Anonym (Dito) skrev 2025-07-25 20:12:21 följande:
Tycker det är så himla dålig. Som sagt, att ta sig från en situation en stund för att undvika att det eskalerar tycker jag är sunt, men flera dagar är inte okej?
Mitt ex hade oxå en tendens att säga grejer som att han var villig att lämn. Och sa ofta till honom då faktiskt att om du känner så, så kanske du ska göra det. Och då sa ha typ okej, men då gör jag det? Sen gick han ut i mitt kök och satt och surade tills han kom in och bad om ursäkt, för när det var sånt var oftast när han sneade på något.
Eller när han tyckte att nä men om jag nu tyckte si eller så, så kanske vi inte ska vara tillsammans.
(I nerkortad variant då)
Men bara det tyckte jag var jobbigt. För när något sånt kommer så krossas ju ens hjärta. Även om det sen blir bra igen, så i den stunden tar det ju slut. Om än bara tillfällig. Men inte mindre jobbigt för hjärtat för det.
Och delvis det som gjorde att det tog slut?
Och kan inte låta bli att undra om det är ett sätt att undvika det vi faktiskt bråkade om.
För genom att han lämnar dig i dagar men all den oro och osäkerhet osv gör ju att man skapar ett annat problem.
Kanske inte alls är så, men fundera på vad det var som gjorde att han stack, och om du tror att det kan ligga något i det.
Tycker du förtjänar så mycket bättre än detta. Det gör alla. Tycker det är väldigt ojuste beteende.
Även om jag fungerar helt annorlunda och vill lösa saker där och då, kan jag också förstå det att man behöver en stund. Men att åka iväg och ignorera mig är fruktansvärt, på dett sätt som nu har jag inte varit med om, så vet inte hur jag ska tänka eller tro.
Problemet är ju att han säger inget, man måste ju kommunicera om relationen ska vara över. Ja det förstår jag verkligen, man kan inte ?göra slut? vid konflikter eller använda det som ett vapen.
Ja detta skapar verkligen skada, men jag vet inte ens om det kommer bli vi igen. Jag säger inte att jag bara ska acceptera efter allt detta, men jag behöver ju veta vad sim har hänt osv för att ens kunna ta det beslutet. Nu vet jag ju absolut ingenting och det krossar mig. Tack för svar verkligen!