• Bibob

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • Kanga1
    mexisis skrev 2007-04-24 17:06:20 följande:
    en sån där spegel som man kan sätta fast på babygymmet har vi letat efter toklänge, vart hittar man såna?
    undrar jag med
  • Mill06
    am76- Tog det lång tid innan Tea fattade hur hon skulle göra med pipmuggen?? Provade att ge Maja vatten med den idag, men hon ville bara tugga på den! Flört

    Maja har fått premiär äta katrinplommon idag, med förhoppning om att hon ska bajsa snart! Oj vad hon tyckte det var gott!! (till skillnad mot potatis-blääääää)

    När kan man börja ge mer än ett par msk?? Hon har ätit potatis o palsternacka i 1 1/2 vecka nu. Men de har inte fallit i smaken (kanske nån tsk max), däremot katrinplommon hade hon nog ätit mer om hon fått!!
  • Tussetösen
    vad e er bebis favoriträtt..?

    utom bröstmjölk eller dyl då...
  • Marijjasol

    Hmm ger ni bara några matskedar? Ottilia äter en hel portion gröt på morgonen och sen äter hon fruktpuré som mellanmål, som hennes pappa gör själv. Sen äter hon en lunch och så mellanmål och så en portion gtöt till innan sängdax. Sen stödammar jag henne lite oxå.

    Hade vi fått en pojke så hade det blivit en Dante, eller möjligtvis Nilas. Vi funderade på Isolde oxå men det hakar upp sig med vårt efternamn. Vi har definitivt bestämt att vi ska försöka få fler barn men inte ännu å då ligger Judit bra till.. iallafall just nu..*ler*

    Ottilia har varit och tagit prover idag oj vad lessen hon var när dom fick hålla fast henne för att blodet rann så sakta.

  • Mill06
    Marijjasol skrev 2007-04-24 18:05:37 följande:
    Hmm ger ni bara några matskedar? Ottilia äter en hel portion gröt på morgonen och sen äter hon fruktpuré som mellanmål, som hennes pappa gör själv. Sen äter hon en lunch och så mellanmål och så en portion gtöt till innan sängdax. Sen stödammar jag henne lite oxå.Hade vi fått en pojke så hade det blivit en Dante, eller möjligtvis Nilas. Vi funderade på Isolde oxå men det hakar upp sig med vårt efternamn. Vi har definitivt bestämt att vi ska försöka få fler barn men inte ännu å då ligger Judit bra till.. iallafall just nu..*ler*Ottilia har varit och tagit prover idag oj vad lessen hon var när dom fick hålla fast henne för att blodet rann så sakta.
    Ja vi gör det för vi började med smakisar för en å en halv vecka sen.
  • Mirremama

    Spegeln satt fast på gymmet redan från början, men det är ett TinyLove gym och åtminstone alla saker som hänger kan man köpa skilt, så kankse spegeln finns att köpas drä TinyLove säljs också? Jag vet faktiskt inte, men de borde väl ha nån hemsida där man kan se kanske?

    Albin äter stora portioner redan, men vi började med smakisar vid ca fyra månader, så han har ju hållit på ett tag nu Han är förtjust i majs-potatis och potatis-broccoli, av fruktpuréerna är blåbär nr ett och sen aprikos


    Stolt mamma till Albin, född 7.11.2006
  • Marijjasol

    Jag har inte vågat prova blåbär på Ottilia ännu för hon kräks så mycket och jag vill inte ha det på mina och hennes kläder eller i soffan. Så det får vänta.
    Vi har gjort egen med soltorkade aprikoser och katrinplommon, väldigt uppskattad..*ler* Å för att inte tala om paron och hallon som det blev igår.. supernajs.

    Just nu försöker vi göra luncherna spännande med mat som smakar ngt vilket flera av burkarna tyvärr inte gör.. men men..

  • Tussetösen

    theo började ju med mat nån dag innan han fyllde 4 månader, på order från bvc...
    så nu äter han gröt till frukost, lunch, middag, kvällsmat.. och jag ammar han mellan alla måltider...

    hans gamla favorit va majs och potatis men nu tycker han om spätta och potatis me..

  • mexisis

    ok, får kolla om det går att hitta spegeln nånstans eller åtminstone nån liknande

    devin äter gröt på morgonen sen en potion mat mitt på dan (oftast en burk färdigt) och sen en portion gröt på kvällen. som mellanmål på förmiddan och eftermiddan får han nestles fruktpuré i såna där yoghurtförpackningar (från 4 mån) för de tycker han är supergoda. tror det är äpple, mango och päron. resten får han ersättning. slutade amma när han var 4 månader och började med smakisar en vecka innan 4 månadersdan.

    favoriten förut var potatis och majs, nu är det potatis och dillkött. pasta med kyckling får han kväljningar av. har försökt flera gånger men det är samma sak varje gång.


    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!