• Anonym (Pensionären)

BF Juli 2026 ☀️

Hej!

Jag har ingen aning om varför jag startar en sån här tråd, då vi troligtvis inte kommer behålla det lilla livet. 😔 Men jag gjorde alltid såna här trådar med mina två andra barn, och när jag sökte så hittade jag ingen.. så varför inte? 😅

Välkomna!! 🌸

• Svar på tråden BF Juli 2026 ☀️
  • Anonym (MA)

Grattis till ett fint RUL! 

Spännande attse vad ni väljer att göra. Jag hade aldrig kunnat hålla mig haha!

• Anonym (Pensionären)
    Skumbanan01 skrev 2026-02-17 16:54:53 följande:

Vi hade RUL igår och allt såg fint ut, bebisen var rätt lugn i magen tyckte jag. Fick veta att livmodern ligger uppantill vilket förklarar varför jag känner mig så uppblåst så fort jag äter något, kommer nog bli jobbigt när magen blir stor sen skulle jag tro.
    Vi har inte tagit reda på kön än men nu har vi två papper hemma som avslöjar könet, ett från nipt-testet och ett från journalen från RUL där hon skrev könet hon såg. Får se om vi lyckas hålla oss från att titta tills bebisen kommer ut eller inte :)

Härligt att allt såg bra ut! 🌸
    Om du skulle få gissa, vad tror du att det är - tjej eller kille? 🙂
  • Skumbanan01

Det går lite fram och tillbaka vad jag tror. När jag väntade min 2a var jag besatt av att det skulle vara en flicka som jag så gärna önskade mig då, men sen blev det en till pojke vilket gjorde att jag rätt lång tid efter rul där vi fick veta kön mådde dåligt och var ledsen över detta, så denna gång har jag inte velat lägga så mycket fokus på könet.

Men vid mina två tidigare graviditeter så har jag fått en sån överväldigad känsla båda gångerna av att det var en pojke redan innan rul så min kropp visste lixom redan. Denna gång har jag inte fått någon sån känsla dock.

• Annapanna91

Nu har vi också varit på RUL och det blev konstaterat en flicka :) Allt såg bra ut. Har moderkakan i höger vägg så därav att jag känner rörelser främst i vänster halva av magen.

Nu känns det helt plötsligt som evigheter kvar till sommaren haha!

• Snögummans

Vi hade också vårt RUL idag och vi väntar en liten pojke. 💙 Då jag ännu inte känner av några rörelser var det både lättnad och lycka över att se att han verkar trivas och må bra där inne. 

• Anonym (Pensionären)
    Annapanna91 skrev 2026-02-24 14:21:03 följande:

Nu har vi också varit på RUL och det blev konstaterat en flicka :) Allt såg bra ut. Har moderkakan i höger vägg så därav att jag känner rörelser främst i vänster halva av magen.

Nu känns det helt plötsligt som evigheter kvar till sommaren haha!

Grattis till flickan! Har ni några namnförslag?
    Blev BF flyttat något? 🙂 
    Snögummans skrev 2026-02-24 17:19:24 följande:

Vi hade också vårt RUL idag och vi väntar en liten pojke. 💙 Då jag ännu inte känner av några rörelser var det både lättnad och lycka över att se att han verkar trivas och må bra där inne. 

Åh, vilken lättnad att få se när man inte haft några direkta känningar! 🙂
    Har du samma BF som innan?

• Snögummans

Ja, vi har samma BF som innan. Låg lite längre fram än beräknat men de ändrar enbart datum om det är mer än en veckas skillnad från ursprungliga bf. 

• Anonym (Pensionären)
    Snögummans skrev 2026-02-25 11:00:25 följande:

Ja, vi har samma BF som innan. Låg lite längre fram än beräknat men de ändrar enbart datum om det är mer än en veckas skillnad från ursprungliga bf. 

Aha okej, då är det nyss sedan jag fick barn senast 2014.. 😁

Brorsan och hans tjej ska få barn vilken dag som helst och de sa att man går inte längre 14 dagar efter BF och sedan får igångsättning, utan endast 7 dagar.
  • Annapanna91

Hej på er!
    Länge sen någon uppdaterade i tråden. Hur mår alla? :)

Själv går jag in i vecka 24 idag. Har sen en vecka tillbaka haft problem med halsbränna och sen ganska många veckor tillbaka problem med klåda över hela kroppen. Särskilt ryggen men även halsen och ja, överallt när man väl känner efter. Otroligt frustrerande! Hur har ni andra det med diverse symptom och krämpor och har ni lyckats dämpa/lindra dem på något sätt? 

Gällande rörelser så tycker jag att lillan i magen är lite klen, ingen superaction direkt och har inte känt av någon hicka eller liknande ännu. Jag känner att hon rullar runt där inne i bland och små buffar då och då. Men det är väl ganska tidigt ännu så det lär väl bli kraftigare. Minns ju inte exakt hur det var eller när det blev kraftigt med sonen för 12 år sedan men han var livlig vill jag minnas, både i magen och sen när han kom ut också haha. 

• Snögummans

Hej! Ja nu var väl dags för en uppdatering. 

Vi går också snart in i vecka 24 (måndag). har känt en viss tillstymmelse till halsbränna i två dagar nu. Dags att köpa hem något att lindra besvären med när det väl drar igång på riktigt. Har känt av den lilla var och varannan dag nu i ett par veckor. Små puffar. Både på in och utsida. Väntar på att de ska bli lite kraftigare. Men det är så häftigt när man känner dem! 

inga gravidbesvär än så länge. Var hos barnmorskan igår och såg att jag redan gått upp 13 kg. har nog varit lite för frikostig med vad jag stoppar i mig. Hur är det med er andra, hur mycket har ni gått upp? 

• Skumbanan01

Hej!
    Kul med lite uppdateringar :)
    Jag är i vecka 25 nu och känner bebisen rätt frekvent och ordentligt i magen.
    Jag har också klåda som kom nästan direkt när jag hade plussat på stickan, tycker dock att det har blivit bättre med tiden och det är på ryggen som jag har.
    Har även halsbränna som också kom tidigt, det har jag haft i tidigare graviditeter också så jag började äta omeprazol rätt tidigt denna gång.
    När det kommer till vikten så tror jag inte att jag har gått upp någonting än, har inte vägt mig än och skulle jag ha gått upp så är det nog inte mer än ett kilo eller så.

Detta är min 3e graviditet och hittils den med minst gravidbesvär men det kommer såklart komma lite mer när man blir större och tyngre sen :)

Svar på tråden BF Juli 2026 ☀️