Anonym (Mia) skrev 2026-03-12 20:57:12 följande:
Tack alla ni som svarat. Jag har bestämt datum så många gånger och satt ultimatum. Vi blir osams. Han menar på att han är påväg. Att han är gift på papper men inte mer. Men jag vill ha mer än det här. Jag vill somna tillsammans. Inte leva dolt. Vi är båda förbi skaffa barn och hans barn är vuxna och mina på god väg. Jag tycker han borde låta mig gå men försöker jag avsluta blir han arg på mig (upplever jag) och då är jag där och försöker lappa och laga. Det är som ett gift. Har försökt dejta. Han blev rasande när han fick reda på det. Han har gått till kuratorn på vårdcentralen för att få hjälp med sig själv och hans issues som gör att han inte lämnar men känns inte som det hjälper. Han har en tid nästa vecka. Just nu pratar vi inte om det jobbiga alls för han pallar inte och det är så inte jag.
Om du läser igenom det du har skrivit där ser du kanske att det "förhållande" du har med den gifta mannen är långt ifrån hälsosamt. Han blir arg om du vill lämna? Han blir rasande när du, som är singel, går på dejter? Hur skulle ens ert förhållande vara om det blir ni på riktigt? Vill du inte ha mer, utan sånt drama och bagage?
Om jag var du skulle jag på riktigt blocka och strypa kontakten helt. Och JA, jag förstår att det kommer bli jobbigt för dig, just eftersom du har känslor för honom, men det kommer bli lättare. Så snart kontakten sinat och du får en paus från honom får du ju mer andrum att fokusera på dig själv och vad du vill ha i en relation. Är det svårt att avsluta kan det ju vara enda vägen. Börja prioritera dig själv.