Been there , done that. Har du känslor så avsluta. Jag var så JÄVLA dum och naiv, skyller på min förhållandevis unga ålder och personliga mognad.
Dock var det inte att jag avslöjade oss, och hade nog aldrig någonsin berättat för hans fru, om det inte stod mellan att mitt rykte skulle bli helt söndrat medan hans skulle förbli bra. Det var en annan som avslöjade oss, och för en stund visste hans fru inte mer än att jag var inblandad , men inte att han var det. Men då jag bor på liten ort så visste jag att saker skulle spridas om mig(det gjordes klart för mig där och då), och ville inte det skulle drabba en annan helt oskyldig som råkade heta samma sak som honom.. så kände jag mig tvungen. Han gjorde också det klart för mig att jag skulle stå ensam i smutsen, oavsett vad jag gjorde och det fixade jag inte. Dock borde jag avslutat oavsett då jag började få känslor.
Men det jag ville komma fram till. En affär kan man ha om det är på samma premisser. Är det inte det, så avslutar man. Hade han tyckt att det bästa i hans situation hade varit att vara med dig hade han avslutat det redan. Om du inte står ut med tanken att det här kanske är det enda som ni kan vara någonsin, eller att du ska vänta på utflugna barn så avsluta. Livet är way too short att leva så.
Utöver den shitstorm man kan få utstå för att man var älskarinnan ( du kommer alltid vara den värre parten även om det inte är rättvist) så är det ett lidande att ha känslor för någon man inte kan vara med. Det är bäst avsluta.
Om man bortser från det moraliska i att gå bakom ryggen på någon annan eller bidra till det, så kräver en otrohetsaffär att
1. Båda är överens om vad det är man kommer ha mellan varandra - bara sex och njutning
2. Hög personlig mognad där man kan väga in riskerna med det man gör, och förstå konsekvenserna om man blir upptäckt
3. Att man avslutar så fort den ena får känslor /behov gentemot den andra som inte kan besvaras
Hade jag gjort om det idag hade jag avslutat så fort en tanke/önskan om "mer" kom. Bättre för alla. Vissa otrohetsaffärer behöver inte drabba de som inte är med, så länge ingen vet. Hans brud hade nog helst velat leva med tanken om att han var världens bästa man då han var duktig på att dölja sina spår, medan jag inte var det.
Nu slutade det för mig med ett söndrat rykte och ett krossat hjärta. Vilket kanske var det man förtjänade. Men rädda dig, medan du kan!