• Anonym (dödsångest)

Hur gör jag med testamentet

Om jag är ensam utan barn när jag dör och mina föräldrar då är döda, jag vill inte att några släktingar ska ärva. Jag måste skriva ett testamente förstår jag som måste bevittnas? Av vem då, vem skulle hjälpa mig? Och vad gör jag sen med testamentet? Vem ska se till att det följs efter min död? 

Jag vill inte att mina släktingar ska rota i mitt hem efter att jag dött tex

• Svar på tråden Hur gör jag med testamentet
  • EpicF
    Anonym (dödsångest) skrev 2025-05-20 13:27:26 följande:

Alltså om jag skulle dö här, jag vet inte vem som skulle få reda på det? Just nu har jag inte autogiro men det kanske man har då. Jag bor ensligt

Alltså om jag skulle dö här, jag vet inte vem som skulle få reda på det? Just nu har jag inte autogiro men det kanske man har då. Jag bor ensligt

Polisen kontaktar de närmsta anhöriga, när du hittas. 
  • Anonym (dödsångest)
    EpicF skrev 2025-05-20 16:30:34 följande:

Polisen kontaktar de närmsta anhöriga, när du hittas. 
    Fast hur ska någon få reda på att jag är död, var frågan. Hur skulle polisen få veta det, menar du?
  • Anonym (J)
    Anonym (dödsångest) skrev 2025-05-20 16:33:48 följande:
    Fast hur ska någon få reda på att jag är död, var frågan. Hur skulle polisen få veta det, menar du?
    Om du bor ensligt, ingen regelbunden kontakt med någon, inga räkningar som kommer gå till kfm mm kan det ta tid innan din död blir upptäckt.
  • Anonym (dödsångest)
    Anonym (J) skrev 2025-05-20 16:50:17 följande:
    Om du bor ensligt, ingen regelbunden kontakt med någon, inga räkningar som kommer gå till kfm mm kan det ta tid innan din död blir upptäckt.

Kanske aldrig?
  • Anonym (J)
    Anonym (dödsångest) skrev 2025-05-20 17:01:03 följande:

Kanske aldrig?
    Kanske aldrig! Men äger du fastigheten lär det behövas betala skatt och deklareras ibland vilket kan förorsaka ett kontaktförsök.

Äger du inte fastigheten lär ägaren undra för eller senare.
  • Anonym (dödsångest)
    Anonym (J) skrev 2025-05-20 17:40:09 följande:
    Kanske aldrig! Men äger du fastigheten lär det behövas betala skatt och deklareras ibland vilket kan förorsaka ett kontaktförsök.

Äger du inte fastigheten lär ägaren undra för eller senare.
    Får sätta in mycket pengar på skattekontot då? Då dras det ju där
  • Anonym (J)
    Anonym (dödsångest) skrev 2025-05-20 18:02:14 följande:
    Då kanske du aldrig blir hittad.  Vem vet. 
  • EpicF
    Anonym (dödsångest) skrev 2025-05-20 16:33:48 följande:
    Lånet betalas inte, eventuell hyra betalas inte, du blir efterlyst av ex arbetsgivare. Det börjar lukta från lägenjeten/huset. Eventuella grannar efterlyser dig. För eller senare så kommer det fram att du är död och då blir dina närmsta anhöriga kontaktade. 
  • EpicF
    Anonym (dödsångest) skrev 2025-05-20 18:02:14 följande:
    För eller senare tar pengarna slut. 
  • Anonym (dödsångest)
    EpicF skrev 2025-05-20 20:11:23 följande:
    Lånet betalas inte, eventuell hyra betalas inte, du blir efterlyst av ex arbetsgivare. Det börjar lukta från lägenjeten/huset. Eventuella grannar efterlyser dig. För eller senare så kommer det fram att du är död och då blir dina närmsta anhöriga kontaktade. 
    En pensionär med autogiro? Jag är väldigt ensam, ingen skulle sakna mig.

Jag bor ensligt som sagt, inga grannar som skulle efterlysa mig och kommer nog inte komma fram någon lukt utanför huset. Och ett lik torkar väl ihop till slut 
  • Anonym (dödsångest)
    EpicF skrev 2025-05-20 20:12:36 följande:
    För eller senare tar pengarna slut. 
    Vid det laget så kanske mina släktingar är döda ändå
  • EpicF
    Anonym (dödsångest) skrev 2025-05-20 20:21:17 följande:
    En pensionär med autogiro? Jag är väldigt ensam, ingen skulle sakna mig.

Jag bor ensligt som sagt, inga grannar som skulle efterlysa mig och kommer nog inte komma fram någon lukt utanför huset. Och ett lik torkar väl ihop till slut 
    Även om man har autogiro så tar pengarna slut för eller senare. 
  • Anonym (Nope)
    EpicF skrev 2025-05-20 20:47:53 följande:
    Även om man har autogiro så tar pengarna slut för eller senare. 
    Men snälla, en pensionär får ju pension. Du är för rolig du alltså Tungan ute
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Hur gör jag med testamentet