• Lällas

    V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7

    V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7!!!!

    Här kan man fråga om besvär o sjukdomar o läbbiga undersökningar som har med mag o tarmsystemet att göra, den samlade erfarenheten är stor.
    Välkommen!

    Här följer en lista på oss som brukar hänga i V.V.S trådarna. Saknas ditt namn skicka mig ett mail.

    CROHNS
    grådis
    LillTrulsa
    kahlua
    Dalkulla
    Tölander
    Calylite
    Itmorsan
    MaryJo

    ULCERÖS COLIT
    Nallatalla (opererat bort tjocktarm och har tillfällig stomi)
    mumlin (följdsjukd: primär skleroserande cholangit)
    Kusin Knase
    Linnann
    LoneStarState
    wonderwoman
    Tessi81
    MrsDream
    68:an (Följdsjukdom Ledproblem)
    AnnaKennyLea
    Mallansprallan
    Sandervig
    Storken78
    nea00
    willow82
    havsbris
    Prommis
    Lällas (opererat bort tjocktarm och har tillfällig stomi)
    vinterland
    Twentyfourhours
    Dist
    Nebulosa
    Blåbärspappa
    2äggmamma

    IBS
    Nebulosa
    68:an

    Väntar på diagnos?
    Hia
    Solrosen67
    Kexet79

    IBS samt gallsaltsmalabsobtion:
    mysis nr1

    ANHÖRIGA
    gmt för Lucas med Ulcerös Kolit
    Molle72 för Rebecca med Ulcerös Kolit
    Slj för Lucas med Ulcerös Kolit

    Länk till förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m15622597.html

    Länk till gamla trådar: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m12884634.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m10404966.html

    Länkar till lite annat tarmrelaterat:
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m7649472.html
    crohns.se/
    www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp
    netdoktor.passagen.se/default.ns
    www.magotarm.se/attleva.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:20:52:
    Fru U, Crohn (med hud,muskel och ledvärk) och stomi

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-10 21:09:58:
    UC:
    JajjaB

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-14 18:12:47:
    UC: Lilla Mimsan

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-17 16:24:04:
    Crohns:
    Nio

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-21 22:50:59:
    IBS:
    Vem är jag

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-21 22:51:58:
    Anhörig:
    Malvas Mam, mamma till Linnea som väntar på diagnos.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-22 22:51:52:
    Crohns:
    Skytten64

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-15 13:28:02:
    MaddeK: Crohns (och stomi opererad)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-21 13:57:10:
    UC: MissDisa

  • Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7
  • Rebecca93

    Nallatalla:
    Idag har jag haft lite ont i magen min.
    Men det ee nog bara lite oro tror jag

  • Grannen

    Idag skulle jag handla lite nya kläder som passar min leverfigur=storlek 34 upptill och mage som ser gravid ut!

    Lätt? Nej!

    Allt satt perfekt upptill men över magen var det för taight! Detta trots att jag bara kollade på sådant som satt löst över magen. Tillslut så var jag inne på mammaklädsavdelningen-med tårar i ögonen! Vill inte se ut så här! Vill vara smal och som vanligt!

    Det är inte JAG som ser ut så här, det är "jagärsåjävlasjukochskatransplanteraspersonen" som ser ut så!

    Det slutade med att jag sket i att prova mer kläder och insåg att om folk vill veta om jag är gravid så får de väl fråga. Ser ju verkligen gravid ut då jag är smal med en fint rundad, hård gravidmage.

    Lilla klagovisan för idag.

  • Rebecca93

    Mumlin:Ååå jag tänker samma som diig jag längtar tills jag kan köpa nya kläder.
    Det kan jag inte nu för jag tar kortison då svullnar min mage så det kommer endå inte passa mig.Så får väl vänta tills jag slutat med kortisonet då:p

  • Grannen

    Rebecca: Ja man vill ju inte köpa kläder som bara blir liggandes om några månader! Roligare saker kan man lägga pengarna på! Handlade ett jättesött diadem till dottern när jag inte hittade ngt till mig. Hon blev så söt i det!

  • Rebecca93

    mumlin:Aa men nu ska jag spara i hop alla pengar jag får tills jag har slutat med kortisonet sen åka och köpa nya kläder

  • KatastrofKatt

    dalkulla - det är okej, men svårt att röra sig långt hemifrån. huden har börjat läka, men magen är inte i lika bra skick. idag har lederna inte ömmat särskilt mycket heller.. igår var det mycket värre.. fast magen var bättre. ja.. alltid är det nåt

    hur är det själv?


    stryk mig medhårs
  • Molle72

    Hej alla.

    Ja visst är det kul när man hör att det faktiskt finns långa förhållande idag. När jag väntade Rebecca Tex frågade de på mvc hela tiden Är det samma pappa till barnen är du säker på det.
    Tydligen var det ganska vanligt redan då för tretton år sen att det inte höll mellan parterna. Själv tycker jag att det är helt underbart. Vi är ju verkligen sammansvetsade genom allt vi har gått igenom genom åren.

    Har inte så mycket att skriva om vad det gäller tarmar just nu, när Rebecca själv är aktiv i tråden. Men läser allt och kommer fortsätta att hänga här. Så så lätt blir ni inte av med mig.

    Kram på er alla.

Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7