• Serendipity

    30+ som fick första barnet 2006 *4*

    {#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}
    Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

    {#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

    En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

    Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

    {#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}Våra systertrådar:

    30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

    30+ med första barnet, 1-3 år


    30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

    30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

    30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Gladhannapanna

    Snippa säger vi här också..

    Idag hade vi totalkaos på morgonen, Julia bajsade så det var bajs ända till AXLARNA, sedan proppade A munnen full med bröd, kväljdes och kräkte ner soffan...

    Min man är ju fantastisk påmånga sätt men han grips av panik av kräk och bajs vilkett resulterade i många frustrerade utbrott innan allt var undanröjt....

    Jag ska på inskrivning i eftermiddag, två veckor före operationen.

  • malinkat

    Ok, Snippa it is. Har nu googlat och det står ju tom med i ordboken , som ett "anammat" ord.. .och när jag googlade kom jag ju då över orden vulva, slida och så - shhyyyy - fitta - och jag måste bara dela med mig eftersom jag tyckte att en av förklaringarna till vad det egentligen betyder fick mig att småle - i vssa dialekter kännetecknar det en våt träskmark


    Assar, lyssna på Mandra! Lätt att låta sig nedslås, jag vet... .men vi måste fortsätta våga tro på oss själva! SÄger jag som visst aldrig får tummen ur riktigt Eller vad säger du Mandra
    Pyttis, jag har glömt vad du skulle opereras för?
    Mini - krya på dig!!!! Bort med bacillerna!
  • Milla C
    malinkat skrev 2010-02-16 08:35:23 följande:
    Men hörrni - hur var det nu - vad kallar ni vårt kön?? Snippa? Vulva? Vad? Inför barnen nu då alltså när de vill veta ...
    Jag säger snippa. Lätt att komma ihåg även för en frågvis treåring som undrar varför jag inte har någon snopp . Hade en jobbarkompis på förskola som vägrade "snippa" och sa "springa" istället - men det tycker jag liksom bara beskriver det yttersta....

    ... Och kan berätta att "kuk" betyder "stake av trä" och att både det och "fitta" kommer ifrån medeltiden(minst) - fast då "våt ängsmark/träskmark.
    Mandra skrev 2010-02-16 08:48:51 följande:
    Milla C > *krama om* dig med. Föresten, du glömde fullvuxna utflugna barn
    Ja, eller en påskrift om att man inte tänker skaffa barn på väääldigt länge.
    Mandra skrev 2010-02-16 09:03:38 följande:
    AssarP > Du är inget osäkert kort, vilket s*itsnack och sånt får du inte lyssna på, fast det vet du säkert . Du vet hur bra du är och att du kommer göra ett superjobb. Den som tar steget att anställa dig kan skratta sig lycklig. Vad irriterande, arbetsmarknaden har inte fattat hur motiverade och sugna mammor är att sätta igång efter mammaledighet. Mompower låter mer och mer lockande. En verksamhet där vi stödjer och plockar fram kvinnor till alla typer av jobb. Enda motprestationen för att få skriva in sig hos oss är att de måste hålla med vårt motto som är .. motivation. Haha, nu kommer jag aldrig sluta tjata om mompower
    "Tjata" på du. Här är en till som vill vara med .

    Pyttis: Vilken härlig morgon ni hade . Här var det strid och bråk för att få på Gabriel ytterkläderna "Jag vill bara titta på det här på TV" "Jag vill leka liiite till"... Och sedan när han var påklädd hade Lucas naturligtvis bajsat ner sig - så då var det av med nästan alla ytterkläder igen för att han inte skulle svettas ihjäl. Vi kom till förskolan vid halv tio (han "börjar" halv nio).
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • M73

    Mandra skrev 2010-02-15 22:12:39 följande:
    Nu sitter jag här och spinner på mompower tanken, jag älskar att drömma och se vart det leder. Det coola är, det är itne en så jävla krejsy ide igentligen. Hur många är det inte som byter jobb här i trådarna efter mammaledigheter? ja innan också för den delen.Det är ju inte särskilt svårt att sälja något man redan tror på.... och alla supermammor som trollar med knäna här i kring, woow säger jag bara.
    Tror inte idén är så dum... jag fick iaf en självförtroendeboost efter H, plötsligt visste jag ju att jag kunde mer än va jag trodde.. tyvärr hann det väl plana ut lite eftersom det var segt att få jobb igen men, men..
    jag kan ta hand om research o arkivering då?
  • M73

    förresten kör vi med "snippa" här med. Jag tycker egentligen det är lite fånigt o konstruerat men det är å andra sidan snällt o inte så kliniskt.

  • malinkat

    Haha, Alfred och jag har just spelat djur-memo. "Mamma, det är en maredar, ser ut nästan som en kanel!" Hahahah!

  • Gladhannapanna
    malinkat skrev 2010-02-16 16:11:27 följande:
    Haha, Alfred och jag har just spelat djur-memo. "Mamma, det är en maredar, ser ut nästan som en kanel!" Hahahah!


    Jahapp, så var man inskriven då. Känns lite knepigt så här två veckor före op. Har träffat undersköterskor, läkarstudent, gynekolog, narkosläkare och barnmorska. (ska operera framfall). Blev väl omhändertagen tycker jag, men det var en jobbig em.

    Narkosläkaren ville inte ge ryggbedövning utana tt prata med koagulationslabb som utredde mig förra året så det blir narkos. Känns skönt att slippa välja, men lite läskigt, har aldrig varit sövd!
  • Vi 5

    Pyttis, lycka till, hur är det alltså har du hunnit få framfall, :-C eller är det i förebyggande syfte (som vi ju diskuterat att de även erbjudit mig).

    Aggis, har tänkt på dig, roligt att se dig här igen.

    Mandris, mompower är ju toppen tyvärr känner jag just nu inte alls igen mig, är extremt ineffektiv, orkar knappt göra en sak i taget och när E är sjuk som nu drösar jag bara runt och lyckas med nöd och näppe ordna mat till oss. Men det kanske ändrar sig *hoppas* eller så krävs det fler barn  

    Mini, tack igen för senast -jättemysigt Undrar just om vi har samma flunsa, även jag känner mig rejält risig. Kanske drog jag o E med oss något från vårt sim dagen innan? hoppas inte. 

    MalinK, min man är inte heller romantisk, och dessutom tycker han det är "löjligt" med kommersiella högtider, blommor osv. Den enda present han är bra på att ge är choklad och då köper han det mest för att kunna köpa till sig själv och det vill jag helst inte ha, men precis som alla andra här kan jag hinta rejält inför födelsedag och jul och då få väldigt exklusiva saker, mycket finare än om jag hade köpt själv. 

    Ego, kan berätta att Edvin på alla hjärtans dag tog sitt första steg, 14,5 månader gammal Min man såg det, men tyckte inte att det var något att berätta "för han kan ju inte gå än" så jag fick reda på det när jag i går morse såg 3 små steg

  • Serendipity

    Vi säger också snippa, tycker det är ett bra ord.

    Vi4: Haha, tyckte han inte det var något att berätta!! Det var det ju visst!!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*