• Boo8

    Sahlgrenska - Del 13

    Sahlgrenska - Del 12


    Här samlas vi som gör IVF på Sahlgrenska. Välkomna gamla som nya!

    Skriv om frågor och funderingar som du har, du får garanterat svar på dem i denna tråd. Här hjälper vi alla varandra och både peppar och stöttar varandra i uppgångar och motgångar.

    Skriv gärna in dig på vår lista som vi har i medlemstråden, alla som är aktiva i tråden står med, så vi kan hålla koll på varandra, var vi är i behandlingar osv.

    Tidigare trådar
    Del 12: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m47693757.html 
    Del 11: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m45263328.html
    Del 10: www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42857182.html

    Medlemstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48909129.html 

    Tråden för dem som blivit gravida/vi som ska bli gravida (del 3)!!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m49604048.html
    2010 är vårt år!!!
  • Svar på tråden Sahlgrenska - Del 13
  • grådis
    Nuttans Mamma skrev 2010-03-03 20:29:25 följande:
    grådis: Men igår fick jag en rejäl blödning, igår kväll å sen så under natten, men pyttelite sen i morse o under dagen.. borde det inte kommit igång ordenligt då? 
    Hur många dagar har det hållt på med spottings och blödningar då? Kanske att den är annorlunda efter en sån här period än vad den är i vanliga fall?
    Jag fick inte speciellt mkt till mens efter förra misslyckade ivf:en, men sen perioden efter så kom det lite mer. Men jag är svår att jämföra med då jag knappt haft mens på många år, mest bara bruna spottings. Vilken dag är det nu och när testade du senast?
  • Fru O Mamma Kokkonen
    grådis: Hm, crinon kanske är helt annorlunda tydligen, blödde som en gris då.. Men spottings hade jag söndag o måndag o blödde igår å på natten.. testade senast på rd14, hade ju td idag men kändes helt meningslöst att testade då td14 var negativt.. vet man ska testa på td.. förlåt.. Men... 
  • Wiley
    Katja: Jag har fått väldigt liten blödning efter varje misslyckat försök, typ en dag bara. Jag har haft vaggisar m prog. varje gång. Senast frågade jag BM varför det var så. Jag menar, jag får mindre blödning än normalt och då har jag inte heller speciellt rikliga blödningar. BM trodde att slemhinnan kanske inte blivit tillräckligt tjock, men det är väl den de mäter precis innan återinföring??? Då såg den bra ut.

    Jag vet att det är flera som varit fundersamma över den lilla blödningen som kommer efter vaggisarna, konstigt?

    Grådis: Va märkligt det där med håret...finns det en sån biverkning också?{#lang_emotions_surprised} Jag trodde att det berodde på nåt annat, nån stark medel kanske som frisören använt, så jag var där och gnällde på henne{#lang_emotions_embarassed}, men då kanske det ändå inte var frisörens fel eftersom jag nu, när jag är "hormonfri" har väldigt fint hår igen{#lang_emotions_smile}.
    Kul att du nämnde det, jag trodde jag var ensam om det{#lang_emotions_smile}Haz79: Våga!!! Våga prova, sök, du kan alltid tacka nej. Det är ganska bra för självförtroendet att bli kallad till intervju och känna att ens CV är bra och man är attraktiv på arbetsmarknaden. Jag vet att vi är flera inkl. mig själv i den här tråden som går i jobbbytar tankar eller har t.o.m bytt jobb vid sidan av IVF. Så jag tycker absolut att om du känner för att byta så ska du iaf prova och se dig omkring vad det finns för alternativ!
  • mynona

    Katja... så ledsen för din/er skull. =( Tänker på er och håller tummen ännu hårdare till nästa försök.

  • mynona

    Själv har jag idag tagit min andra av fem Pergo-tabletter. Att svälja tabletter är ju en baggis. :)

    Men känner mig väldigt orolig inombords... känns som det är dömt att misslyckas... om jag mot förmodan får utslag på stickan så lär väl embryno inte klara upptiningen och gör det det så kommer det inte gå ändå....

    usch... jag vet inte om jag står ut med den här oroskänslan... Men vet inte hur jag ska kunna jobba bort den....Försöker applicera lite motiverande samtal på mig själv men det är lättare att göra det med andra i jobbet än på sig själv..

  • Längtar 77

    JaMa08: Har inte haft Åsa under IVF tiden men däremot när jag har varit inlagd. Åsa är väldigt trevlig och lätt att prata med. Grattis till tiden håller tummarna för er.

  • Ellia

    Grådis: jag tror inte det spelar någon roll vilka symptom man har eller inte har- det är ju olika för alla oavsett plus eller minus. Men nu behövs det lite plus i tråden och du kan väl vara snäll och börja??

    Haz: Jag bytte jobb i somras, man vet ju verkligen inte om det här ger resultat så jag ville inte låta det hindra mig. Men det är ingen helt lätt fåga. Lycka till!

    Mynona: Javisst är det lättare att peppa andra! Mycket som kan gå fel så klart, men det kan också gå helt rätt, ovissheten är pest. Tänk att det blir en bra (men j-ligt dyrköpt) erfarenhet som gör dig ännu bättre på att stötta andra när du kommer tillbaka efter mammaledigheten...

    Ego:Nu ska jag göra allt kul jag inte gör när jag ruvar/är gravid: Rida, träna, dricka goda viner och drinkar, äta härliga opastöriserade ostar, få massage...

  • Wiley

    Jag har fått utsläg på ÄL stickan för första gången någonsins!!! Hi hi...{#lang_emotions_laughing}{#lang_emotions_laughing}

    Mynona: Du kan alltid prata med Stina på SU om det blir alltför outhärligt. Jag rekommenderar henne varmt!

  • JaMA08

    Längtar77: Tack för ditt svar, skönt att någon haft Åsa på något sätt *S* och kul att hon verkar bra. Vi får se hur allt blir, är nervös....

    Katja83: Vi bor cirka 3,5mil norr om gbg, så det är inte så långt. Jag arbetar ju själv på Sahlgrenska så pendlingsavståndet känns inte så långt. Besöket skulle ta 2timmar skrev det. Tack för ditt svar..

Svar på tråden Sahlgrenska - Del 13