• Anonym (Pensionären)

BF Juli 2026 ☀️

Hej!

Jag har ingen aning om varför jag startar en sån här tråd, då vi troligtvis inte kommer behålla det lilla livet. 😔 Men jag gjorde alltid såna här trådar med mina två andra barn, och när jag sökte så hittade jag ingen.. så varför inte? 😅

Välkomna!! 🌸

• Svar på tråden BF Juli 2026 ☀️
  • Anonym (Alles)

Hej! Nu hoppar jag också in här 🥳 har läst varje inlägg!

Jag är nu i vecka 14 (13+1) och har haft en ganska tuff första trimester pga oro. Vi har två barn sen innan och försökt bli gravid med tredje länge men fått gå igenom avrådan av läkare att bli gravid pga dåliga värden, missfall och utomkvedhavandeskap. 
    Så när vi plussade blev vi otroligt glada men vågade inte hoppas på någonting. Jag fick ett tidigt vaginalt ultraljud i v 8 som visade två tickande hjärtan 🥹

Men två dagar senare försvann alla mina gravidsymtom. Pga all julledighet kunde vi inte boka något privat ultraljud så fick tålmodigt sitta och vänta tills de tidiga ultraljudet som vården erbjuder. Så förra veckan, enormt ångestfyll, gick vi till ultraljuds undersökningen och där låg två bebisar fortfarande och sprattlade och rörde sig. 

Det var länge sedan jag var så lycklig så nu vågar jag tro på framtiden. Lite hjärnspöken finns absolut kvar, men jag vågar tänka framåt 😀

• AbbaH

Men då är vi i samma sits, väntar också två och är i v 13+0 idag så beräknad en dag senare än er 😱🙈 Kul! Vi ska på TUL imorgon och hoppas allt är bra. Jag har fortfarande symptom så är inte orolig utifrån den biten, mer att man aldrig kan vara säker 🥲 Sen vill jag bara ha NIPT-resultatet. Men om jag känner mig själv rätt lär jag säkert bara bli orolig för något annat istället 😂 Men ska också bli kul att få se dom imorgon, hoppas jag kommer njuta av det ❤️

• Skumbanan01

Wow vad häftigt med tvillingar, grattis till er både AbbaH och Alles! 
    Kul med ultraljud också!
    Hoppas det går bra imorgon och att ni får svar på nipt snabbt AbbaH

• Anonym (Pensionären)
    Anonym (Alles) skrev 2026-01-20 13:33:24 följande:

Hej! Nu hoppar jag också in här 🥳 har läst varje inlägg!

Jag är nu i vecka 14 (13+1) och har haft en ganska tuff första trimester pga oro. Vi har två barn sen innan och försökt bli gravid med tredje länge men fått gå igenom avrådan av läkare att bli gravid pga dåliga värden, missfall och utomkvedhavandeskap. 
    Så när vi plussade blev vi otroligt glada men vågade inte hoppas på någonting. Jag fick ett tidigt vaginalt ultraljud i v 8 som visade två tickande hjärtan 🥹

Men två dagar senare försvann alla mina gravidsymtom. Pga all julledighet kunde vi inte boka något privat ultraljud så fick tålmodigt sitta och vänta tills de tidiga ultraljudet som vården erbjuder. Så förra veckan, enormt ångestfyll, gick vi till ultraljuds undersökningen och där låg två bebisar fortfarande och sprattlade och rörde sig. 

Det var länge sedan jag var så lycklig så nu vågar jag tro på framtiden. Lite hjärnspöken finns absolut kvar, men jag vågar tänka framåt 😀

Välkommen till tråden och dubbelt Grattis till bebisarna!! ❤️❤️
  • Anonym (Pensionären)
    AbbaH skrev 2026-01-20 16:55:48 följande:

Men då är vi i samma sits, väntar också två och är i v 13+0 idag så beräknad en dag senare än er 😱🙈 Kul! Vi ska på TUL imorgon och hoppas allt är bra. Jag har fortfarande symptom så är inte orolig utifrån den biten, mer att man aldrig kan vara säker 🥲 Sen vill jag bara ha NIPT-resultatet. Men om jag känner mig själv rätt lär jag säkert bara bli orolig för något annat istället 😂 Men ska också bli kul att få se dom imorgon, hoppas jag kommer njuta av det ❤️

Hoppas ultraljudet idag gick bra!
  • Annasandra

Åh vad kul med tvillingar!!

Vi var på KUB i måndags och BF flyttades från 28 juli till 30 juli, allt såg bra ut och vi fick låg sannolikhet, nu LÄNGTAR jag till 5 mars då det är dags för RUL ♡ 
    Magen växer som tusan nu också, får ha en gummisnodd i jeansen haha! 

• AbbaH

Kul Annasandra!! ❤️ förstår att du längtar! Ja haha magen växer på mig med alltså, nu måste de va lite bebis o inte bara svullenhet? 🤪

Ultraljudet gick jättebra! Båda var så otroligt livliga haha. De sa att allt såg bra ut, inga avvikelser på något. 

Det jobbiga är att vi fick svar att vårt nipt-prov inte går att analysera, det är för lite foster-DNA i det. Redan tagit om det en gång, inte ens det andra provet gick att analysera. Så vi ska få det mesta av pengarna tillbaka. Känns så jävla jobbigt att ha fått vänta länge för ingenting. Först föreslog barnmorskan fostervattenprov men jag kände att jag inte vill göra något invasivt utan att det är befogat? Så vi ska göra KUB istället och fick ta blodprov idag. Ultraljud på måndag, kanske svar om en vecka allt som allt. Hoppas det ska gå bra ❤️

• Skumbanan01

Kul med bra resultat på KUB Annasandra!
    Jag längtar också till RUL nu, vi har den 16e februari :) Tycker tiden går långsamt men också väldigt snabbt på nåt konstigt sätt.

Härligt med ultraljudet AbbaH men vad frustrerande med Nipt-proven. Hoppas att ni känner er tillfreds efter KUB resultatet sen iaf

• Annasandra
    AbbaH skrev 2026-01-22 17:25:02 följande:

Kul Annasandra!! ❤️ förstår att du längtar! Ja haha magen växer på mig med alltså, nu måste de va lite bebis o inte bara svullenhet? 🤪

Ultraljudet gick jättebra! Båda var så otroligt livliga haha. De sa att allt såg bra ut, inga avvikelser på något. 

Det jobbiga är att vi fick svar att vårt nipt-prov inte går att analysera, det är för lite foster-DNA i det. Redan tagit om det en gång, inte ens det andra provet gick att analysera. Så vi ska få det mesta av pengarna tillbaka. Känns så jävla jobbigt att ha fått vänta länge för ingenting. Först föreslog barnmorskan fostervattenprov men jag kände att jag inte vill göra något invasivt utan att det är befogat? Så vi ska göra KUB istället och fick ta blodprov idag. Ultraljud på måndag, kanske svar om en vecka allt som allt. Hoppas det ska gå bra ❤️

Ja jag känner livmodern tydligt så här är det inte bara svullen inte! ♡♡♡ 

Men vad trist med nipt! Skönt ändå att ni hann göra KUB! Hoppas allt ser bra ut på måndag!
  • Raaa1990

Hej allesammans!
    Har läst allas inlägg, spännande att få följa era resor! ❤️
    För mig har det varit mest väntan men idag var jag på mitt TUL idag och allt såg bra ut! Dock kunde inte barnmorskan se flöden riktigt så ska tillbaka på ultraljud om 3 veckor så att de kan se allt. Lite nervöst men barnmorskan sa att hon vill vara grundlig och att det inte var något att oroa sig för. Fick också svar på KUB och fick låg sannolikhet (1:14 000 och 1:20 000) för kromosonavvikelser 😊
    Jag har ju inte varit på något ultraljud tidigare så det här var första gången man fick se fostret och förstå att det faktiskt är något som lever i magen, var en jäkla fart på fostret som sparkades och snurrade för fullt under ultraljudet. 🥰
    Fick också framflyttad BF till 1a augusti, så frågan är om man får vara kvar här i gruppen? 😊🥰
    🥰

• Anonym (Pensionären)
    AbbaH skrev 2026-01-22 17:25:02 följande:

Det kommer säkert att gå bra! 🌸
  • Anonym (Pensionären)
    Raaa1990 skrev 2026-01-23 13:56:38 följande:

Hej allesammans!
    För mig har det varit mest väntan men idag var jag på mitt TUL idag och allt såg bra ut! Dock kunde inte barnmorskan se flöden riktigt så ska tillbaka på ultraljud om 3 veckor så att de kan se allt. Lite nervöst men barnmorskan sa att hon vill vara grundlig och att det inte var något att oroa sig för. Fick också svar på KUB och fick låg sannolikhet (1:14 000 och 1:20 000) för kromosonavvikelser 😊
    Jag har ju inte varit på något ultraljud tidigare så det här var första gången man fick se fostret och förstå att det faktiskt är något som lever i magen, var en jäkla fart på fostret som sparkades och snurrade för fullt under ultraljudet. 🥰
    Fick också framflyttad BF till 1a augusti, så frågan är om man får vara kvar här i gruppen? 😊🥰
    🥰

Vad härligt att få se den lille för första gången! 🙂
    Ha ha, självklart kan du vara kvar i gruppen.. jag är kvar fast jag inte är gravid längre! 😁
  • Skumbanan01

Ja såklart du kan vara kvar! Man vet aldrig när dom små bestämmer sig för att dyka upp ändå, min första var 7dagar tidig och min andra 7dagar sen :)

• Anonym (Pensionären)

Hoppas allt är bra med er alla härinne! ❤️

Själv fick jag tillbaka mensen idag efter missfallet, prick på dagen så det är skönt att veta att kroppen är tillbaka igen även om jag hellre haft bebisen kvar och istället räknade ner dagarna till nästa ultraljud.. 😔

Jag är lite förbryllad över min partner här hemma.. även fast jag kan grubbla lite fram och tillbaka gällande ett nytt barn.. så skulle jag ju inte tacka nej till det - om man skulle få svar att det är friskt. Han vet ju det, att jag skulle vilja ha ett gemensamt barn.
    Han har sagt att han inte vill, att han är nöjd som det är. Men ändå har vi sex... 😅 mer än vi haft tidigare, oskyddat.. Tänk om man kunde tankeläsning så man förstod sig på de där männen ibland... 🤣

• AbbaH

Kub gick bra här, vi fick lägsta sannolikheten på båda två! Känns skönt! De mådde toppen på UL och såg så fina ut så :) BM gissade pojkar! 💙 Precis det vi båda haft på känn sen vi fick veta att vi väntade två :)

Har däremot sovit dåligt i veckan och känner mig ganska känslig. Hjälpte inte att jag gick in i en tvilling-grupp på facebook och läste om hur tidigt många fött sina tvillingar och hur länge de fått vara på neo? Grät några tårar under frukosten och sen fick jag pallra mig till jobb 🙃

• AbbaH
    Raaa1990 skrev 2026-01-23 13:56:38 följande:

Hej allesammans!
    🥰

Klart du kan vara kvar! Hoppas allt ser bra ut på nästa UL❤️ bra att de vill va extra säkra ❤️ kommer säkert gå fint! 
  • Anonym (Pensionären)
    AbbaH skrev 2026-01-29 17:31:18 följande:

Kub gick bra här, vi fick lägsta sannolikheten på båda två! Känns skönt! De mådde toppen på UL och såg så fina ut så :) BM gissade pojkar! 💙 Precis det vi båda haft på känn sen vi fick veta att vi väntade två :)

Har däremot sovit dåligt i veckan och känner mig ganska känslig. Hjälpte inte att jag gick in i en tvilling-grupp på facebook och läste om hur tidigt många fött sina tvillingar och hur länge de fått vara på neo? Grät några tårar under frukosten och sen fick jag pallra mig till jobb 🙃

Förstår att du blir orolig.. men sånt där är så olika från person till person, och graviditet till graviditet. Du kanske kommer må jättebra hela graviditeten, både du och pojkarna. 🙂 Det kommer gå bra! 🌸
Svar på tråden BF Juli 2026 ☀️