och att jag inte har en faktisk ärlig tro. Att jag bara är kyrkoaktiv för att jag vill utöva kontroll av någon/några?
Sedan är jag kristet troende bla pga min egen erfarenhet, vad jag själv erfarit i verkliga livet
Jag har gått ur kyrkan och få därmed inte rösta i kyrkovalet.
Tillhör du S:t Johannes församling (Norrmalm) i Stockholm så tycker jag du bör titta på detta innan du röstar.
Församlingen sålde hyreshus ? kyrkopolitiker gjorde miljonkap | SVT Nyheter
Uppdrag granskning ? Kyrkans hemliga affärer | SVT Play
Jag har gått ur kyrkan och få därmed inte rösta i kyrkovalet.
Tillhör du S:t Johannes församling (Norrmalm) i Stockholm så tycker jag du bör titta på detta innan du röstar.
Församlingen sålde hyreshus ? kyrkopolitiker gjorde miljonkap | SVT Nyheter
Uppdrag granskning ? Kyrkans hemliga affärer | SVT Play