• Anonym (Värre än Shrek?)

Nätdejting förstört mitt självförtroende

Jag är en man som till och från under hela mitt vuxna liv försökt träffa någon via nätdejting men utan att få till en enda dejt de sista tio åren. Jag har hört om kollegor och nu senaste igår såg jag en dokumentär om nätdejting och där var det en man som påminde lite om Shrek. Kanske lite gullig och stor och kraftig men inte alls snygg. Han lyckades få nya dejter hela tiden men var lite deppig över att det aldrig ledde fram till ett förhållande som han egentligen ville ha.

Jag får inte en enda matchning, inte ett enda svar på ett meddelande och jag känner mig som världens mest fula och vedervärdiga människa på grund av detta. Typ som om jag vore Shreks inavlade son eller något. 

Dessa tankar har börjat förfölja mig mer och mer och har lett till en depression som gör att jag inte är motiverad till något. Har bara lust att lägga mig ner och dö.

Någon annan med liknande erfarenheter eller tankar?

• Svar på tråden Nätdejting förstört mitt självförtroende
  • Anonym (Asdfg)
    Anonym (m) skrev 2025-07-28 13:39:58 följande:
    Nu gällde det just grav övervikt och inte utseende i allmänhet, TS fick kritik för att han tror det är en försvårande omständighet att väga 150 kg. Även om det finns gravt överviktiga som har partners så visar det inte alls att det inte är en stor faktor. Grav övervikt och fetma är allmänt en stor nackdel på den så kallade relationsmarknaden.
    Han fick nog kritik för att han tyckte att han är bättre värd en partner än den tjocka kompisen som inte hade problem att hitta någon. Varför annars ens dra upp det, det har ju ingen relevans för hans problem.

Han låter missunsam och avundsjuk. Lite gnällig också. Hon som är tjock får en partner men inte jag som är smal. Det är bland annat denna attityd som gör att TS har svårt att lyckas.

Jag hade en tjejkompis för några år sedan som vägde typ 150kg och gick på socialbidrag och fick hur många killar som helst. Jag som tänker på vikten och allt sådant får inte en enda och har ett välbetalt jobb och allt.
  • Anonym (m)
    Anonym (Asdfg) skrev 2025-07-28 13:46:50 följande:
    Han fick nog kritik för att han tyckte att han är bättre värd en partner än den tjocka kompisen som inte hade problem att hitta någon. Varför annars ens dra upp det, det har ju ingen relevans för hans problem.

Han låter missunsam och avundsjuk. Lite gnällig också. Hon som är tjock får en partner men inte jag som är smal. Det är bland annat denna attityd som gör att TS har svårt att lyckas.

Jag hade en tjejkompis för några år sedan som vägde typ 150kg och gick på socialbidrag och fick hur många killar som helst. Jag som tänker på vikten och allt sådant får inte en enda och har ett välbetalt jobb och allt.
    Men just att vara normalviktig istället för att väga 150 kg HAR större värde på den så kallade relationsmarknaden då grav övervikt är allmänt en försvårande faktor.
  • Anonym (Asdfg)
    Anonym (m) skrev 2025-07-28 14:01:31 följande:
    Men just att vara normalviktig istället för att väga 150 kg HAR större värde på den så kallade relationsmarknaden då grav övervikt är allmänt en försvårande faktor.
    Ja, men jag tolkar inte att det var därför han skrev så. Utan som att han gnällde. Det är min tolkning. 

Om påståendet är sant eller inte är inte relevant ur min synpunkt, det är inte det jag argumenterar mot. Sedan spelar det ju ingen roll för just denna tjej vad som går hem rent allmänt på dejtingmarknaden. Hon verkade ju inte ha några problem med killar. Hans normalvikt kan inte kompensera för hans sociala brister. Och sociala brister är nog mkt värre än övervikt. Hon kan ju banta, men han vill ju inte vara social.
  • Anonym (I ge o pa set)
    Anonym (m) skrev 2025-07-28 10:36:27 följande:
    De flesta vill inte ha en gravt överviktig partner, det är inte attraktivt med fetma och grav övervikt, det ÄR en försvårande faktor det håller jag också med om och jag har inga röda flaggor för att jag har den uppfattningen.
    Det är inte fel att vara attraherad av en viss typ. ts tror att om man har en viss kropp så tror man sig vara bättre än någon annan för att personlighet tydligen inte är en faktor. Eller tron att man ska få sig en partner enbart för att man har en bra lön eller annat. Ts uppvisar en röd flagga, ingen attraktiv personlighet eller åsikter (missunnsam, avundsjuk, narcissism) även om han inte säger det rakt ut. Sånt lyser igenom.
  • Anonym (.)
    Anonym (Asdfg) skrev 2025-07-28 11:04:17 följande:
    Han tror det, att utseende är stor faktor. Men hans tjejkompis visar ju att det inte är det. Han fattar inte att det inte räcker med att hålla vikten, det är hans brist på socialt liv som är hans hinder. Hans brist på att ens vara intresserad av socialt liv t om. 

Utseendet har nog viss betydelse, men som du skriver är bristen på socialt liv antagligen det stora problemet i ts fall. Det är mycket möjligt att tjejkompisen visade upp en personlighet som gav ett bättre intryck än ts. Jag tror att han skulle behöva professionell hjälp i form av terapi för ändra sitt sätt att tänka.
  • Anders1970

Du behöver leta och exponera dig mot "Lika barn leka bäst" så ut och leta där ni matchar.

• Anonym (m)
    Anonym (Asdfg) skrev 2025-07-28 14:08:08 följande:
    Ja, men jag tolkar inte att det var därför han skrev så. Utan som att han gnällde. Det är min tolkning. 

Om påståendet är sant eller inte är inte relevant ur min synpunkt, det är inte det jag argumenterar mot. Sedan spelar det ju ingen roll för just denna tjej vad som går hem rent allmänt på dejtingmarknaden. Hon verkade ju inte ha några problem med killar. Hans normalvikt kan inte kompensera för hans sociala brister. Och sociala brister är nog mkt värre än övervikt. Hon kan ju banta, men han vill ju inte vara social.
    Ja precis det är din tolkning att det var menat som gnäll men han hade ju inte fel i sak, det är det jag säger. Och bara för att man förstår att det är mer attraktivt att vara utan grav övervikt så betyder inte det att man har röda flaggor, det var det som var min poäng.
  • Anonym (Asdfg)
    Anonym (m) skrev 2025-07-28 17:16:36 följande:
    Ja precis det är din tolkning att det var menat som gnäll men han hade ju inte fel i sak, det är det jag säger. Och bara för att man förstår att det är mer attraktivt att vara utan grav övervikt så betyder inte det att man har röda flaggor, det var det som var min poäng.
    Jag tycker sakfrågan inte är relevant. 

Och jag tror att du trycker på den för att du tror att det ska få TS att göra ett bättre intryck. Han menade inte det på det sätt du tror, han skrev så för att han inte gillade att hon hade bättre framgång än honom. Det framgår tydligt av hur han formulerat sig. 
  • Anonym (m)
    Anonym (Asdfg) skrev 2025-07-28 18:01:02 följande:
    Jag tycker sakfrågan inte är relevant. 

Och jag tror att du trycker på den för att du tror att det ska få TS att göra ett bättre intryck. Han menade inte det på det sätt du tror, han skrev så för att han inte gillade att hon hade bättre framgång än honom. Det framgår tydligt av hur han formulerat sig. 
    Ja precis du är inte intresserad av sakfråga. Du lägger ord i andras mun och målar på dem bakomliggande motiv som du anklagar om. Mycket osakligt.
  • Anonym (Asdfg)
    Anonym (m) skrev 2025-07-28 18:17:21 följande:
    Ja precis du är inte intresserad av sakfråga. Du lägger ord i andras mun och målar på dem bakomliggande motiv som du anklagar om. Mycket osakligt.
    Jag har skrivit att det är så jag uppfattar honom, andra har gjort detsamma. Naturligtvis får du tolka som du vill. Vad är din agenda? 

Sakfrågan är OT, denna tråd handlar inte om dejting rent generellt och vad som är attraktivt eller inte. 
  • Anonym (m)
    Anonym (Asdfg) skrev 2025-07-28 18:22:23 följande:
    Jag har skrivit att det är så jag uppfattar honom, andra har gjort detsamma. Naturligtvis får du tolka som du vill. Vad är din agenda? 

Sakfrågan är OT, denna tråd handlar inte om dejting rent generellt och vad som är attraktivt eller inte. 
    Det är väl inte OT att förhålla sig till hur dejting är generellt och vad som är bra och dåligt att ha, när man diskuterar problem med att lyckas inom dejting. Jag har ingen agenda mer än jag tycker det är intressant  
Svar på tråden Nätdejting förstört mitt självförtroende