Kvinna: tankar om anorgasmi vid sex
Ni (få?) kvinnor som aldrig kommer vid sex, hur hanterar ni det mentalt och socialt?
Jag är kvinna och 50 och tycker i perioder att det är så jobbigt att jag aldrig kommit/kommer vid sex. Detta är också blandat med sorg över att jag förut i livet inte brydde mig om min orgasm. Jag tyckte att jag var frigjord och sexuell ändå. Men i takt med att jag blir allt mer medveten om hur många kvinnor som faktiskt kommer, på olika sätt, så känner jag mig liksom snuvad på konfekten, eller lite fånig som trodde jag hade koll på läget.
Jag har träffat flera män på sistone, och haft skönt sex med alla. Alla har kommit, utom jag. Jag har också träffat en man som gav mig yonimassage. De kvinnor han masserat har fått 2-4 orgasmer enligt honom. Han smekte mig i två timmar (!) men jag var inte ens nära orgasm (även om det var skönt).
Jag kommer ibland med vibrator eller dusch (ibland lyckas det, ibland inte), men det har aldrig lyckats om det är nån annan i rummet. Folks tips om att involvera mannen i min onani har alltså aldrig lett till nåt. Jag är så less på duschen (och det är meckigt rent praktiskt) och vibratorn räcker inte alltid till, eller så tar batteriet slut mitt i?
Män har ju alltid kuken framför sig, de kan runka och komma var som helst. Då förstår jag att det lockar att runka mer, ha mer sex. För mig är orgasm antingen nåt som jag måste kämpa ensam för att få, eller nåt som bara min sexpartner får.
Nu känner jag återigen att det känns jobbigt att träffa män eftersom jag s.a.s. inte får min del, trots massor med oralsex, smek o.s.v. De frågar hur de ska få mig att komma, och i stunden vill jag ju inte pausa sexet för att förklara mitt tillstånd, utan jag har sagt ?vi tar det sen? och så har jag förklarat efter sexet. Det är tröttsamt och jobbigt att det är så här för mig.
Jag är egentligen jättenyfiken och öppen inom sex, och alla jag varit med på sistone har varit sjukt nöjda. Jag har också haft det skönt, men känner ju samtidigt att dessa män säkert varit med om att kunna få andra kvinnor att komma, och då känner jag mig nästan handikappad för att jag inte kan det. Jag har i perioder försökt ignorera det och bara ge mig hän och ha sex, vilket ju är det jag vill, men jag kan inte ignorera problemet hur länge som helst, utan förr eller senare börjar jag grubbla igen (som nu).
Jag kan stå på nåt sexmingel och känna mig het och härlig, och så glider samtalsämnet in på orgasmer och de andra kvinnorna börjar glatt prata om orgasmtekniker etc, och då tystnar jag eftersom jag plötsligt känner att just det, jag är ju inte ?normal?.
Just nu vet jag inte hur jag ska tackla det här. Jag har en kk som jag träffar ibland, han vet om detta och slickar mig glatt ändå (och jag njuter jättemycket), men nu ska jag träffa en ny man i veckan (kemiträff) och känner samma gamla känsla: Hur reagerar han när/om han får veta att jag aldrig kommer? Hur hanterar jag det när han undrar?
Så min fråga är: Är det nån annan kvinna med samma problem som vill berätta om sina tankar och känslor kring detta? Helst nån som faktiskt skulle vilja få orgasm vid sex.