Arbetsplats situation
Har jobbat på mitt jobb i snart 5 år, men varje dag känns som min första dag. Jag har ändå trivts med mina uppgifter och rutinen/schemat. Jobbar inom call center och upplever dagliga kränkande kommentarer som ska framstå som skämtsamma. Försöker hälsa, men Hälsar inte jag så hälsar inte någon annan, förutom övrig personal som glada städare, support personal och liknande.
Det är inte jätte lätt att vi alla ska kunna ta lunch samtidigt, men när jag ibland försöker gå med min avdelning på fikastunden så säger den ena ?oj är du också här? Sitter du inte redo på kundservice, då får väl vi andra springa iväg och ta det? försöker även ?mingla? lite lätt med de andra i kontorslandskapet men om jag börjar prata om något Eller försöker så avslutas det liksom där. Ingen efterföljd från annat håll.
Jag har redan försökt prata med min ansvariga chef som menar att hon inte kommer att lägga sig i och att man tar sådant utanför jobbet. Även att jag tar för lite plats och att jag inte syns utåt i gruppen. Även att jag jobbar och jobbar hårt men att det aldrig syns.
Har tänkt jätte länge över min situation, är jätte ledsen. Med mina kunder går det hur bra som helst, allt flyter på. Men lilla minsta negativa stämning som jag ofta känner av så tror jag att allt beror på mig. Att jag bara kommer och förstör. (Får även personliga påhopp ganska ofta.)