• aspenbäck

    5 min metoden fungerar!!!

    Vill bara skriva av mig lite, har haft världens krångel med våran snart 11 månaders lillkille att somna. Han har inte kunnat komma till ro på ngt sätt och jag har hållt på att vela fram och tillbaks med honom, han har fått ligga hos oss i sängen men inte kunnat somna, då har jag lagt honom i sin säng men inte där heller så har jag hämtat honom igen osv. Läggningen har säkert tagit 1-1 1/2 timme. Till slut fick jag nog och har stålsatt mig och kört 5 min metoden ( ca ) Första dagarna skrek han i vansinne, men somnade till slut, Igår gjorde han ett litet plutteskrik, men somnade och idag bara la jag honom ner i spjälsängen pussade honom och sa godnatt, och han min lille älskling somnade lugnt och tryggt för sig själv! Ville bara dela med mig
    Jag vet att 5 min metoden är omdisskuterad här på FL men för oss funkade det super bra. Det tog en vecka!

  • Svar på tråden 5 min metoden fungerar!!!
  • Mieria
    linda6 skrev 2009-06-04 16:26:00 följande:
    men fortfarande så anklaga mig inte för att spotta adoptivföräldrar i ansiktet...du gör en himla massa falska personangrepp överhuvudtaget mot många människor här...du är emot vad alla säger (som inte tycker som du som sagt) för att citer bara det du sagt till mig då "dom borde ta mina barn" "jag är en barnmisshandlare" "jag spottar adoptivföräldrar i ansiktet" allvarligt talat så vill jag inte prata mer med dig du borde stängas av från denna sida!!! du vet hur du sårar människor i allafall.
    Det kan nog säkert bero på att jag inte vet hur jag ska ta hand om mina små. De är ju inte biologiska! På tal om att såra folk...
  • Apmor2
    Mieria skrev 2009-06-04 16:25:46 följande:
    Trött, varm, ledsen och lite orättvis är jag idag
    jag förstår man kan inte vara på topp hela tiden.
    Jag tror att för o motståndare kan lära sig mkt av varandra om man tar sig tid att i lugn o ro lyssna på varandra.
  • Apmor2
    UllaBella skrev 2009-06-04 16:26:52 följande:
    Jo, men jag förstår ändå inte att man ska behöva utsätta sitt barn för att behöva må dåligt och vara ledset vid läggdags. Det händer väl saker som gör dem besvikna varje dag ändå då världen går under för att man inte får som man vill..
    fast metoden som jag läst (den varianten av 5mm) går inte ut på det.
  • Mieria
    linda6 skrev 2009-06-04 16:26:00 följande:
    men fortfarande så anklaga mig inte för att spotta adoptivföräldrar i ansiktet...du gör en himla massa falska personangrepp överhuvudtaget mot många människor här...du är emot vad alla säger (som inte tycker som du som sagt) för att citer bara det du sagt till mig då "dom borde ta mina barn" "jag är en barnmisshandlare" "jag spottar adoptivföräldrar i ansiktet" allvarligt talat så vill jag inte prata mer med dig du borde stängas av från denna sida!!! du vet hur du sårar människor i allafall.
    Dessutom presenterar du en rad skitsnack! Jag skrev att jag tycker att du bör lämna bort dina barn om du inte förstår vad psykisk misshandel innebär! Inte att någon borde komma och ta dem! Jag har inte kallat dig barnmisshandel! Bara beskrivit för dig vad barnmisshandel är! Och genom att säga att jag inte vet nå Vem som vill kan gå tillbaka i tråden och se att du ljuger och hittar på och att jag talar sanning angående dina anklagelser
  • Mieria
    Apmor2 skrev 2009-06-04 16:28:36 följande:
    jag förstår man kan inte vara på topp hela tiden. Jag tror att för o motståndare kan lära sig mkt av varandra om man tar sig tid att i lugn o ro lyssna på varandra.
    Allt annat är ganska meningslöst egentligen
  • Apmor2
    Mieria skrev 2009-06-04 16:31:20 följande:
    Allt annat är ganska meningslöst egentligen
    bra då kanske vi kan börja om!
  • Mieria
    Mieria skrev 2009-06-04 16:30:47 följande:
    Dessutom presenterar du en rad skitsnack! Jag skrev att jag tycker att du bör lämna bort dina barn om du inte förstår vad psykisk misshandel innebär! Inte att någon borde komma och ta dem! Jag har inte kallat dig barnmisshandel! Bara beskrivit för dig vad barnmisshandel är! Och genom att säga att jag inte vet något om barn och värderingar kring barn bara för att jag inte fött några är att kränka alla som tar hand om barn som de inte fött fram. Vem som vill kan gå tillbaka i tråden och se att du ljuger och hittar på och att jag talar sanning angående dina anklagelser
    Mitt förra inlägg försvann lite halvt -
  • Mieria
    Apmor2 skrev 2009-06-04 16:32:42 följande:
    bra då kanske vi kan börja om!
    Absolut : )
  • Mieria
    linda6 skrev 2009-06-04 16:35:09 följande:
    läser du det du själv vill läsa ska jag kopiera igen??? jag tror att man kanske behöver ha barn själv och skaffa sig egna erfarenheter hur man har det på kvällarna vid läggning / på dagarna osv för jag tror det är ganska dumt att sitta här och säga till föräldrar hur dom ska uppfostra sina barn när man själv inte har någon erfarenhet av att uppfostra...och vad det innebär att ha ett lite liv att ta hand om dygnet runt. exakt så skrev jag INGET om BIOLOGISKA barn utan att ha barn överhuvudtaget om du kan läsa så läs igen!!!! fortfarande inget om BIOLOGISKA barn herregud skaffa glasögon...vem har sagt att inte jag har adopterat min pojke!!! så snälla skriv fakta hitta inte på
    Så nu förnekar du att du tidigare talade om för mig att jag inte har barn?? :´)
  • linda6

    absolut inte men det har med att göra att det står på din press att du har en katt...vare sig man har biologiska eller adopterade barn så har det ingen betydelse.
    jag tog nog bara för givet att du inte hade några barn eftersom det inte stod det...sen va det ju inte bara inriktat mot dig utan alla som sitter och disskuterar barnuppfostran utan att själva ha barn att uppfostra...men självklart ber jag om ursäkt att jag tog för givet att du inte hade barn.
    men jag skrev inget om att man måste ha biologiska barn för att dom ska räknas som barn!!!

Svar på tråden 5 min metoden fungerar!!!