• emmelina

    Vi som blev föräldrar i december 2007 (Del 6)

    Här är fortsättningstråden för alla oss som blev Föräldrar i december 2007!

    Nu är våra älsklingar snart 1,5 år gamla! Tänk vad tiden går fort!

    Här kan vi babbla, diskutera, ställa frågor eller bara skryta om våra små underverk. 

    Första tråden:

    Andra tråden:


    Tredje tråden:


    Fjärde tråden: 
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m36974709.html

    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m34261644.htmlwww.familjeliv.se/Forum-11-264/m31450750.htmlwww.familjeliv.se/Forum-11-264/m28596316.html


    ♥ Kasper min Kasper ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-31 13:41
    oj vad tokigt det ser ut. Så här ska länkarna vara:

    Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m28596316.html

    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m31450750.html

    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m34261644.html

    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m36974709.html

    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m39827028.html
  • Svar på tråden Vi som blev föräldrar i december 2007 (Del 6)
  • Megafon

    Jag är klar med att skaffa fler barn,Jag har en som blir 14år,en som är 4år också Gustaf som snart är 17mån.

  • emmelina

    Hej på er! Kasper kan krångla lite med tandborstning, men ett annat tips är att låta han stå på pallen och plaska med lite rinnande vatten medan jag borstar. Då brukar han inte protestera.

    Vi pratar lite om ett syskon, men jag vet inte riktigt. Det skulle vara roligt med ett vår/sommar barn nästa gång. Vi får väl se om vi sätter igång bebisverkstaden snart eller inte Kasper är ju väldigt vild och kräver mkt uppmärksamhet, så man undrar ju lite hur det ska gå. Men de blir ju större och större hela tiden.. Mycket tankar runt det där iallafall!

    I augusti skolar vi in på dagis och jag är nervös!! Kasper är ju ganska vild och jag undrar om de verkligen har koll på alla barnen? Men det går säkert bra, han kommer garanterat tycka det är superskoj!


    ♥ Kasper min Kasper ♥
  • annne

    emmelina - ditt tandborstningstips ska jag prova! Mira älskar att greja med vatten, speciellt diska. :)

  • LisaHampus

    nu till mi dumma fråga... hur fasiken når era barn upp till kanten på handfatet.. vi har liten pall menhans huvud når ju bara upp till kanten hahaha


    jag har varit hemma hela veckan, illamående å spytt en gång.. idag dirre´ hela morgonen. fyy..bara hoppas lillkillen slipper
  • annne

    Vi köpte en ganska hög pall på IKEA i plast. Har dock inte använt den så mycket än, men jag tror att hon når upp med den.

    Krya på dig!

  • Ting84

    En fråga främst till er vars barn har börjat på dagis, hur är era småttingar när ni kommer hem från dagis? Men även ni andra som känner igen er får gärna berätta.

    Elias är så himla jobbig när vi kommer hem. Han skriker och gnäller i ett. Ingenting duger och han slåss och kastar saker. Han kan vara nöjd för en stund men sen sätter det igång igen. En dag var väl okej, men det här har pågått hela denna vecka nu och det börjar bli lite jobbigt. Misstänker att han är slut efter en dag på dagis och att han agerar ut alla intryck och så när han kommer hem. Han somnar ofta n stund efter maten, men väcker han efter 20-30 min. Tycker att 18-18.30 är för tidigt att lägga sig för natten.

  • LisaHampus
    Ting84 skrev 2009-05-08 21:35:48 följande:
    En fråga främst till er vars barn har börjat på dagis, hur är era småttingar när ni kommer hem från dagis? Men även ni andra som känner igen er får gärna berätta. Elias är så himla jobbig när vi kommer hem. Han skriker och gnäller i ett. Ingenting duger och han slåss och kastar saker. Han kan vara nöjd för en stund men sen sätter det igång igen. En dag var väl okej, men det här har pågått hela denna vecka nu och det börjar bli lite jobbigt. Misstänker att han är slut efter en dag på dagis och att han agerar ut alla intryck och så när han kommer hem. Han somnar ofta n stund efter maten, men väcker han efter 20-30 min. Tycker att 18-18.30 är för tidigt att lägga sig för natten.
    när vi kommer hem från en heldag från dagis är våran eftermiddag fullspäckad. först promenad sedan laga mat och allt sådant.. de går i ett tills kl är ungefär 18... då blir de lagom med pjamas å välling.. vi låter honom somna mellan 18.30-19 men helst 19. 
    Gnällig kan han vara speciellt om han har sovit bara 1 gång per dag... som väldigt sällan händer...
  • mylovehope

    hiwa går inte på dagis än(det finns ingen plats förns aug) men jag har lämnat honom hos mamma o pappa ett dygn ibland när jag måste komma ikapp med vardagen och då märker jag när han komer tillbaaka att han är mycket vildare och lite mer agressiv. jag har funderat varför men det är kanske just alla intryck som uttrycks.

  • EmilyViola

    En fråga på tal om dagis..Oscar har inte heller fått nån plats än, men nåt ska han väl få plats på och då ska han ska börja i slutet av augusti...Håller på funderar vilka tider han ska få gå.

    Vilka tider går era barn?
    jag har tänkt jobba 75% (och pussla gärnet) så han kan gå 8-15 varje dag,det måste ju va ganska normal korta dagar? Vill inte ha han så långa dagar men samtidigt måste man ju jobba..

  • Ting84

    Elias går just nu 9-15 och det känns perfekt. Till efter sommarn kommer det bli 8, 8.30-15 och det känns som det räcker. Om man har möjlighet tycker jag det känns som en lagom lång dag. Specillt när dom är så små.

Svar på tråden Vi som blev föräldrar i december 2007 (Del 6)