• saelma

Hur ofta går era män ut?

MIn kille är nog ute varje helg, lilltjejen är sju veckor och jag har varit ensam med henne de flesta lördagskvällarna..som idag
    Klart att han ska få vara med sina vänner men vore inte fel om han kunde vara hemma ibland...
    gnäller kanske men jag har börjat att få panik på att bara vara mamma (som jag ju älskar) behöver egentid också men vet inte hur jag ska få till det, när sambon är ledig från jobbet vill han ju koppla av. men samtidigt så känner jag att det skulle vara skönt om han kunde ta henne så jag kunde koppla av från mitt "jobb". Känner lite att jag inte har "rätt" att "taledigt" från mitt "jobb"

nån som har hjälp och råd att ge...

hur löser ni det här?

• Svar på tråden Hur ofta går era män ut?
  • morsa81

min sambo är nästan aldrig ute. men har lite andra intessen istället. han snickrar och "grejar" ca 2 eftermiddagar i veckan. (åker efter jobbet och kommer hem när barnen somnat)

• Junibarn

"Gå ut" på krogen och festa då antar jag?? Var någon vi båda tröttnat på innan vi bestämde oss för att försöka bli med barn. Nu i sommar har vi varit "ute" på ställen ihop där man kan ta med sig vår son(uteserveringar tex)Skulle absolut inte acceptera att min sambo gick ut varje helg själv, helgerna ihop är ju det man ser fram emot under veckorna!

• Spixie

Min sambo går aldrig ut på krogen eller nåt liknande. Han säger att han tröttnat på det livet för länge,längesen. Så länge vi har vart tillsammans så har han inte satt sin fot där själv. Vi var väl ett par ggr innan vår son föddes ute och tog ett par öl och sen hem, men aldrig supa-supafester eller nåt. Vi prioriterar vår familj, vi älskar att göra saker tillsammans!!

• CeNedra

Min sambo är nästan eller aldrig ute på egen hand, och hans vänner är mina vänner och mina vänner är hans vänner. Vi gör saker ihop om det är så, och i så lång utsträckning som det går, tar vi också med oss vår son. Jag tror detta går så mycket enklare när de flesta av vännerna själva har blivit föräldrar.

I helgerna och på kvällarna hjälper han mig ofta att ta hand om Linus. Jag kräver rätt mycket på den biten, för jag känner att jag verkligen behöver min tid, om jag så bara står i lugn och ro och diskar. Men min sambo vill också ge mycket av sin tid till sin son, vill gärna att det blir pappas lilla pojke. Han har en kompis vars barn blev så mammakär att han inte på över ett år kunde plocka upp sin son för att ge tröst.

Men efter att jag nyligen varit sjuk och min sambo fick ta hand om Linus hela dagarna i ett par dagar så förstod han att det inte var lekande lätt. Trots att man inte gör så mycket hemma, känns det som så blir man så himmla trött.

• Ulle73

Min sambo är ute ofta!! Det är nämligen så att vi buggar en del och han har börjat bli riktigt duktig... Jag tycker att det är jättekul om han lär sig en massa nu så att jag kan dansa runt med honom så fort som vi kan ha barnvakt ibland.

Jag vet var han är. Han kör själv och dricker bara vatten eftersom han är ute för att dansa.

• Bumpy

Din kille måste ju avlasta dig också- bara för att han går iväg till sitt arbete på morgonen betyder inte att han inte behöver ta sittt ansvar som pappa och partner när helgen kommer. Ni var ju två när ni barnet kom till då borde ni vara två som delar på ansvaret oxå.

Kramisar

• stina8103

Min sambo går ut ofta och jag tycker det är jätte jobbigt. 1-2 gånger varannan vecka och jag blir jätte frusterad. Vi har diskuterar länge kring detta men vi förstår inte varandra. Jag tycker inte det känns som ett givande sätt att roa sig på och tycker det är slöseri med tid, dessutom kommer han hem halvfull varje gång och jag kan bli riktigt tokig på det. Jag vet att han har all rätt till att göra vad han vill, trots detta är det så svårt att inte känna att jag har rätt och att jag får en slags nedlåtande attityd mot honom när han ska ut. Vi bor i en liten håla en timme från Stockholm, här är världen mycke liten för de flesta och själv (flyttade hit för ett par år sedan) har jag väldigt få jag umgås med. Jag har inget gemensamt med nyköpingsbor som på helgen slår på stort och åker till Heroncity och tittar på bio lixsåm... min sambo däremot har bott här i snart 10 år och nöjer sig.  
    Ärs, allt detta handlar väl mer om existensiella faktorer mer än hur många gånger han vill ut på Oliver Twist.
    Det är i alla fall jobbigt och jag blir ofta arg utan att kunna få utlopp för det. han blir undrande och fattar inte varför han inte kan få roa sig och jag blir besviken på att inte kunna uttrycka bättre vad det är som stör mig så. SUCK. Jag är snart 30, han är 32. Borde jag göra en förändring eller är det han som borde utvecklas? 

• Gliimma

Min sambo är nästan aldrig ute, kanske 2 ggr/år. Jag har inte varit ute på över 2 år. Vi är hemmakära :) tycker du ska prata med din man, jag skulle inte heller vilja att min var ute varje helg. Ni kanske kan be någon vara barnvakt några timmar och gå ut och äta eller gå på bio? Du behöver ju också få vila och komma utanför hemmet utan barnet.

• redneck girl

varje helg var då till att ta i . det hade jag inte blivit glad åt. på vintern är han inte ut så ofta.,sker bara ett fåtal gånger då. på sommaren är vi ute mer. men inte överdrivet ofta kan man lugnt säga . har man en pytte hemma så får man vackert hjälpa varandra .

• tankar2009

Aldrig varit ute som att 'festa'. Däremot tagit en öl efter jobbet nån gång, men då varit hemma till kanske klockan 20-21. Samma för mig!

• Dripknot

Min sambo går ut någon enstaka gång med jobbet. Ibland går vi ut på varsitt håll, mest jag som är ut på krogen utan honom. Han trivs bättre hemma, och ibland går vi ut tillsammans och tar ett glas.

Inget konstigt med det. Sist jag var ut så gick jag ut med två vänner, hade superkul o kom hem igen.

Även fast min dotter inte är hans biologiska så är han hellre hemma med oss och myspyser, tittar på film o umgås istället för att slösa bort tiden på krogen. Den biten står snarare jag för! ;D Vill jag gå ut så stoppar han mig inte. Han litar på mig och jag litar på honom.

:)

Det krävs inte mycket av en kille för att bli pappa, men det krävs en riktig man för att vara en far.
  • Diablo

Sambon går ut med ett killgäng 2-3 gånger om året, då spelar de lite bowling och ölar. Annars är han hemma på helgerna. Varför har man annars famijl om man inte vill umgås, så resonerar vi! Jag går aldrig ut, har inte det behovet. Gillar att vara hemma!

Har man tur behöver man inget vett!
  • lillabebben

Min sambo går ut med jobbet eller kompisar högst en gång i månaden. För mig får han gärna gå ut men hade han velat gå ut varje helg hade jag nog funderat över varför han hellre umgås med kompisar än med sin familj. Går han ut så ofta har du självklart också rätt att gå ut, om du vill det. Att ha barn är inget "jobb", det är en del av ens liv och för mig är det naturligt att man sätter familjen i första hand och så klart vill umgås med sin familj. Han är inte mindre förälder än du är, ni har samma ansvar som mamma och pappa, och därför ska ni så klart dela på föräldraskapet så det blir bra för båda (eller för alla tre rättare sagt).

Svar på tråden Hur ofta går era män ut?