• Anonym (Dröm)

    Hur blir jag rik?

    Allvarligt hur blir man rik?

    Måste man verkligen vara snål och snåla på varje sak för att spara pengar för att bli rik? Eller måste man ha tur och vinna på lotto, eller ärva?

    Var och köpte en sak på blocket idag i världens finaste område i stan ohh suktar så efter en sådan lgh och den vackraste inredningen jag någonsin sett.
    Insåg då att detta är var jag önskar vara, vad jag önskar ge mitt barn.
    Dock har jag inte närheten av de pengarna för att få ett lån på en sådan lägenhet eller de möblerna. Insett kommer aldrig att ärva sådana pengar blir glad om det blir ens hundra tusen. Kommer heller aldrig vinna på lotto då jag aldrig tävlar.
    Jobbar hårt och försöker att spara men vill så gärna ha livet redan nu.

    Min syster sa så fint att orsaken till att dom är så rika är för att dom säljer allt när dom rensar och dom ärver och har fina jobb.

    Snälla ge mej alla era tips bra som dålig

  • Svar på tråden Hur blir jag rik?
  • Anonym (Dröm)
    Kjell2 skrev 2009-10-28 18:14:34 följande:
    TS:Väldigt få, speciellt de under 50 år, äger ett helt avbetalt bostad. Jag har bostadslån på 1,5 miljoner men känner mig ändå ekonomisk trygg och rik
    Ja det är sant och jag är ju bara 20 + men ändå skulle så gärna vilja äga minst 60% av bostaden jag bor i innan jag är 30 vilket inte är troligt.
    Men har ju iallafall sparat ihop så jag kommer ha ca 10% i handpenning Det är ju positivt iallafall.
    Som jag läst om dej i andra trådar så äger du ju 50% av din bostad så då skulle jag också känna mej trygg och rik Men du får bli min förebild ett tag.
  • Anonym

    Jag hyr, har bostadsbidrag, barnbidrag och en inkomst på 19 500 före skatt på heltid, men jag jobbar bara 75% fast och extra resten.

    Min bil är kass och jag har inte råd att köpa en ny eller laga den jag har så det blir bussen och en massa krångel.

    Men jag känner mig rik för jag kan lägga undan lite och iaf köpa julklappar till mina barn!
    Det har jag inte kunnat alla år.. Jag har känt som du, har dessutom en vän som dagen innan löning kan säga; Jag har bara 4000 på lönekontot, jag har fan inga pengar! Sen att de har 700 000 på ett sparkonto tycker hon inte hör till..

    Men, jag lärde mig att det mian barn vill ha av mig, det rä MIG, min tid, mitt engagemang osv.
    Visst, jag önskar fortfarande att jag inte ska behöva tänka på om vi verkligen behöver ditt eller datt just nu och vem av oss är i strört behov av ett par nya brallor etc, men sånt ser mitt liv ut och jag har bestämt mig för att vara lycklig här och nu!

  • Kjell2

    Anonym (Dröm) skrev 2009-10-28 19:17:31 följande:


    Ja det är sant och jag är ju bara 20 + men ändå skulle så gärna vilja äga minst 60% av bostaden jag bor i innan jag är 30 vilket inte är troligt. Men har ju iallafall sparat ihop så jag kommer ha ca 10% i handpenning Det är ju positivt iallafall.Som jag läst om dej i andra trådar så äger du ju 50% av din bostad så då skulle jag också känna mej trygg och rik Men du får bli min förebild ett tag.
    Jag är dubbelt så gammal som du. Köpte min första bostad när jag var 28 med ca 75% lån.

    Du har tiden för dig. Köp klokt, amortera och ha koll på din ekoonomi så fixar det sig!
  • chrissy80

    Hårt jobb med något eget lönar sig alltid. Det har jag gjort, vill inte behöva oroa mig för pension och annat utan vill unna mig det livet har att erbjuda och inte behöva kolla på varenda prislapp. Jag har haft det tufft med jobb innan och en dag bara fick jag nog och tänkte att det är bara jag själv som kan göra något åt detta och så gjorde jag det.

  • Anonym (Dröm)
    ReRant skrev 2009-10-28 21:58:32 följande:
    Ta en genväg och gift dig rik.
    Hehe tror inte riktigt det är någon rik snygg karl som jag skulle älska som skulle vilja ha en ensamstående mamma liksom
  • Crown S

    Du ts har fått en massa bra tips här redan! Varför vill man bli rik? Ja, alla har väl sina egna orsaker, men ekonomisk trygghet är väl det de flesta drömmer om för att inte hela tiden behöva oroa sig för hur pengarna ska räcka och vad händer om man blir utan jobb osv." Pengar gör ingen lycklig ", säger en del, men inte blir man väl lyckligare av att vara fattig heller, och så är det väl inte pengar i sig som har betydelse utan det man kan göra med pengarna.
    För egen del så jobbar jag tillsammans med min man, vid sidan av våra vanliga jobb, med en intressant möjlighet där vi genom att nu investera en del tid bygger upp nåt som genererar inkomst på sikt. Det vi skapar är ett system där pengar jobbar för pengar, inget som sker över en natt, utan nåt vi bygger på sikt. Om du ts verkligen är seriöst intresserad av en inkomstmöjlighet så inboxa mig så kan jag berätta mera om det som vi gör. Det kanske kunde va nåt för dig, eller så inte, men det lönar sig att undersöka möjligheter!

  • Anonym

    Crown S skrev 2009-10-28 22:25:02 följande:


    Du ts har fått en massa bra tips här redan! Varför vill man bli rik? Ja, alla har väl sina egna orsaker, men ekonomisk trygghet är väl det de flesta drömmer om för att inte hela tiden behöva oroa sig för hur pengarna ska räcka och vad händer om man blir utan jobb osv." Pengar gör ingen lycklig ", säger en del, men inte blir man väl lyckligare av att vara fattig heller, och så är det väl inte pengar i sig som har betydelse utan det man kan göra med pengarna. För egen del så jobbar jag tillsammans med min man, vid sidan av våra vanliga jobb, med en intressant möjlighet där vi genom att nu investera en del tid bygger upp nåt som genererar inkomst på sikt. Det vi skapar är ett system där pengar jobbar för pengar, inget som sker över en natt, utan nåt vi bygger på sikt. Om du ts verkligen är seriöst intresserad av en inkomstmöjlighet så inboxa mig så kan jag berätta mera om det som vi gör. Det kanske kunde va nåt för dig, eller så inte, men det lönar sig att undersöka möjligheter!
    Låter farligt likt ett pyramidspel..
  • Crown S
    Anonym skrev 2009-10-29 10:53:53 följande:
    Crown S skrev 2009-10-28 22:25:02 följande:
    Låter farligt likt ett pyramidspel..
    Kan lugna dig på den fronten, att det är inget pyramidspel, det är ju förbjudet i lag sedan 1980-talet och nåt olagligt skulle jag inte syssla med. Helt laglig företagsverksamhet det som jag pratar om!
  • GummiLemonad

    Crown S skrev 2009-10-29 22:02:44 följande:


    Kan lugna dig på den fronten, att det är inget pyramidspel, det är ju förbjudet i lag sedan 1980-talet och nåt olagligt skulle jag inte syssla med. Helt laglig företagsverksamhet det som jag pratar om!
    Den lagliga formen av pyramidspel är multilevel marketing eller nätvärksmarknadsföring på svenska. I princip samma sak som ett pyramidspel fast med en eller flera produkter involverade för att vara på rätt sida av lagen. Det är inte detta ni sysslar med? ;)
Svar på tråden Hur blir jag rik?