• tomcar­1
    Äldre 25 Nov 22:44
    59570 visningar
    267 svar
    267
    59570

    Vi transplanterade !

    Hej !
    Kunde vara kul att ha en tråd för oss som har anknytning till transplantation. Vi kan diskutera frågor, dela med oss av våra erfarenheter m.m. Jag är själv dubbellungtransplaterad 1995 och fick en ny njure av maken 2006. Kom med i tråden du med : )
    /tomcar1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-25 22:50
    Förresten...du som bara kikar in för nyfikenhets skull, du har väl fyllt i donationskort och framfört din vilja i frågan ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-25 17:53
    Ny tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m41772129.html

  • Svar på tråden Vi transplanterade !
  • tomcar­1
    Äldre 22 Dec 21:04

    Dessie...ja, då har du ju fått något donerat. Bra attd u tagit ställning. Det är viktigt att göra det, både för sig själv men också för sina barn. Att diskutera med nära och kära, var mans tår i frågan och också skriva det.
    /Carola

  • Dessie
    Äldre 22 Dec 21:07

    tomcar1 skrev 2008-12-22 21:04:02 följande:


    Dessie...ja, då har du ju fått något donerat. Bra attd u tagit ställning. Det är viktigt att göra det, både för sig själv men också för sina barn. Att diskutera med nära och kära, var mans tår i frågan och också skriva det./Carola
    Jo, jag tycker oxå att det är viktigt att ta ställning till vad man ska göra
  • Granne­n
    Äldre 22 Dec 21:36
    Svar på #123
    Jäkla skit rent ut sagt! Man vill ju bara må bra och speciellt nu vid jul! Tycker ändå att du ska söka akut, hur kollar man om hjärtat är på G att stötas av? På mig kollar de vissa levervärden så det är ju enkelt.
    Det är tufft när man har barn, jag får sådan ångest när jag tänker på att dottern skulle behöva växa upp utan mig. (självklart tufft annars med!!!)

    Jag hoppas att det "bara" är en sketen infektion som gör dig svag och attdu slipper jul på sjukhus!

    Kram
  • Äldre 23 Dec 13:13

    Marija79

    Ursh så trist!
    Hoppas det ordnar sig! Kram


    Möt dina barn med samma glädje som när du pratar om dem
  • Granne­n
    Äldre 23 Dec 15:37

    Hej Marija.
    Det glädjer mig att det är lite bättre! Låter läskigt med biopsin, har gjort det på levern 2 ggr och det är inget som känns speciellt kul...sist fick jag dessutom en blödning. Huga.
    Det går ju så extremt mkt olika förkylningar nu och med ditt höga takrolimusvärde så är ju risken stor att åka på det!
    Låter som en bra idé att byta tillbaks, ite stabilare.
    ----------

    Vill passa på att önska er alla en riktigt GOD JUL och hoppas att ni får må bra under julhelgen!

    Kram / Malin

  • Granne­n
    Äldre 23 Dec 15:39

    Ngn som äter Imurel?

  • Äldre 29 Dec 10:41

    Jag äter azatioprin, som dom säger är det samma som imurel.


    Möt dina barn med samma glädje som när du pratar om dem
  • Granne­n
    Äldre 29 Dec 12:24

    Malounis skrev 2008-12-29 10:41:30 följande:


    Jag äter azatioprin, som dom säger är det samma som imurel.
    Hur har det fungerat? Biverkningar? Extra provtagningar? Ev ska jag börja med Imurel å det även kan hjälpa min tarminflammation.
  • Granne­n
    Äldre 29 Dec 15:35

    Hej, nu är jag trött. Ska nu öka till 40 mg kortison och mitt humör är redan väldigt påverkat så det känns som att det bir jobbigt det här.
    Shit, det känns som att man aldrig ska få må bra. Man trodde ju att efter operationen så skulle livet flyta på men det gör det inte alls. Tarminflammationen är dålig, blodsockret blir högre och ju mer man pillar med kortisonet desto mer pill blir det med insulindoser.
    Kaliumet är lågt, prografhalten låg på 3.9 så nu blir det till att öka den med och det gör att sockret blir ännu högre.
    I bland känns livet tungt och det gör det nu, tungt, tungt, tungt. Får känslan att jag vill fly men vad ska jag fly ifrån, min svikare till kropp går inte att fly ifrån. Undrar när den kommer lyckas med att ta död på mig, den kämpar intensivt för att lägga mig i graven. Känner mig så förådd av min kropp...

    Ibland känner jag att jag inte ens vill kämpa, som att jag ska låta den ta mig så att jag slipper mer. Fast det går inte, jag har ju andra att tänka på som jag inte bara kan överge så där. Kanske borde gå till en psykolog istället-fast egentligen vill jag bra bli lagad.

  • Nina19­82
    Äldre 29 Dec 20:11

    Kikade in av nyfikenhet, har iallafall tagit ställning och anmälde mig för nåt år sen till donation, de får ta mina organ till transplantation =)

Svar på tråden Vi transplanterade !