• aspenbäck

    5 min metoden fungerar!!!

    Vill bara skriva av mig lite, har haft världens krångel med våran snart 11 månaders lillkille att somna. Han har inte kunnat komma till ro på ngt sätt och jag har hållt på att vela fram och tillbaks med honom, han har fått ligga hos oss i sängen men inte kunnat somna, då har jag lagt honom i sin säng men inte där heller så har jag hämtat honom igen osv. Läggningen har säkert tagit 1-1 1/2 timme. Till slut fick jag nog och har stålsatt mig och kört 5 min metoden ( ca ) Första dagarna skrek han i vansinne, men somnade till slut, Igår gjorde han ett litet plutteskrik, men somnade och idag bara la jag honom ner i spjälsängen pussade honom och sa godnatt, och han min lille älskling somnade lugnt och tryggt för sig själv! Ville bara dela med mig
    Jag vet att 5 min metoden är omdisskuterad här på FL men för oss funkade det super bra. Det tog en vecka!

  • Svar på tråden 5 min metoden fungerar!!!
  • linda6
    Mieria skrev 2009-06-04 16:16:29 följande:
    Hahaha det var det dummaste jag läst., Man behöver alltså ha egna biologiska barn för att veta vad man har för värderingar?? Där spottade du alla adoptivföräldrar i sverige i ansiktet! Jag har inte FÖTT barn nej. Mer än så vet du inte!
    fortfarande så läser du inte vad jag skriver!!!!
    jag tror att man kanske behöver ha barn själv och skaffa sig egna erfarenheter hur man har det på kvällarna vid läggning / på dagarna osv för jag tror det är ganska dumt att sitta här och säga till föräldrar hur dom ska uppfostra sina barn när man själv inte har någon erfarenhet av att uppfostra...och vad det innebär att ha ett lite liv att ta hand om dygnet runt.

    exakt så skrev jag INGET om BIOLOGISKA barn utan att ha barn överhuvudtaget om du kan läsa så läs igen!!!!
  • Mieria
    Apmor2 skrev 2009-06-04 16:20:12 följande:
    du är väldigt otrevlig och jag kanske hade lärt mig ngt av dig och du ngt av mig om du var trevligare och lite mer öppen, så snälla va lite mer trevlig och sluta med dina försök att förolämmpa mig.
    Som sagt. Förlåt.
  • Skorpan B

    Jag tycker att det är så trist att 5mm-anhängarna inte kan få ha sin tråd ifred, det blir ju alltid en samlingsplats för motståndarna till slut.
    Varför skapar inte ni en egen tråd då med fakta och åsikter varför man inte skall använda sig av denna metoden?
    Jag tror att ni gör en större inverkan så än att sitta och förtrycka stackars människor som ÄNTELIGEN fått lite rätsida på sin tillvaro.

    Jag tycker absolut inte att 5 mm passar ALLA barn men i vissa fall så kan man hjälpa barnet.
    För har man ett barn som håller på att göra motstånd i timmar för att det inte kan komma till ro och sova för att det finns så mycket annat de hellre vill göra så tycker jag att man som förälder gör dem en "björntjänst" genom att dalta runt med barnet när det ändå bara blir grinigare o grinigare, tröttare o tröttare och egentligen behöver sova.
    Det finns faktiskt barn som blir näst intill utbrända för att de inte får sova tillräckligt.

    Men visst jag håller med om att man skall inte 5mm ett barn som bara tycker det är mysigt att få vara tillsammans med sin mamma och pappa tills det är dags att slumra in......FÖR då är det ju bara föräldern som får vinning i det hela!

  • Mieria
    linda6 skrev 2009-06-04 16:21:29 följande:
    fortfarande så läser du inte vad jag skriver!!!! jag tror att man kanske behöver ha barn själv och skaffa sig egna erfarenheter hur man har det på kvällarna vid läggning / på dagarna osv för jag tror det är ganska dumt att sitta här och säga till föräldrar hur dom ska uppfostra sina barn när man själv inte har någon erfarenhet av att uppfostra...och vad det innebär att ha ett lite liv att ta hand om dygnet runt. exakt så skrev jag INGET om BIOLOGISKA barn utan att ha barn överhuvudtaget om du kan läsa så läs igen!!!!
    Du har uttalat dig om hurovida jag har barn eller inte tidigare. Jag tycker att dina inlägg är vidriga och de äcklar mig så vänligen vänd dig inte till mig längre.
  • Apmor2
    UllaBella skrev 2009-06-04 16:18:14 följande:
    Mår du bra när du är ledsen och gråter då menar du? Jag vill då gärna att någon tröstar och det verkar min dotter också vilja eftersom hon blir lugn när jag finns hos henne när hon är ledsen.
    jag mår bra efteråt och man måste få må dåligt oxå!
    Det är inte roligt att må dåligt men det är nödvändigt, och oavsett om man inte vill det så kommer dom att må dåligt och då vill iaf jag att min son ska kunna hantera det på rätt sätt.
  • Mieria
    Apmor2 skrev 2009-06-04 16:24:54 följande:
    tack!
    Trött, varm, ledsen och lite orättvis är jag idag
  • linda6
    Mieria skrev 2009-06-04 16:23:12 följande:
    Du har uttalat dig om hurovida jag har barn eller inte tidigare. Jag tycker att dina inlägg är vidriga och de äcklar mig så vänligen vänd dig inte till mig längre.
    men fortfarande så anklaga mig inte för att spotta adoptivföräldrar i ansiktet...du gör en himla massa falska personangrepp överhuvudtaget mot många människor här...du är emot vad alla säger (som inte tycker som du som sagt)
    för att citer bara det du sagt till mig då
    "dom borde ta mina barn"
    "jag är en barnmisshandlare"
    "jag spottar adoptivföräldrar i ansiktet"

    allvarligt talat så vill jag inte prata mer med dig du borde stängas av från denna sida!!!
    du vet hur du sårar människor i allafall.
  • linda6
    Mieria skrev 2009-06-04 16:23:12 följande:
    Du har uttalat dig om hurovida jag har barn eller inte tidigare. Jag tycker att dina inlägg är vidriga och de äcklar mig så vänligen vänd dig inte till mig längre.
    men fortfarande så anklaga mig inte för att spotta adoptivföräldrar i ansiktet...du gör en himla massa falska personangrepp överhuvudtaget mot många människor här...du är emot vad alla säger (som inte tycker som du som sagt)
    för att citer bara det du sagt till mig då
    "dom borde ta mina barn"
    "jag är en barnmisshandlare"
    "jag spottar adoptivföräldrar i ansiktet"

    allvarligt talat så vill jag inte prata mer med dig du borde stängas av från denna sida!!!
    du vet hur du sårar människor i allafall.
  • UllaBella
    Apmor2 skrev 2009-06-04 16:23:18 följande:
    jag mår bra efteråt och man måste få må dåligt oxå! Det är inte roligt att må dåligt men det är nödvändigt, och oavsett om man inte vill det så kommer dom att må dåligt och då vill iaf jag att min son ska kunna hantera det på rätt sätt.
    Jo, men jag förstår ändå inte att man ska behöva utsätta sitt barn för att behöva må dåligt och vara ledset vid läggdags. Det händer väl saker som gör dem besvikna varje dag ändå då världen går under för att man inte får som man vill..
Svar på tråden 5 min metoden fungerar!!!