• Erika06

    Lågt hcg. Kan det gå bra ändå?

    Gjorde blodprov i måndags som visade hcg nivå på 200. Gjorde ett till idag för att se om det ökat. Får veta svaret på andra provet i eftermiddag, om det har ökat eller ej.

    Är gravid i vecka 4. Är det ett normalt hcg nivå på 200 då eller är det lågt? Läkaren sa i alla fall att det var ganska lågt...

  • Svar på tråden Lågt hcg. Kan det gå bra ändå?
  • Erika06

    Var in idag igen för VUL...syntes ingenting förutom en EVENTUELL uppklarning i livmodern som kunde vara hinnsäcken...men det kunde även vara blod eller vätska.

    Syntes ingenting på äggstockarna, de såg fina ut.

    Hcg på 1075...så har ökat nästan 200 på 1½ dygn...inte så mycket men en ökning i alla fall.

    Läkarna (ja, det var 2 läkare som tittade på mig idag, samtidigt) kunde varken säga bu eller bä...det kan vara en normal graviditet men det kan även sitta någon annan stans. Så det är bara att vänta och se...IGEN.

    Ska tillbaks på onsdag morgon för att göra VUL igen. Blir ganska trött på detta nu. Men jag kan verkligen inte sluta hoppas.

  • Meadow

    Vad jobbigt ts!

    Ja, man tycker ju att om det hade varit en ofosterlig grav, så borde ju inte hcg öka. Kan de inte se ngt i äggledarna? Man tycker ju att om hcg ökar, borde ju något växa någonstans??

    Skumt! Jag förstår din frustration!

  • isisisis

    Det låter ju betydligt bättre än innan TS.
    Det hcg:et låter mer normalt.
    Det kan ju ha varit sent i starten,det kan hända.
    Är det början till uppklarning så verkar det ju positivt.
    Du var ju EXTREMT tidigt ute med ditt första vul,då fanns det ju inte en susning till att se något.
    Lycka till nu

  • Erika06

    meadow:
    ingenting syntes på äggledarna. Tycker också att någonstans måste ju graviditeten växa.

    Funderar på att åka in akut imorgon eller på söndag bara för att liksom kanske få veta vad det är frågan om...känns inte som att jag klarar att vänta tills onsdag.

  • Mindras mamma

    Alltså, har varit med om exakt samma situation innan vi fick vår dotter. Då gick det dock inte bra för oss. MEN, det var flera läkare och kikade på ultraljudet då och de sa samma som dem sagt till dig att det måste gå tid innan dem kan säga. För ägget kan ha fastnat senare än man tror och det kan vara normalt och det kan oxå vara så att man inte ser nåt på vul så tidigt. Ge inte upp hoppet! hcg har ju trots allt ökat. Hoppas för din skull, vet precis hur det känns att vara i din situation. Kram

  • The Black Lady
    LillaÄlskadePyret skrev 2009-09-23 13:24:14 följande:
    Hej TS, hur har det gått för dig?...kram
    Du får nog inget svar... TS har avregistrerat sig....
  • LillaÄlskadePyret

    The Black Lady skrev 2009-09-23 14:08:44 följande:


    Du får nog inget svar... TS har avregistrerat sig....
    Näää...fy vad tråkigt...då anar jag vad svaret var...=(...
  • Namaste72
    Meadow skrev 2009-09-18 07:00:25 följande:
    Vad jobbigt ts! Ja, man tycker ju att om det hade varit en ofosterlig grav, så borde ju inte hcg öka. Kan de inte se ngt i äggledarna? Man tycker ju att om hcg ökar, borde ju något växa någonstans?? Skumt! Jag förstår din frustration!
     Vid en oforstrig graviditet ökar hcg precis som vanligt. Tyvärr, får man säga, det är det som gör att den ofta upptäcks så sent
    { Väntar på vår efterlängtade dotter }
  • Anlisa93

    Hej! Jag var hos gyn idag då jag har blödningar sen 2,5-3 veckor tbx. Igår gjordens ett test som visade gravid i vecka 1-2. Urintest visade negativt på gyn imorse, så hon sa missfall, men sen för säkerhetsskull ville hon att jag skulle göra ett test med blod som skulle visa bättre, som visade 90 hcg. Enl referens i journal så ska över 50 vara gravid, blir så förvirrad, men de kanske är kvar i kroppen.. ?Ska tillbaka på fredag. Men vad tror ni? Gravid eller inte?

    MEN Enligt denna sida så är jag inom ramen om jag är vecka 4..? Får panik vad tror ni?

    www.google.se/amp/s/www.billiga-tester.se/nyheter/hcg/amp/

  • Vevoz
    Anlisa93 skrev 2020-03-25 23:22:40 följande:

    Hej! Jag var hos gyn idag då jag har blödningar sen 2,5-3 veckor tbx. Igår gjordens ett test som visade gravid i vecka 1-2. Urintest visade negativt på gyn imorse, så hon sa missfall, men sen för säkerhetsskull ville hon att jag skulle göra ett test med blod som skulle visa bättre, som visade 90 hcg. Enl referens i journal så ska över 50 vara gravid, blir så förvirrad, men de kanske är kvar i kroppen.. ?Ska tillbaka på fredag. Men vad tror ni? Gravid eller inte?

    MEN Enligt denna sida så är jag inom ramen om jag är vecka 4..? Får panik vad tror ni?

    www.google.se/amp/s/www.billiga-tester.se/nyheter/hcg/amp/


    Denna tråd är över 10 år gammal, osäker om personerna fortfarande är aktiva :/
Svar på tråden Lågt hcg. Kan det gå bra ändå?