• Bibob

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • mexisis
    TheCoopers skrev 2007-05-03 19:22:23 följande:
    Säg " KYCKLING"  till Adele och hon skrattar till hon kiknar Galna unge !Min sambo ropade till mig i köket : Vad blir det för mat ?och jag svarade : Kyckling !och då satte Adele igång och skratta .... och så forsatte vi hela kvällen Hon är min allra bästa publik *L*
    hahaha

    vi vet inte om devin tror att han säger pappa hihi. han säger alltid "omba" när han tittar på pappa, aldrig till mig. har aldrig hört honom säga omba en enda gång på dagtid. när pappa kommer hem från jobbet säger jag alltid "woho nu kommer pappa hem", och då säger devin omba flera gånger hahaha
    jag vet att han är alldeles för liten för att kunna säga nåt, men det är ju ett himla roligt sammanträffande så vi låtsas att han säger pappa
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • islandgirl

    tack alla för era svar. det känns superskönt att höra att det är så det skall vara. Det stämmer verkligen med nakenfisandet. Kalle gillar 1000 gånger bättre att ligga på mage när han är naken. Pinkar han? oooooh ja, massor och flera gånger. Men tvättmaskinen går ju ändå varm här så några handdukar mer eller mindre

    Mexisis: gud så gulligt med "Omba"

    FamC: Kyckling hahahaha, det är så härligt med vilka grejer som roar de små liven

  • TheCoopers

    Islandgirl :

    Klart det känns skönare att vara nakenfis :)

    Mexisis :

    Åhh va gulligt ! han menar säkert pappa , vi kan ju iallafall låtsas

  • islandgirl

    FC; jamenvisstm Kalle är helt galen när han får ligga nakenfis han blir helspattig

  • Bibob
    mexisis skrev 2007-05-03 20:20:17 följande:
    hahaha vi vet inte om devin tror att han säger pappa hihi. han säger alltid "omba" när han tittar på pappa, aldrig till mig. har aldrig hört honom säga omba en enda gång på dagtid. när pappa kommer hem från jobbet säger jag alltid "woho nu kommer pappa hem", och då säger devin omba flera gånger hahaha jag vet att han är alldeles för liten för att kunna säga nåt, men det är ju ett himla roligt sammanträffande så vi låtsas att han säger pappa
    Vad gulligt!! Det är inte alls för tidigt , min sebbe har sagt mamma och pappa i ngn vecka nu.. började med "mamamammam" papappaa" nu säger han paaaaaapa när han ser pappa, och måste tillägga att han blivit väldigt pappig, han gråter när han går till jobbet helt otröstlig. Står vid dörren i sin gåstol och tittar på den i hopp om att han ska komma tillbaxLedsen Så jag får ta till all min fantasi för att han ska bli glad igen!!
    När pappa kommer hem sen blir han as lycklig=) Lustigt.
    Men han säger inte mamma lika tydligt som pappa!Glad
  • sleepygrodis

    Jag tror (vill tro ) att Alva försöker säga mamma. När hon vill bli upplyft och sträcker armarna mot mig säger hon "ömma" och lika när jag kommer in i rummet och hon får syn på mig. Jag tycker att det är mamma hon säger, he he.

    Att kyckling kan låta så skoj Härligt när de skrattar de små liven.

    Äääääntligen har Alva blivit lite pappig! För min del får hon gärna vara mammig, men hon har skrikit så fort hennes pappa hållit henne. Han har varit kul på avstånd, men inte att sitta hos. Så han har haft ett ganska jobbigt halvår. Men nu senaste två veckorna gillar hon verkligen sin pappa Det är bara han som kan lägga henne. För mig kan det ta 1½ timme att få henne att somna, bara bus bus och fara runt som en propeller i sängen. Men för honom tar det fem min. Så nu myser han för fullt!

  • MS1979

    Här kämpar vi för att Per ska ta flaskan och det gjorde han två gånger igår och fick i sig ca 45ml var gång så det börjar ta sig.

  • Olle i Alingsås

    hej! det var ett tag sedan. Ville bara säga att Clara vänder sig och rulla runt ett helt varv nu. Helt plötsligt kan hon ligga utanför filten. Det är så kul nu. Igår kunde hon sitta en kort stund för första gången själv. HAr kommit på att hon vill somna själv i sin säng.

    Trevlig helg.

  • Marijjasol

    Jag hoppas verkligen att Ottilia blir lite pappig snart för i eftermiddags vid tre skulle han ta henne för jag skulle gå och fika med en kompis.. kl fyra ringde han då hade hon tokskrikit i en halvtimme. Har aldrig hört henne skrika så..Sen när jag kom hem så hade hon lugnat sig lite och bara småsnyftade lite alldeles förstörd. Tycker så synd om honom men jag vet inte riktigt vad jag ska göra.

    Ottilia kommer nog aldrig att sitta för hon anser att varför ska man sitta när man kan stå.Hon är inte ett dugg intresserad. Dock är hon väldigt duktig på att vända sig i både från mage till rygg och tvärtom och kravla omkring med benen lite.

  • Tsarbabe
    Var ett tag sedan jag skrev.
    Fullt upp med en sjuk bebis och gravidillamåeende.
    Nu har han haft sin förkylning i 1 vecka samt hostan och den blir inte bra. Det finns ju inget mot det heller Hoppas bara det går över snart.

    Ni får ha en trevlig helg!
    Gravid i vecka 7 {BF 071224}
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!