• MissMupp

    Gravid med hjälp av akupunktur

    Någon som blivit det? Har varit på min första behandling. Är lite nyfiken på hur er behandling gick till, när i menscykeln behandlades ni och vad gav det för resultat. Jag fick min mens tidigare än vanligt. Var på akupunktur i torsdags o fick mensen i lördags (2 dagar efter)jag skulle ha den på månd. eller tisd. den brukar annars vara väldigt punklig.

  • Svar på tråden Gravid med hjälp av akupunktur
  • Eva Lotta

    näpp, har inte provat men känner flera som lyckats med akupunktur därför skall jag oxå prova...jättespännande!
    Lycka till
    Lotta

  • jagäraf

    Jag har provat, 10 ggr, men inte sjutton hjälpte det. Har förmodligen med min höga ålder att göra eller kanske pga att jag inte enbart koncentrerade behandlingen till att försöka bli gravid (skulle visserligen inte spela någon roll). Den jag gick hos har fint renommé, har hjälpt många barnlösa par att bli gravida. Så jag tror på det trots att inte jag själv blev hjälpt.

  • Ankelankan

    Jag håller på just nu med traditionell kinesisk akupunktur. Vi har gjort ett misslyckat ivf och tänkte att det var dags att prova något annorlunda. Jag går en gång i veckan sedan i november förra året. Påbörjar en ny ivf i sliutet av februari. Min akupunktör menar att han kan förbättra mina chanser genom att behandla mig strax före ägguttag, före återförande och efter återförande. Just nu jobbar han med att få min kropp i balans, vad nu det kan betyda.

    Mensen har varit knasig sedan ivf nr 1 så jag kan inte riktigt lasta akupunkturen för det.

    Hej hej
    Annika

  • Marresmarre

    Hej, jag gjorde totalt 9 ICSI försök. Vid tre av dessa även akupunktur. Blev gravid på två av dessa försök och fick tre barn. Så ja, jag tror på akupunktur. Blev i och för sig gravid på ytterligare två försök men fick då mycket tidiga missfall.

    Lycka till!

  • Tjet

    Jag har stor tilltro till akupunktur, vad gäller alla olika obalanser i kroppen. Ska gå till min akupunktör imorgon, han har tidigare hjälpt mig att bli av med min migrän och nu tänkte jag att han skulle få hjälpa mig att få min kropp i balans igen, efter mitt missfall som jag fick för en dryg vecka sen i v. 6... om inte annat kanske jag kan få må lite bra i kroppen igen iallafall, och bara det borde ju va bra ur graviditetssynpunkt!

  • rosa rosae

    Låter intressant. Vet ngn. någon bra i Skaraborg? har också hört talas om zonterapi. Har ngn. provat det?

  • smilla 1

    går på akupunktur och har gjort sedan mitt missfall i somras, håller nu på med IVF och hoppas att det kan hjälpa till! min akupunktör sa att de sett att resultaten förbättras om båda går på akupunkturen så i går var både jag och min älskling. det var hans första gång och han kommer inte att hinna mer än tre gånger innan ÄP. men det är bättre än inget..

  • Mjusch

    Jag fick igång en regelbunden mens med akupunktur och blev gravid efter 5-6 behandlingar.

  • Mia41

    Hej,
    Det verkar fungera rätt bra med akupunktur och jag har ringt och bokat in för att testa i samband med FET. Men jag undrar lite om priser... Dit jag ringde kostade det 450 kr/gång. 10 ggr för 4000 kr. Och högkostnadskortet gäller inte.
    Är i Södertälje. I Stockholm City tog dom 500 kr/gång och första besöket 700 kr.
    Har ni samma erfarenhet av priserna?

Svar på tråden Gravid med hjälp av akupunktur