• Night Angel

    Har ni kapris hemma och vad använder ni den till?

    Har själv kapris hemma sen jag skulle göra nån maträtt (minns inte vad) men nu stor den där i kylen i stort sett full burk  och jag kan inte komma på vad görqa med den...


    DET FINNS INGEN VÄG TILL LYCKAN.DEN FINNS I DITT INRE!
  • Svar på tråden Har ni kapris hemma och vad använder ni den till?
  • jagäraf

    Ja! Använder den till t ex köttfärsbiffar (ex Biff a la Lindström) eller till vissa fiskrätter eller tonfiskröra. Man kan/ska ha det på wienersnitzel. Smaskens!

  • Mama2B

    Ja! Alltid! Vi har den på pizzan när vi gör hemma. Det blir lite extra sälta och syrligt. Väldigt gott. Rekommenderas!

  • AnniPanni

    uuuuh kapris kommer inte innanför dörren här Penga mun.

    Om det nu inte råkar smita med någon i en färdigköpt potatissallad....

  • smulan25

    man kan ju göra en egen potatissallad med lite kokt , kall tärnad potatis, ruccolasallad, soltorkadetomater, kapris. och sedan hälla över en god vinegrätt. kan ha det till kött.

  • MysTic PrincesS

    hm, brukar man inte ha det på schnitsel med en rullad ansjovis fylld med kapris? mumma ju... =o)

  • frumosã fata

    sallad med skivade tomater, svarta oliver, mozzarella o kapris är mumma!


    haide, mergi acasa..eu dor de tine!!
  • toy

    Jag tycker egentligen att kapris är lite läskigt... men ett måste i dubbelmarinerad fläskfilé/oxfilé eller om man gör en krämig potatissallad.

  • Yosa

    Jag tycker om sältan i kapris. Häller gärna några i en skål och äter en och en med tesked som snacks till vin en kväll.

  • Lönnsirap

    Har i princip alltid kapris hemma och använder den nästan aldrig.

    Håller bra och strax efter att man slängt den 5-år gamla burken blir man alltid sugen på potatissallad med kapris....

Svar på tråden Har ni kapris hemma och vad använder ni den till?