• Rondellen

    Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

    Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

    tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

  • Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • acinna

    Lappgeten: Ungefär så sa jag också. "Om allt går vägen så..." Men jag hade känslan av att det inte skulle gå vägen den gången. Men... Vårt aprilbarn -11 ska få syskon i juli -11!

  • Miny

    Sejda! MÅNGA GRATTIS! det är så underbart roligt att höra när någon lyckas, man får upp ett hopp! Håller mina tummar och tår för dig!!!!! Hjärta

  • acinna

    Idag har jag stressat som bara den. Har 4 mil från jobbet och hem. Skulle till sjukhuset och det var 15 cm snö på vägen hela sträckan!!! Inte mysigt alls... Jag tänkte mig inte för utan körde lite för sent, och fick stressa som en dåre. Men jag hann i tid, men det är obehagligt att köra när det blåser och yr och snön inte är vit framför ögonen utan gul, grön eller brun... *ryser*
    Och så klart lyckades jag backa in i en stolpe på sjukhusets parkering också, och sambon kunde inte följa med mig för han var sjuk. Jobbigt!!!

    Men jag gick från sjukhuset med ett fånleende efter att ha fått se vårt Pyre på 18,7 mm och faktiskt fick med mig en bild hem! Jag är idag i vecka 9+1, men läkaren sa att det borde vara 8+1... Då är det verkligen helt unikt att jag är gravid, för så sent hade vi inte ens sex och spermierna lever inte så länge! Pyret får växa till sig tills nästa gång! 

  • acinna

    Lilla Frugan: Ja, jag är förvånad över det också. Jag fick för mig att ägglossningen låg 4-5 dagar senare än den borde, men inte en vecka fel...

  • Mika1980

    Sunflower (tror jag att det var?): Jag låg på SöS, är ganska missnöjd med det mesta där..men har hört att Huddinge är bra, har också en kompis som jobbar som gynsyrra där, Annelie heter hon :)

    Jag tycker att det är kul och spännande att så många har blivit gravida, trots att jag inte ens är i närheten själv. Det tyder ju på att det inte alls är särskilt omöjligt att lyckas trots ett X i bagaget. Och det är ju både de med en och två äggledare som har lyckats! :)

    I morgon är det vul för min del, håll tummarna för att jag har en äggblåsa på höger!!

  • Mika1980

    ..och grattis förresten acinna, det låter ju iaf som att pyret mår bra. Om äl kom några dagar senare än du trodde och killens simmare överlevde i några dagar är det väl inte så osannolikt att räkan är en vecka yngre? :)

    Är det förresten någon som vet vad som har hänt med Frikadellen som startade tråden..?

  • acinna

    Mika: Jag håller tummarna för fullt! Vilken söt bild du lagt ut, så skulle mina monster aldrig ligga... Och mina katter är mina bebisar än så länge, trots att de är 5,5 och 6,5 år nu... Ja, jag är inte så förvånad över att det skulle skilja några dagar, men kanske inte en vecka. Vi får höra vad de har att säga nästa gång!

    Lilla Frugan: Nepp, ska inte dit igen, inplanerat i alla fall. Det blir säkert RUL nästa gång om inget annat händer. Ska på inskrivning på onsdag. 

  • Lemis

    Grattis Sejda79 och även för dig acinna.
    Ni får fortsätta skriva så vi vet hur det går för er och hur ni känner osv.
    jag längtar till att få börja. Invänta andra mensen sen får vi börja.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3