• taksi

    Foglossningsvännerna forts.tråd 15

    Foglossningsvännerna forts tråd 15


    Foglossarvännerna fortsätter tråd 15

    Här träffas vi och delar både glädje och sorg. Vi har ju blivit ett riktigt härligt gäng som stöttar och peppar varandra så enormt mycket!!

    Vi med svår foglossning har inte bara haft ont under graviditeten. Det är EFTER förlossningen, med en nyfödd bebis, som det blir riktigt tufft. Här i tråden samlar vi dock flitigt information, fakta och ALLT vad vi kommer över för att vi ska få ett så smärtfritt liv som möjligt.

    Här finns även några som inte längre har foglossning men andra problem. Men här hänger man ändå eftersom det är riktigt bra tjejer och allt detta stöd man får här är GULD värt.

    Några av de tidigare trådarna:

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48214739.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-149/m11345900.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-22/m13896916.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-149/m26154575.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-149/m28953643.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m34799686.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m43459292.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m45875464.html

    Länkar:

    www.bostream.nu/funkyb
    www.lkr.se

    Att vara stark är inte
    att aldrig falla
    att alltid veta
    att alltid kunna

    Att vara stark är inte
    att alltid orka skratta
    att hoppa högst
    att vilja mest

    Att vara stark är inte
    att lyfta tyngst
    att komma längst
    eller att alltid lyckas

    Att vara stark är
    att se livet som det är
    att acceptera dess kraft
    och ta del av den
    att falla till botten
    att slå sig hårt
    att alltid komma igen

    Att vara stark är
    att våga hoppas
    när ens tro är som svagast

    Att vara stark är
    att se ett ljus i mörkret
    och att alltid kämpa
    för att nå dit
  • Svar på tråden Foglossningsvännerna forts.tråd 15
  • CeeJay

    Så, nu har jag fått hem att FK överväger att inte betala ut någon mer sjukpenning efter den 24/2. Jag har tagit semester hela den veckan (v 8) och fram tills dess ska jag jobba 50%.

    Sen är det 75% som gäller, ber till gud (eller vem det nu är däruppe som har koll på sånt ) att jag klarar mig fram till sommarsemestern i alla fall.

    Annars händer inget speciellt här hos mig, samma visa i kroppen = ont och stel. Är förkyld nu så då känns det ännu mer slitsamt för kroppen.

    Önskar alla en trevlig fredag och en fin helg med så lite smärta och så lite bekymmer det bara går

  • taksi

    Oj, oj, hoppas verkligen att det ska gå bra att gå upp i tid sen och att du inte kraschlandar alldeles! Lite orolig blir man ju...

    Förra veckan hann jag med både att träffa några från rehabgruppen, gå en halvdag på relaxen och ta med hela familjen för ridning på min jobbarkompis islandshäst! Dom var så lyckliga, det bara lyste ur barnens ansikten! 6-åringen red ju i våras (på småshettisarna här granngårds) men det rann ut i sanden när hon bröt armbågen i höstas och sedan flyttade tjejen som hon red med. Nu känner vi att vi ska ta tag i ridningen igen. Min man ska börja gå på knatteridning med henne, så att jag och 2-åringen också får mer egentid tillsammans. Jag hoppas (och tror?) att det ska gå bra!

  • kodoktorn

    Hej igen allihop!


    Varit bra och borta härifrån ett bra tag men ändå tittat in och läst i bland.
    Nu är det däremot halvskruttigt igen, är gravid i vecka 7 och har redan mer ont i symfysen än vad jag hade någon gång under förra graviditeten, i rumpan och ryggen. känns det dock fortfarande bra men jag traskar runt med myrsteg och tycker det känns knäppt om jag ska behöva avslöja att jag är gravid pga att jag är superhalt.
    Annars är det dock bra, flyttar till större hus på landet om 2 veckor så snart ska här packas.
    Kramar till er andra skruttisar och halvskruttisar
  • taksi

    GRATTIS Kodoktorn! Vad roligt med småsyskon! {#lang_emotions_flower} Jag håller tummarna för att graviditeten ska gå så bra som nånsin möjligt. Kram!

  • Jempa L

    Grattis Kodoktorn! Vad roligt! Eller ja, inte att du är halt, men till graviditeten förstås!{#lang_emotions_flower}


    Storskrutt nov-05, Lillskrutt 9 mars-08.
  • Lindis41
    kodoktorn skrev 2010-02-03 18:33:05 följande:
    Hej igen allihop! Varit bra och borta härifrån ett bra tag men ändå tittat in och läst i bland. Nu är det däremot halvskruttigt igen, är gravid i vecka 7 och har redan mer ont i symfysen än vad jag hade någon gång under förra graviditeten, i rumpan och ryggen. känns det dock fortfarande bra men jag traskar runt med myrsteg och tycker det känns knäppt om jag ska behöva avslöja att jag är gravid pga att jag är superhalt. Annars är det dock bra, flyttar till större hus på landet om 2 veckor så snart ska här packas. Kramar till er andra skruttisar och halvskruttisar
    grattis vad kul
    sigge e snart 5 månader o det har gått fort..igår va jag på ett träningspass första gången på många år då det inter e ngt för mig m jag tyckte det va superkul , jobbigt m jättekul powerbox
  • justine

    Det har varit fortsatt mkt bättre med mina låsningar så det e jag jätteglad över! Dock så blir inte min kropp alls glad av att ligga i sängen. Räcker jag legat en liten stund så känns kroppen som ett trasigt vrak när jag ska stiga upp. Vi har en skummadrass. Det ska ju vara bra men kanske ej om man har foglossningsbesvär. Ska fråga min sjukgymnast imorrn vad man ska ha för madrass egenltigen. Om det är tempur, eller likande, som gäller. Får ta tag i det här med att byta säng känner jag

  • kodoktorn

    Justine - jag blev mycket bättre när jag bytte till en mycket mjukare säng än vad jag haft tidigare. Är ganska kurvig så det behövs lite svängrum för rumpan odyl för att jag ska ligga bra, enda problemet är att jag lätt blir lite stel i bröstryggen av min mjuka säng, bäckenet och ländryggen mår dock mycket bättre.


    Här håller jag på att packa för fullt, är redan helt kräkleds på alla lådor och så här ska det fortsätta ett tag till. Inser att det är tur att vi ska ha flyttfirma eftersom det blir lite små ont bara av att packa och lyfta lådan till sin lådstapel.
    Snart dags att hämta på dagis.
  • taksi

    Hej!

    Hur är det med er andra?
    Jag känner mig lite låg. Har nu fått samtal från FK som var väntat sedan länge. Alltså att dom vill att jag ska träffa en annan läkare för bedömning om hur den ser på min situation. Gissar att det är min tur att plocka enkronor nu. Vet inte när jag ska få komma dit och jag känner mig så orolig inför det här och inför utförsäkringen öht!


     


    Justine:


    jag blev också mycket bättre av att bara byta madrass. Har en tempur bäddmadrass. Det går nog inte att säga något generellt om vad som passar för vilka, utan bästa om du kunde få boka in dig hos någon arbetsterapeut eller hjälmedelscentral eller så och prova olika madrasser. Finns det möjlighet till det tror du?

  • Lindis41
    taksi skrev 2010-02-15 12:43:09 följande:
    Hej! Hur är det med er andra? Jag känner mig lite låg. Har nu fått samtal från FK som var väntat sedan länge. Alltså att dom vill att jag ska träffa en annan läkare för bedömning om hur den ser på min situation. Gissar att det är min tur att plocka enkronor nu. Vet inte när jag ska få komma dit och jag känner mig så orolig inför det här och inför utförsäkringen öht!   Justine: jag blev också mycket bättre av att bara byta madrass. Har en tempur bäddmadrass. Det går nog inte att säga något generellt om vad som passar för vilka, utan bästa om du kunde få boka in dig hos någon arbetsterapeut eller hjälmedelscentral eller så och prova olika madrasser. Finns det möjlighet till det tror du?
    håller tummarna för dig
Svar på tråden Foglossningsvännerna forts.tråd 15