• Toviz

    Hur vet man om man har en demon på sig?

    Jag skulle väldigt gärna veta hur om man är besatt av en demon eller något liknande poltergist fenomen? Jag får otroliga aggressionsutbrott och better mig helt kontsigt men efter en stund så är jag som vanligt igen, men under dne perioden så kan jag inte tänka klart. Någon präst här eller någon annan kristen som kan svara? Behöver verkligen hjälp me detta, är alltid arg.

  • Svar på tråden Hur vet man om man har en demon på sig?
  • KristenTjej84

    Klart ilska är naturligt och alla blir arga ibland och det kan vara nyttigt att få ut ilskan lite då och då.
    Kanske göra som min kompis, öppna fönstret och skrika:)

  • Herman Hedning
    KristenTjej84 skrev 2008-11-03 18:24:02 följande:
    Vulgus profanum:Har aldrig sagt att just hon är besatt av demoner, men då hon är så nyfiken på det och upprepar vid flertal tillfällen att hon tror att hennes tillstånd har med demon påverkan att göra, så rekommenderade jag boken då den har mycket information om det hon undrar om.Om hon ville veta om hon är sjuk i cancer, kanske jag skulle rekommenderat en bok om cancer och vilka symptom folk som har cancer fått.boken jag rekommenderar är informativ, personligen så tror jag att om hon läser boken så förstår hon att hon inte är påverkad av onda andemakter.
    Information....!!!!????? Information om vadå,mysticism, vanföreställningar,religiös skräck propaganda och folktro? Skulle tro att boken om cancer skulle hjälpa exakt lika mycket i denna fråga dvs inte ett skit.
    Risken är snarare att tron på besatthet fördjupas då vederbörande redan i frågande stund på alvar verkar söka svaren i religiösa vanföreställningar istället för att söka svaren i faktabaserad kunskap. Att rekomendera en bok som kan ge ny brasved till vidskepliga och religiösa floskler istället för att rekomendera en hjälp som bevisligen hjälper snabbt och effektivt till minimalt lidande för individen är otroligt oansvarigt och knappast tillrådigt.

    De symptom som TS beskriver överensstämmer väl med de symptom psykiatrin och läkarvetenskapen hjälper folk med varje dag,inte handlar det om någon form av demoner så varför underblåsa sådana vanföreställningar för det är det som kan bli resultatet av information från tvivelaktiga källor (om man nu kan kalla det info och källa när det handlar om fablernas värld).
  • meuf

    Herman Hedning skrev 2008-11-04 21:57:02 följande:


    Information....!!!!????? Information om vadå,mysticism, vanföreställningar,religiös skräck propaganda och folktro? Skulle tro att boken om cancer skulle hjälpa exakt lika mycket i denna fråga dvs inte ett skit. Risken är snarare att tron på besatthet fördjupas då vederbörande redan i frågande stund på alvar verkar söka svaren i religiösa vanföreställningar istället för att söka svaren i faktabaserad kunskap. Att rekomendera en bok som kan ge ny brasved till vidskepliga och religiösa floskler istället för att rekomendera en hjälp som bevisligen hjälper snabbt och effektivt till minimalt lidande för individen är otroligt oansvarigt och knappast tillrådigt.De symptom som TS beskriver överensstämmer väl med de symptom psykiatrin och läkarvetenskapen hjälper folk med varje dag,inte handlar det om någon form av demoner så varför underblåsa sådana vanföreställningar för det är det som kan bli resultatet av information från tvivelaktiga källor (om man nu kan kalla det info och källa när det handlar om fablernas värld).
    Åh precis vad jag känner också. Man ska inte släcka elden med bensin. TS, jag har all respekt för dig och medkänsla för hur du mår. När jag läser din presentation förstår jag att du har det tuffare än vad man ens kan föreställa sig. Men just därför tycker jag att det är extra viktigt att du försöker fokusera på att må bättre med hjälp av vedertagen vetenskap.
  • KristenTjej84

    Vedertagen vetenskap? har ju lyckats jättebra hittils..*not*
    Orsaken varför jag inte litar bara på mänsklig "vetenskaplig" hjälp?
    svar: Allt som har med övernaturliga saker att göra klassas som psykisk sjukdom och dessa tror de att man lyckas bota med stark medicinering.

  • Dorian Ertymexx
    KristenTjej84 skrev 2008-11-05 17:30:30 följande:
    Vedertagen vetenskap? har ju lyckats jättebra hittils..*not*Orsaken varför jag inte litar bara på mänsklig "vetenskaplig" hjälp?svar: Allt som har med övernaturliga saker att göra klassas som psykisk sjukdom och dessa tror de att man lyckas bota med stark medicinering.
    Helt korrekt. Och som det ska vara. Kalla mig teknokrat om du vill, men antalet personer som blivit botade av något annat än vetenskap är praktiskt taget lika med noll.

    Och det fungerar dessutom båda vägar - om något har bevisbar effekt så ÄR det vetenskap. Med andra ord, om att kasta vigvatten på mentalt störda skulle fungera så skulle vetenskapen ha snappat upp det och använt det som läkemetod. Varför har de inte gjort det? Jo, för att det inte fungerar! Det är vetenskap. No more, no less.
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2008-11-05 19:09:53 följande:
    Helt korrekt. Och som det ska vara. Kalla mig teknokrat om du vill, men antalet personer som blivit botade av något annat än vetenskap är praktiskt taget lika med noll.Och det fungerar dessutom båda vägar - om något har bevisbar effekt så ÄR det vetenskap. Med andra ord, om att kasta vigvatten på mentalt störda skulle fungera så skulle vetenskapen ha snappat upp det och använt det som läkemetod. Varför har de inte gjort det? Jo, för att det inte fungerar! Det är vetenskap. No more, no less.
    Her har du flere bevis..prøv å bortforklar det du..

    www.mjl.no/art.php
  • Dorian Ertymexx

    Free Spirit skrev 2008-11-05 19:12:24 följande:


    Her har du flere bevis..prøv å bortforklar det du..www.mjl.no/art.php?i=437
    Finns inget behov av att bortförklara. En del människor blir friska av sig själva, andra genom tron att de blir botade fast de bara får sockerpiller. Mycket av läkandet är ju ens egen viljestyrka och tro också. Men när det inte räcker så har du långt större chans att bli räddad på ett sjukhus än i en kyrka, av en yogi eller av kristaller. Men du får förstås försöka motbevisa detta om du vill... Helt klart är att före den moderna medicinen var dödligheten bland vuxna och barn enorm. Om tro, magi och energier var så effektiva, varför fungerade de inte förr, varför skulle de fungera bättre idag?
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2008-11-05 19:21:13 följande:
    Free Spirit skrev 2008-11-05 19:12:24 följande:Finns inget behov av att bortförklara. En del människor blir friska av sig själva, andra genom tron att de blir botade fast de bara får sockerpiller. Mycket av läkandet är ju ens egen viljestyrka och tro också. Men när det inte räcker så har du långt större chans att bli räddad på ett sjukhus än i en kyrka, av en yogi eller av kristaller. Men du får förstås försöka motbevisa detta om du vill... Helt klart är att före den moderna medicinen var dödligheten bland vuxna och barn enorm. Om tro, magi och energier var så effektiva, varför fungerade de inte förr, varför skulle de fungera bättre idag?
    Er inte det meget krenkende å si til en person som dette at en sukker pille hjelper eg å bli frisk når en er så alvorlig frisk at legen mest gir en opp?

    www.mjl.no/art.php
  • Herman Hedning
    KristenTjej84 skrev 2008-11-05 17:30:30 följande:
    Vedertagen vetenskap? har ju lyckats jättebra hittils..*not*Orsaken varför jag inte litar bara på mänsklig "vetenskaplig" hjälp?svar: Allt som har med övernaturliga saker att göra klassas som psykisk sjukdom och dessa tror de att man lyckas bota med stark medicinering.
    ...ligger kanske mycket i det eller hur,har du personlig erfarenhet av psykvården ang dina demon möten?
Svar på tråden Hur vet man om man har en demon på sig?