• Vilda Tiger

    Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare

    Nu fortsätter vi vårt babbel under resan mot våra små. {#lang_emotions_smile} Här samlas vi som har diabetes typ 1 och är gravida, för att diskutera dagliga blodsockerkontroller, hba1c, tillväxtultraljud, mat och annat som har med hanteringen av vår diabetes under graviditeten att göra.

    Välkommen!

    bf-tråd: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m47858295.html

    förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m48213362.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 22:13
    Ny bf-tråd!!! www.familjeliv.se/Forum-2-143/m51905038.html

  • Svar på tråden Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare
  • blehnda

    Grattis masarin till oskar!!!! gud så underbart!

    Fixaren: va mysigt med en massa bebisprylar och semlor! låter som en höjdar kväll tycker jag!

    Igår var vi bortbjudna på middag med extremt god mat, men det gick förvånansvärt bra ändå, åkte upp på 13 en superkortis annars inga problem.

    I morse så väckte jag min älskade man med jordens frukost på sängen, en massa godsaker! tror det var ganska uppskattat =) mysigt att passa på att göra sånt innan det är helt omöjligt pga. skrikande barn och andra saker, hehe.

    SUUUUUPER fint väder idag också, så idag känner jag nog lite som fiyalia uttryckte det häromdagen: " Idag är det en helt underbar dag att vara gravid och leva"!!!

    Ha en underbar alla hjärtans allihopa!{#lang_emotions_heart}

  • Tjohooo82

    Grattis till Oskar Masarin! =)

    Anjasmamma, jag hade också små blödningar första veckorna på min graviditet. Så inget att oroa sig för tror jag! =) Lycka till idag med att hålla reda på bs, det ska nog gå bra ska du se.

  • Vilda Tiger

    Fixaren
    Vilken bm har du på Östra?

    Även jag har haft höga värden idag. Låg över 10 hela natten och sedan mellan 9 och 13 under förmiddagen. Dags för en höjning igen, antar jag.

  • Fiyali

    Masarin: Stort grattis! Vad härligt för er! :)

    Vilken alla hjärtans dag idag:) Har varit ute i skogen och åkt pulka under förmiddagen här, sen in i värmen och värmt oss med oboy och sen kylt tungan med lite sandwich glass:)
    Hoppas ni alla för en trevlig <3-dag :)

  • Masarin

    Tack snälla alla!!

    Jo bröstmjölkstricket fungerade utmärkt på mig!!
    Och gissa om de stora är stolta, mellanbrorsan vägrar bli kallad just mellanbrorsan. Ska absolut bli kallad storebror och lillebror. Hi hi.

    Skönt att se att (nästan) alla härinne mår bra. Var ute och njöt av det verkligen underbara vädret en sväng idag. Såna här dagar är det ganska lätt att tycka om vintern.

    Verkar som om många hade en underbar dag igår.. själv ska jag försöka flirta till mig något underbart till ikväll när de små gott och lagt sig. Lite extra gott fika kanske.. ?

    Och det där med bs.. den enda fördelen just nu är att Oskar är ute ur mig så det är "bara" jag som påverkas av svängande bs. Men det är knepigt att hålla dem i schack när det kommer till amningen tycker jag.

    Så alla ni gravida sockerpinglor - KÄMPA PÅ - jag lovar det är värt varenda illamående och varenda tår p.g.a. hoppande bs. Det är fantastiskt vad kroppen och vi kan!!

  • Fixaren

    Vilda Tiger: Jag har Britt, men har även varit hos ami en gång när britt va sjuk. Och hon va ju jättebra! Sen var jag hos en annan en gång, kommer inte ihåg vad hon hette (kan ha varit birgitta), men henne vägrar jag gå till igen.. Bara Britt eller Ami som gäller..
    Men trivs du bra med Ami nu när du har bytt?

    Men på tors ska jag på 2:a tul, ska bli väldigt spännande :)

    Anjas mamma, ne det låter som det blir lite jobbigt. Jag låg ju mellan 10 och 8 heeeeela natten, men vaknade på 6, så då hade väl äntligen semlorna försvunnit ur blodet.. ha ha.. Jag hoppas att du fick ett trevligt kalas och det gick bra, trots höga morgonvärdet..

    Blehnda: Låter mysigt, frukost på sängen är ju underbart! =)

    Min sambo överraskade mig med att vi ska åka på spa tor-lör nästa vecka{#lang_emotions_heart} Han hade bokat rum på mitt favoritspa. Sista chansen att det bara är vi två utan att behöva barnvakt.. *mysigt* Så nu får jag ge mig ut på stan och leta efter en baddräkt som täcker lite. Bikinisarna som jag har är ju som ärtor i rymden när dom kommer på.. Och jag vill ju inte skrämma dom andra gästerna.. ha ha

    Får man spaa i v 34 förresten.. hmm.. kanske jag ska kolla upp först..

    Kram på er alla!

  • Vilda Tiger

    Fixaren
    Vilket spa är det? För vi drar kanske också till ett spa till helgen, jag och Marcus. Men då blir det troligen Asia Spa i Varberg - vårt favvo. Jag hade Birgitta förra gravven och jag gillade henne skarpt. Men Ami är ÄNNU bättre och hon är ju SÅ duktig! Så ja- jag trivs med henne alldeles super. Ska dit på onsdag fm. Britt har jag inte träffat mer än att hon hjälpte mig med ett prov för ett tag sedan, men hon verkar rar.

  • Fixaren

    Vilda, ja rar är ett bra ord att beskriva henne med.. Men då kan det inte ha varit birgitta, för hon som jag hade kändes jätteokunnig och disträ.
    Vi ska till strömstad spa, Superdupermysigt! Jag hade gärna åkt till asia spa oxå, där är oxå riktigt fint! Har dock inte sovit över där så jag har aldrig settrummen. Dom som äger det ska ju snart öppna upp ett i torslanda oxå. Dom håller ju på att renovera Arken hotell och konferens, och det blir tydligen superfint! Så jag blir nog tvungen att prova det oxå. ha ha :)
    Jag äääälskar spa! speciellt dom jaccuzzina utan bubblor!

  • Vilda Tiger
    Fixaren skrev 2010-02-14 20:43:58 följande:
    Vilda, ja rar är ett bra ord att beskriva henne med.. Men då kan det inte ha varit birgitta, för hon som jag hade kändes jätteokunnig och disträ. Vi ska till strömstad spa, Superdupermysigt! Jag hade gärna åkt till asia spa oxå, där är oxå riktigt fint! Har dock inte sovit över där så jag har aldrig settrummen. Dom som äger det ska ju snart öppna upp ett i torslanda oxå. Dom håller ju på att renovera Arken hotell och konferens, och det blir tydligen superfint! Så jag blir nog tvungen att prova det oxå. ha ha :)Jag äääälskar spa! speciellt dom jaccuzzina utan bubblor!
    Ja, i mars öppnar det! Vi ska boka dit med. Men orkar inte vänta så länge för att få komma iväg. Ang bm -  kan det ha varit Ulla? Henne hade jag innan jag bytte till Ami nu och jag tycker hon var just distä, och verkade nite förstå sig på diab så bra heller.
  • anjasmamma
    Tjohooo82 skrev 2010-02-14 10:38:30 följande:
    Grattis till Oskar Masarin! =)Anjasmamma, jag hade också små blödningar första veckorna på min graviditet. Så inget att oroa sig för tror jag! =) Lycka till idag med att hålla reda på bs, det ska nog gå bra ska du se.
    Jo jag vet att det kan vara så, men jag är ju typ i v 10 nu... Är som en mindre mensblödning=(
    Bs låg förvånadsvärt bra igår 4-5 mest hela em/kvällen. Nästan så jag blev besviken nu när morgonbs var 8,3..
Svar på tråden Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare