• Lällas

    V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7

    V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7!!!!

    Här kan man fråga om besvär o sjukdomar o läbbiga undersökningar som har med mag o tarmsystemet att göra, den samlade erfarenheten är stor.
    Välkommen!

    Här följer en lista på oss som brukar hänga i V.V.S trådarna. Saknas ditt namn skicka mig ett mail.

    CROHNS
    grådis
    LillTrulsa
    kahlua
    Dalkulla
    Tölander
    Calylite
    Itmorsan
    MaryJo

    ULCERÖS COLIT
    Nallatalla (opererat bort tjocktarm och har tillfällig stomi)
    mumlin (följdsjukd: primär skleroserande cholangit)
    Kusin Knase
    Linnann
    LoneStarState
    wonderwoman
    Tessi81
    MrsDream
    68:an (Följdsjukdom Ledproblem)
    AnnaKennyLea
    Mallansprallan
    Sandervig
    Storken78
    nea00
    willow82
    havsbris
    Prommis
    Lällas (opererat bort tjocktarm och har tillfällig stomi)
    vinterland
    Twentyfourhours
    Dist
    Nebulosa
    Blåbärspappa
    2äggmamma

    IBS
    Nebulosa
    68:an

    Väntar på diagnos?
    Hia
    Solrosen67
    Kexet79

    IBS samt gallsaltsmalabsobtion:
    mysis nr1

    ANHÖRIGA
    gmt för Lucas med Ulcerös Kolit
    Molle72 för Rebecca med Ulcerös Kolit
    Slj för Lucas med Ulcerös Kolit

    Länk till förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m15622597.html

    Länk till gamla trådar: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m12884634.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m10404966.html

    Länkar till lite annat tarmrelaterat:
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m7649472.html
    crohns.se/
    www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp
    netdoktor.passagen.se/default.ns
    www.magotarm.se/attleva.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:20:52:
    Fru U, Crohn (med hud,muskel och ledvärk) och stomi

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-10 21:09:58:
    UC:
    JajjaB

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-14 18:12:47:
    UC: Lilla Mimsan

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-17 16:24:04:
    Crohns:
    Nio

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-21 22:50:59:
    IBS:
    Vem är jag

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-21 22:51:58:
    Anhörig:
    Malvas Mam, mamma till Linnea som väntar på diagnos.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-22 22:51:52:
    Crohns:
    Skytten64

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-15 13:28:02:
    MaddeK: Crohns (och stomi opererad)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-21 13:57:10:
    UC: MissDisa

  • Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7
  • Billy och Jag

    lällas och Nalla: Innan jag vart sjuk hade jag inte ens visat mig naken för min man!! Haha.. sen efter alla sjukhusbesök så hade ju halva lassarettet sett mig naken och min man, mamma och alla andra.. :P så nu har jag inga komplex längre.. jag är fulare efter alla operationer.. Men jag skäms inte iaf Min man och jag har verkligen kommit varandra nära efter allt.. och det ska nog mycket till för att det ska förstöras! Är ju tokig i honom Även om han är en nörd...


    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • dalkulla26

    HEJ
    lällas : det år så skönt att läsa din historia.. från supersjuk till att må så bra.. jag blir så glad att läsa att allt går bra för dig. Lycka till i morgon på jobbet .. skickar en kram

    Nalla: det är samma sak med dig.. lika roligt att läsa hur bra allt blivit för dig oxå.. njut av det fina vädret nu och glöm pluggandet åtminstone på helgerna

    Molle: hoppas att allt ser bättre ut på koloskopin på torsdag

    Jag är så glad i lördags fick jag uppleva en sådan där bra magdag .. vi var på ett jätte mysigt fik och fikade och det gick bra. Vi var även och köpte en ny cykel åt dottern . som hon har cyklat efter det.
    Jag har varit dålig med riktigt mycket knip i dag.. men det känns ändå inte som hela världen för att jag fick uppleva en sån rolig och bra magdag i går..
    ha det bra nu alla och kram på er. tack för att ni finns!

  • Tessi81

    Kikar bara in en snabbis.

    Molle: Jo tack, det känns bättre, svullnaden har lagt sig och det är bara ett litet sår kvar på utsidan av läppen, insidan har oxå blivit bättre men ömmar en del. Har fortfarande ganska ont i en tand, men det går väl över.

    Nalla: Ja, det e helt sjukt med HA. Det är en stor sida i Aftonbladet om det idag. Sen har vi haft en civil vakt som har gått hos oss hela helgen om ifall det skulle bli nåt efterspel.

    Lällas: Härligt att höra att du mår bra o kan njuta av vin, fikor, solen, o Jonas så klart! Ska absolut fråga min arbetskamrat hur allt med ersättningen gick till. Återkommer...

    Har varit utan asacolen nu i några dagar o jag känner ingen skillnad så det verkar gå bra det här.

    Kram på er mina vänner!!!

  • Lällas

    Lone Star State: Vad härligt att du också är galen i din man... När gifte ni er? Skönt att du verkar vara på bättringsvägen...

    dalkiulla: Härligt att höra att du hade en bra dag i helgen men trist att du har knip nu igen. Kan inte ens tänka mig att vara så dålig i magen och samtidigt gravid. Tycker du gör det jättebra och jag sänder många styrke kramar till dig. Och hoppas det går bra nu när du ska träffa läkarn i veckan. Håller tummarna.

    Tessi: Läste också på Aftonbladets hemsida om HA. Ush så hemskt! Gulligt att du kollar med din kompis. Jag har kontaktat ILCO:s jurist idag och ska träffa han på Onsdag kl 11.00

    Var på jobbet idag och det gick bra, pratade med chefen och jag ska inte ha alla arbetsuppgifter som innan utan lite nya saker och inte så stressiga.. Ska fortsätta producera resor men sen får någon annan ta vid och sköta det praktiska.. skönt att slippa det.. mycket stressigt och tidskrävande. Plus att jag ska få fixa hemsidan som jag vill ha den samt göra "mallar" för hur det funkar inom företaget. Kul! Ska jobba i morgon igen i 5 timmar sen nästa vecka går jag upp till 50%. Jag nämde också att jag har ett annat jobb på G med bättre lön etc och då sa jag att jag tycker att en löneförhandling är i sin ordning.. he heh e.. Får se vad hon har att erbjuda.. he he..

    Ja, nu ska jag fixa lite käk och sen hälsa på en kompis som fyller år. Jag är så mycket friskare och känner att livsgnistan är helt tillbaka. Så kram på er allihopa.. jag hoppas att detta elände som många har snart går över.
    Ni är underbara!
    Kram Anna

  • Billy och Jag

    Lällas: Vi gifte oss i september 06

    Låter kul att börja jobba!! Det vill jag också göra.. Men det är ju inte så lätt alla gånger. Hoppas du får löneförhöjning


    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • 68an

    En snabb hälsning nu när jag tagitmig från vildmarken för några timmar. Inhandlat det ena med andra och ska till frissan strax.

    Vi har det underbart i stugan fast det har varit väldigt blsigt idag men vackert väder. Imorgon kväll ska vi ha en grillfest i stugan, åka madrass o pulka i älvbacken, grilla korv, bada bastu, dricka öl osv...Kusin med familj från Kinnekulle trakten är upp här också så dom kommer med skidorna till oss i morn kväll.

    ovanligt milda nättr hr så endel vatten har tryckts upp på älven men annars r det sig likt, kring 1 m snö och man kan gå på den, stenhård skare. Jag njuter nu

    kram på er alla!

  • Lällas

    68:an
    Låter verkligen härligt och skönt att höra att du njuter av livet. Hoppas innerligen att du håller dig frisk och kry. den här semester än du verkligen värd. Så njut på.. Roligt att du kikar in ändå. Kramar

  • dalkulla26

    hallå

    lällas : vad skönt att allt gått fint på jobbet

    68:an: Njut av semestern. Roligt att ni har det bra

    Nalla: hur är det?

    I morgon är det dags för att ta disskusionen nag kejsarsnitt ni kommer att hållas uppadterade.. ha det bra nu alla

  • Lällas

    Dalkulla: Åh vad jag hoppas att det går bra för dig i morgon. Hänvisa gärna till min och Nallas doktor som rekomenderar kejsarsnitt. Men det viktigaste är att DU väljer att göra snitt och dom är skyldiga att lyssna på dig. Önskar dig lycka till..

    Hoppas ni mår bra allihopa och att det är därför det är lite lugnt i tråden..

    Kramar i massor

  • grådis

    Hej alla goa människor

    Har inte varit inne på länge, och oj, här har ni varit flitiga igen, härligt

    Kul att ni kikar in Prommis, Willow och Solrosen, var ett tag sen man såg er. Trist med blod, hudutslag och annat Hoppas saker o ting ska ordna sig. Läste igenom alla sidor i morse och uppdaterade mig, men nu när jag själv ska göra ett inlägg flera timmar senare när man jobbat o haft hundra andra grejer i huvudet, så blandar man ihop lite inlägg. Hoppas ni har överseende

    Dalkulla, hoppas du får ett bra svar idag. Håller tummarna för dig.

    Mumlin, tråkigt att du varit trött o dålig, hoppas middagen gick bra i lördags iaf. Kramis

    Lonestar, usch, röda ögon igen alltså?

    Molle, du är en stark och omtänksam mamma!

    tessi, stackare, kul att jobba i butik och se misshandlad ut ...dessutom efter några kriminella nördar hotat er butik...är det nån som misstänkt dem istf Timon ??? Hoppas svullnaden lagt sig. Du är gullig som kommer ihåg vår husrenovering...haha...den går lååååångsamt Golvet är slipat, väggar målade resp tapetserade, golv- och taklister var jag o köpte förra veckan... Nära nuuuu Kram på dig, du är gullig du

    68:an, mmmm låter jättehärligt, njut av semstern.

    Lällas, vad skönt att du är "tillbaks" och är så pigg. Ta det lugnt på jobbet nu bara i början. Vad gott med sexet, (i dubbel bemärkelse ) det är bra att läsa om er "op" :ades erfarenheter för en räddhare som mig Känns bra att ni lever ett normalt liv och att allt går bra. Kram kram. (Och tack för tegelstenen, det var en comeback med besked )

    Nalla, hoppas matteprovet gick bra idag Kan tänka mig att hästarna ser lite lustiga o halvraggiga ut nu, mittimellan vinter o sommarpäls Kittlar nog i näsan när du ryktar dem nu, eller? Kram

    Calylite och havsbris, hur går det med bebismagarna?

    Häxan och hemmamedmage; välkomna hit. Det finns fler med små barn som har uc/crohns härinne,slj bl a, hoppas ni får kontakt. Det fanns en tjej till förut som slutade skriva, men hon hade en liten son under året som oxå hade problem. Hemskt när det drabbar så små barn. Hoppas det löser sig och fråga på, alltid är det nån som kan svara eller tipsa. Ha de gott.

    Nä, måste jobba lite igen

Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7