• Såckan

    GeKås/Ullaredtråden volym 8

    Här kan vi samlas och prata om utbud, fynd, kö etc etc etc på vårt shoppingparadis GeKås

    Information om öppettider m.m.
    www.gekas.se

    Volym 7:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m33342079-200.html

    Volym 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m30317600.html

    Volym 5:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m27578753.html

    Volym 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24540952.html

    Bildtråd 1: www.familjeliv.se/Forum-3-96/m31364053.html

    Bildtråd 2: www.familjeliv.se/Forum-3-96/m34244809.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-03 10:15
    Bildtråd 3: www.familjeliv.se/Forum-3-96/m36849581.html

  • Svar på tråden GeKås/Ullaredtråden volym 8
  • madebyinferno

    När jag var där i lördags hittade jag bara overaller i strl 62 och 68 och jag måste ha minst 74 eller 80 troligen, hittade någon så stor med då hade den en påsydd fot och det går ju inte eftersom lilleman har skor

    Ni som ska dit kan väl hålla utkik om det kommer in overaller i strl 80 UTAN fot, har ju relativt nära men kan ju inte åka dit i tid och otid (blir lite dyrt för man hittar ju ALLTID något man bara MÅSTE ha förutom bensinen då!)


  • firepuzz

    ja tack kolla gärna vad ganska stora resväskor kostar i hårdplats det är ett måste, gärna vilka färger som finns också.

  • BF081206

    Yes det ska jag göra=)...Har själv en sån som finns där och den har hållt i 8 år än så länge..fast ja köpte inte den där, men det är samma märkte..carlton tro ja de heter...när ja kom dit såg ja att de skiljde 300-400 spänn...FAst de var som sagt rätt många år så de har väl gått upp i pris, men jag kikar så får du exakt pris=)


    firepuzz skrev 2008-09-24 12:18:15 följande:
    ja tack kolla gärna vad ganska stora resväskor kostar i hårdplats det är ett måste, gärna vilka färger som finns också.
  • Olleiskogen

    På fredag åker vi och jag längtar något fruktansvärt nu..... Har idag varit och köpt illamåendetabletter och hoppas att dom kommer att hjälpa mig när vi är där nere (har fruktansvärt illamående nu är i v 8) Jag hoppas att allt kommer att bli toppen bra denna fredagen (vi åker utan pojken oxå, ska bli skönt)

  • Hannajo
    BF081206 skrev 2008-09-24 12:01:38 följande:
    Okey nej vad dumt..det är ju lite väl stort..vi ska ha i december och jag tänkte att vi skulle passa på o köpa nu när vi väl åker dit en sista gång..nu blev jag lite besviken..Undrar om de kommer att få in..Ja menar bebisar behöver ju oxå overaller.. Få väl köpa en i fleece och sedan ha fårskinnpläd i vagnen och åkpåsen=)tack för svaret..
    Vår dottersom är född i december hade bara fleeceoverall, sen kompletterade vi med varm åkpåse och filt om det behövdes. De leker ju inte i snön som större barn
    Elvira dec -04, Oskar juni -08
  • Såckan
    BF081206 skrev 2008-09-24 12:01:38 följande:
    Okey nej vad dumt..det är ju lite väl stort..vi ska ha i december och jag tänkte att vi skulle passa på o köpa nu när vi väl åker dit en sista gång..nu blev jag lite besviken..Undrar om de kommer att få in..Ja menar bebisar behöver ju oxå overaller.. Få väl köpa en i fleece och sedan ha fårskinnpläd i vagnen och åkpåsen=)tack för svaret..
    Säger som föregående talare, fleeceoverall fungerar suveränt på bebisar. De behöver inte fuktavstötande material, de ligger ju ändå skyddade i vagnen. Fleecen är varm & mjuk. Har nästan funnit det smidigare med fleecematerial till bebisar (än "vanligt" overallmaterial.
    Som sagt, du kompletterar ju med åkpåse/filt/fårskinnsfäll (eller vad ni valt att använda för ngn lösning)
  • Jazmina

    Håller med. Fleece är ju väldigt varmt och man har ju nästan alltid filt eller åkpåse om det är så kallt. Mkt smidgare än vanliga overaller när dom är så små.


    Såckan skrev 2008-09-24 14:59:45 följande:
    Säger som föregående talare, fleeceoverall fungerar suveränt på bebisar. De behöver inte fuktavstötande material, de ligger ju ändå skyddade i vagnen. Fleecen är varm & mjuk. Har nästan funnit det smidigare med fleecematerial till bebisar (än "vanligt" overallmaterial.Som sagt, du kompletterar ju med åkpåse/filt/fårskinnsfäll (eller vad ni valt att använda för ngn lösning)
  • oskarzakknikkis mamma

    nån som har bilder på nya fynd på u-red så man kan planera lite??

  • Ms Leia

    Firepuzz: Min mamma köpte i måndags en stor röd resväska i sånt hårt material för 399 kr!

  • elinville
    oskarzakknikkis mamma skrev 2008-09-24 16:14:14 följande:
    nån som har bilder på nya fynd på u-red så man kan planera lite??
    kolla bildtråden, länk i TS
    Maja 070703
Svar på tråden GeKås/Ullaredtråden volym 8