Anonym (Elle) skrev 2025-05-28 21:10:46 följande:
Moral vänner emellan gäller tycker jag!
Sedan, om någon har det väldigt dåligt ställt och behöver betala viktiga räkningar, kan det bli så att den personen kommer fram till att man ändå behöver sälja den gåva som man har fått. Men skäms för att berätta det för vännen, så man låter bli.
Inte snyggt gjort, men kanske lite förståeligt i alla fall. Då kan ju vännen som gav känna, om hon får reda på det, att hon har gjort lite verklig nytta för sin väninna i alla fall.
Man ska inte begära av rikare vänner att de alltid ska betala och bidra! I det här fallet så hade ju väninnan som fått jeansen dessutom det ganska bra ställt. (Själv har jag betydligt rikare vänner, men förväntar mig inte sådant. Man ska vara stolt över det som man själv har. )
Toppen att TS hittade ett bra ställe att ge väskorna till.
Exakt så; moral vänner emellan! Om att sälja vid verkliga behov det har jag inga problem med alls så jag håller med om det du skriver där också.
Jag blev jätteglad när jag hittade stället som jag kan donera väskorna och annat till i framtiden. Då går det till personer som verkligen behöver det och sakerna är alltid i toppskick så dom bör kunna ha sakerna länge framöver. Förhoppningsvis är det en liten hjälp på vägen i en mörk tid för kvinnorna.
Anonym (H) skrev 2025-05-28 21:14:29 följande:
Jag tycker det var fult gjort. Man kanske hade velat ge dem till någon annan som velat ha dem.
Exakt så, svarade på det du och Elle skrev ovanför ditt citat då det passade till er båda.
Anonym (Räcker och blir över) skrev 2025-05-28 21:14:56 följande:
Det var inte snyggt gjort, det håller jag med om, men inget att jaga upp sig över om man har så förbannat mycket märkesplagg ändå. Strunt samma.
Jag har inte jagat upp mig och att jag har "förbannat mycket märkesplagg ändå" vet jag inte hur det är relevant i sammanhanget? Är det mindre irriterande och sårande att bli utnyttjad av någon för att man har det ganska gott ställt än om man inte är lika lyckligt lottad i det materiella? Det är inte att det var märkesjeans som stör mig utan att Alva betedde sig omoraliskt mot mig som hon säger sig vara så god vän med. Dessutom gick någon/några som faktiskt hade haft användning av jeansen miste om dom pga henne.