• Serendipity

    30+ som fick första barnet 2006 *4*

    {#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}
    Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

    {#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

    En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

    Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

    {#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}Våra systertrådar:

    30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

    30+ med första barnet, 1-3 år


    30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

    30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

    30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Piggley Wink

    Minimalla: Man behöver inte alls bita ihop och vara nöjd med den utbildning man har, det är bara att läsa en till Det är kul att plugga och superintressant! Iofs är var 8:e vecka (tentaveckan) rätt trist, men det får man stå ut med

    malin: Håller alla tummar och tår för att ni kan prata med varandra idag. Och visst är de kloka och gulliga, barnen. H klappar mig på ryggen och säger "Nu känns det lite bättre?" eller"Nu har du inte ont i ryggen längre". Skönt att du kunde skriva mail, men jag tror det är viktigt att gråten och känslorna också kommer fram för som sagt måste deras känslor beröras.

    Så ledsamt att läsa om era föräldrar och föräldrarelationer, jag tänker ibland att mina är tjatiga - men de är helt underbara! De ställer upp på allt och finns alltid i närheten när de behövs. Svårt att relatera till er som inte riktigt vet hur dagsformen är och därför tycker det är jobbigt att ringa. Det är så galet att barnen ska behöva ta hand om föräldrarna redan, det känns som det skulle vara senare i livet. Jag har nära vänner med liknande situationer, men de tycker det är jobbigt att prata om det.

    Kram på alla med trasiga föräldrar. Tänker mkt på er!

  • malinkat

    Tack Juni!! Och kanske är det inte för sent att plugga... vore ju så kul! Men jag vet bara inte vad...

  • Piggley Wink

    malin: Hur man kommer på VAD man ska plugga får du fråga Mandra om, jag tog bara det som var alternativ två när jag sökte till Hippologen

  • Frk Kanin

    Styrka till dig malinkatarina. Din mamma och pappa vet nog säkert själva om hur osunt deras leverne är men att få se det svart på vitt från sitt barn kanske ändå går in i dem.

    fru Röd klev in på banan igår. Jag ringde octaviakliniken och fick tid för äggledarspolning den 3 februari... sedan har jag sagt till mannen att det är varje dag som gäller vare sig han vill eller inte :)


    mamma till ärtis 3 ½ och Adèle som skulle varit 11 mån nu
  • Milla C
    malin: Bra att dina föräldrar läst och förhoppningsvis förstått ditt mail. Hoppas som du att det blir en långvarig förändring till det bättre.

    Frk Kanin: Hoppas att spolningen hjälper, och att hr Kanin ställer upp på träningsläger någon månad .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Minimalla

    I det här fallet får jag nog bita ihop och vara nöjd. Jag får inga mer lån från CSN, har läst alldeles för mycket. Fick en brev idag om skulderna... bara 350 000:- kvar att betala {#lang_emotions_foot_in_mouth}. Egentligen är jag nog nöjd med det jag är (samhälls- och kulturanalytiker) men det finns ingen självklar yrkesroll och jag har så svårt att hitta min plats i arbetslivet. För det första är det ingen som vill ha mig och för det andra vet jag inte riktigt vart jag vill ta vägen. Ibland trivs jag med att jobba med människor och ibland vill jag bara gömma mig på något kontor. Jag tycker om att hålla "små föreläsningar" och tycker om att spexa och skoja. Jag har så väldigt dåligt självförtroende när det gäller mitt yrkesliv. När jag väl jobbar får jag alltid bra feedback och jag brukar vara omtyckt av kollegorna, men så går vikariatet ut och jag måste börja om på nytt och innan jag hittar det nya har självförtroendet hunnit rasa i botten igen.

    malinkatarina: Vad skönt att din mamma verkade ta till sig det du skrivit. Kanske det kan bli ett nytt sätt för er att kommunicera.


    ♥ ♥ ♥ Stella 060224 ♥ Lilly f/d 090908 ♥ ♥ ♥
  • Minimalla

    Frk kanin: Vad skönt att mensen kom till slut, hoppas spolningen gör susen och att mannen är med på noterna. Kram!


    ♥ ♥ ♥ Stella 060224 ♥ Lilly f/d 090908 ♥ ♥ ♥
  • Bibabba

    Tack för era fina kommentarer, blir alldeles tårögd av att läsa vad alla går igenom. Sonen kom och undrade varför jag var ledsen o bad om papper för att torka mina tårar. Vilken gullunge!


    Mamma till buskillen Valter 061121 och prinsessan Alva 091019
  • asap

    Malin - Det låter som ett lyckat resultat hittills, hoppas ni får tillfälle att prata ordentligt när du är där i feb.

    frkKanin - Så skönt att mensen kom (nästan) som den skulle. Nu ska nog spolningen och kaninandet ge resultat!

    Jag har lagt in några nya bilder i galleriet, säg till om ni inte kommer in men vill det.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*