• BasseKatt

    TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 12)

    Hej alla som fött tvillingar i början av 2007 samt alla andra som vill landa i denna goa tråd! Välkomna!

    Tidigare trådar med samma gäng:
    Tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-11-222/m12268119.html
    Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-11-222/m15046511.html
    Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m18018307.html
    Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21405101.html
    Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m23964298.html
    Tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27097410.html
    Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m29894198.html
    Tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m32909225.html
    Tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35403858.html
    Tråd 10: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38417660.html
    Tråd 11: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41499563.html

    Vi träffas då och då - ibland många, ibland få!
    Info om kommande träffar finns i separata trådar...
    Sthlmsgängets återfinns här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44119610.html

  • Svar på tråden TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 12)
  • Pico

    Fia: Duktiga tjejer vi har! Visst är det sååå skönt att slippa blöjorna!! Jag hoppas att de blöjor vi har hemma blir de sista, skulle helst slippa att köpa fler. Jag tror inte att det dröjer speciellt länge innan de är torra även på natten.


    Gräset är inte grönare på andra sidan, det är grönare där man vattnar!
  • Pico

    I dag har det inte varit någon lek... Våra små söta änglar har förvandlats till små fullfjädrade trotsmonster! {#lang_emotions_djavulsk} Agnes skriker Neejä, NEEJÄ, jag viiiill INTE för allt. Sen ändrar hon sig på en ½ sekund och fortsätter skrika men av helt motsatta orsaken. Sigrid har återgått till sina hysteriska utbrott och då för absolut INGENTING. Det känns som om vi borde ljudisolera huset så att inte grannarna anmäler oss för det måste ju låta som att vi misshandlar de å det grövsta. Jag är såå glad att Tommie har semester just nu! Där emellan är de det goaste, gladaste, charmigaste, trevligaste små änglar!! {#lang_emotions_innocent} Efter godnattsagan ikväll ville Agnes fortsätta läsa och tog boken med sig i sängen. Sen låg hon och "läste" för Sigrid och när jag tittade in så hade de tänt i taket så att hon kunde läsa ordentligt.

    I morgon kommer mina föräldrar och mormor. Det ska bli riktigt skönt med avlastning + lite hjälp att fixa iordning tjejernas nya rum.


    Gräset är inte grönare på andra sidan, det är grönare där man vattnar!
  • BasseKatt

    Får jag lov att presentera familjens nyaste tillskott:


    Oskar - född 13 juni, 3290g o 50cm

    Emil är en mycket stolt storebror som tycker lillebror är "musig" och pratar och gosar med honom. Dagarna trillar iväg och det funkar ganska bra. Emil har varit på dagis i princip varje dag och har det kul med kompisarna. Nätterna har varit lite s i och så och lillkillen har varit hos mig i princip helanätterna, vilket jag inte riktigt gillar. Men herrn har starka åsikter om att det ska vara mycket tutte på natten tyvärr. Får väl ta den kampen om några veckor... Han är fortfarande väldigt bitsk av sig och vissa dagar är det inte kul. Han tar tag som man ska och sedan liksom puttar han ut tutten och snuttar längst ut (aaaaaajjjjj!!!!) och det spelar ingen roll hur många ggr jag försöker få honom att ta nytt tag... Hoppas han lär sig snart för ibland vet jag inte hur mycket längre jag ska stå ut.

    Jag lovar att försöka kika in igen och skriva (och läsa) lite mer, men det får räcka för ikväll. Det är nån somtycker att det är matdax igen
    Har dock lagt upp en massa bilder både under mage, familjen, Emil 2-3 och Oskar 0-3mån.

    Kram allihopa önskar vi hela högen!


    Emil o ängeln Linus 070210 och Oskar 090613
  • Tvillingmamma2007

    Pico & Fia:
    Vilka duktiga tjejer ni har! Önskar att vi kunde skippa blöjorna här med snart men det känns långt borta i bland. De var duktiga tidigare men har nu börjat med att säga till fast sen vilja kissa/bajsa i blöjan speciellt bajsa. De säger att bajset kommer och sen säger de att de vill bajsa klart i blöjan och absolut inte på pottan eller toan suck.

    Basse:
    Men vilken söting! Måste kolla in de andra korten med. Hoppas det funkar bättre med amningen snart.

  • Pico

    Basse: ÅH vilken sötnos!! Hoppas att tar sitt förnuft tillfånga och inte biter sin snälla mor!! KRAM!


    Gräset är inte grönare på andra sidan, det är grönare där man vattnar!
  • Tvillingmamma2007

    Basse:
    Fina kort! Vad stor Emil blivit. Fint namn med!

  • keno

    Frida- Nu spär du på mitt DÅLIGA samvete...{#lang_emotions_embarassed}

    Jag ser det som min plikt att gå och lämna blod eftersom jag ju faktiskt fått så mycket blod själv i samband med mitt magsår då tjejerna föddes.

    Var faktiskt i väg till blodbussen en gång strax efter, men fick ju inte lämna då eftersom tjejerna var för små. Sen har det inte blivit av, vilket jag skäms för!!!!

    Tänk om det inte skulle funnits blod den dagen jag behövde... Nä, får ta tag i det och se till att komma iväg.

  • keno

    Här visas tyvärr inget intresse alls av att gå på potta eller toa.
    Frågar man så säger de bara att de har blöja.

    Känner att jag inte vill pressa dem, antar att det kommer när de känner sig redo.

    När "ska" man vara blöjfri??

  • Tvillingmamma2007

    Keno:
    Så känner jag med och det finns väl ingen ålder för det heller och många av våra bekantas barn har varit över 3 innan de blev blöjfria och jag tror det är rätt vanligt att vara lite äldre idag. Mina är iaf ändå bara 2 år och 3 mån än Däremot så kan jag lite glädjande säga att när de väl bestämde sig för att skippa blöjan så gick det på en gång och det var ju skönt för dem.

Svar på tråden TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 12)