Anonym (Var?) skrev 2025-08-29 22:08:00 följande:
Var någonstans bor du? Jag har aldrig sett en burka och bor i ett invandrartätt område i stor-Srockholm. Det låter lite sekt över det hela - att kvinnor helt plötsli12gt börjar bära burka. Inte alls bra.
I Huddinge. en av de största kranskommunerna.med ca 120 000 invånare. Här finns enorma gröna villaområden med majoriteten svenskar men också stadsdelar som som Vårby, Flemingsberg och Skogås som är mer invandrartäta.
Men jag har noterat detta centralt i Huddinge.. Jag har sett kvinnor med burka eller Niqab gåendes med barnvagn. typ man ser bara ögonen.
Det är klart de sticker ut här. En handfull kvinnor. Jag blir f-n rädd.
När jag och dottern gick på gymnasiernas öppna hus i Stockholm häromåret blev man ju också förvånad. På Kungsholmens Västra gymnasium gick flera klungor av tonårstjejer med långa slöjor, men då såg man i alla fall hela ansiktet. Det hade varit okej, men nu råblängde de på henne med onda ögat, jag såg det själv också, och det var obehagligt. Min dotter sticker inte ut på nåt sätt men är ju inte muslim.
Hon sökte inte till den skolan så klart. Kungsholmens gymnasium var däremot raka motsatsen.
Man vill ju att ens barn ska få kompisar och inte dåligt bemötta av sina klasskamrater..
Hon hade en muslimsk kompis tidigare men de behövde sluta umgås för de muslimska föräldrarna inte ville att deras dotter skulle bli för svensk helt enkelt. De ville också utse en man till henne berättade min dotter.
Man får hoppas att det går leva sida vid sida.
.