• 2små2stora

    Gravid med syskon till barn födda 2007

    Jag har ett barn född 2007 och nu är jag gravid med nästa.
    Hoppas att det finns fler som väntar syskon till en barn som har sin härligaste {#lang_emotions_wink} tid just nu {#lang_emotions_smile}

    Det är inte samma sak att vara gravid med syskon som med första barnet så här kan vi prata om allt.


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-10 08:28
    BF-listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-2-160/m50651972.html
  • Svar på tråden Gravid med syskon till barn födda 2007
  • LullanK
    kristallen skrev 2010-02-15 18:44:16 följande:
    Visst är det för mysigt . Vilken v är du i?
    V.17 (16+1) idag. Får kuta lite extra hos BM då jag haft lite för högt blodtryck båda gångerna. Så de har lite extra koll. Inte mig emot!
  • RosaNapp

    Puman78: välkommen.

    Har inte tagit reda på kön den här gången, inte dom andra gångerna heller. Det blir ju vad det blir ändå .

    Ikväll har jag onda sd, förvärkar då. Det enda jag gjorde var att ta bussen och handla lite. Utan barn tom . Men det närmar sig ju, v.33 idag!

    D P: skönt att ul är snart nu.

    Det var någon som frågade hur man mådde. Jag mår bra, börjar känna av lite mer foglossning nu och har börjat samla mängder med vatten (dricker ändå mängder varje dag, men det var väl väntat iofs). Fortfarande lätt den absolut lättaste graviditeten här. Är väl en av orsakerna till att jag har svårt att tänka mig/få in i skallen att jag faktiskt är på nedräkning nu

    Har ju inte ens fixat babyskydd och ny bil, jag som annars vill vara ute i god tid. Börjar dra ihop sig...

  • Puman78

    Tack Nappen :) vi hade inte köpt något babyskydd före vår 07a var född, det var något gubben fick jaga rätt på när han skulle komma och hämta mig :)
    Va skönt att du snart är klar med din gäsning, en annan får vänta i en all evighet förens man ens har en go rund mage.

    Apropå att ta reda på kön, ska jag nog göra det :) men det är ju inte alltid man ser, vår tös höll ihop bena så man såg ingenting.
    Den här gången är jag sugen på att göra 3D ulta, tycker det verkar lite coolt.

  • Fe73
    2små2stora skrev 2010-02-16 15:24:28 följande:
    Jag vet rätt så exakt när jag hade ÄL så det kan inte diffa så mycket.
    Jag visste också det och diffade 9 dagar. Det konstiga var att på KUB så sa hon att jag borde vara 12+5 vilket jag var exakt enligt alla noteringar och sen V.20 var jag 9 dagar framflyttad. Vet inte riktigt vad man skall tro på men det visar sig ;))
  • kristallen
    LullanK skrev 2010-02-16 21:07:23 följande:
    V.17 (16+1) idag. Får kuta lite extra hos BM då jag haft lite för högt blodtryck båda gångerna. Så de har lite extra koll. Inte mig emot!
    Okej
    Älskar mina barn och maken också BF 22/6
  • studentskan

    Hej! Har inte varit så aktiv i tråden på ett tag men har läst vad ni skrivit. Är så sjukt trött just nu, orkar ingenting. Är i v.10 nu och ska på inskrivning på lördag. Har haft lite blödningar så var för 2 veckor sen hos gyn och gjorde ett Vul, var kul att få se den lilla krabaten och hjärtat slå. Ska på ett Ul om två veckor så då får jag se den igen, härligt. När har ni berättat om graviditeten. Har inte gjort det för nån i familjen än utan bara för mina närmaste jobbarkompisar då jag arbetar som lärare på en resursskola där en del elever kan vara aggressiva och utåtagerande. när berättadde ni för blivande syskonet? Min son blir 3 i maj.

  • SVEACOOL
    studentskan skrev 2010-02-18 08:31:34 följande:
    Hej! Har inte varit så aktiv i tråden på ett tag men har läst vad ni skrivit. Är så sjukt trött just nu, orkar ingenting. Är i v.10 nu och ska på inskrivning på lördag. Har haft lite blödningar så var för 2 veckor sen hos gyn och gjorde ett Vul, var kul att få se den lilla krabaten och hjärtat slå. Ska på ett Ul om två veckor så då får jag se den igen, härligt. När har ni berättat om graviditeten. Har inte gjort det för nån i familjen än utan bara för mina närmaste jobbarkompisar då jag arbetar som lärare på en resursskola där en del elever kan vara aggressiva och utåtagerande. när berättadde ni för blivande syskonet? Min son blir 3 i maj.
    jag berättade när magen började synas i v 14 ca då jag blev stor rätt så fort, han var då 2,5 år.han klappar på magen o säger bebis o den har sparkat han med men hur mycket han förstår av d  e ju svårt att säga{#lang_emotions_smile}
  • gumaelius

    Hej
    jag kliver in hos er. Jag har en son som är 2,5 år och väntar nästa i okt, jag är i v 7 nu. Tidigt än, så ma nvet ju aldrig hur det slutar. Har haft ett MF i v 9, så jag vill inte ta ut nått i förskott. Känner inte av så mycket än förutom att jag är otroligt trött och magen putar lite på kvällen. Jag innbillar mig att det syns mycket tidigare denna gång... Börja fundera lite på syskonvagn... svårt. Hur har ni andra gjort eller skall göra med den delen? Vi har precis fått sista rumet renoverat i huset (som är totalrenoverat) så detvar tajming det Börjar även fundera på hur tusan man gör med FP. Förra gången tog jag bara ut 1 vecka innan, men nu vet jag inte...iaf 2 veckor innan så man hinner vila upp sig lite.

  • Fe73
    gumaelius skrev 2010-02-18 10:10:35 följande:
    Hejjag kliver in hos er. Jag har en son som är 2,5 år och väntar nästa i okt, jag är i v 7 nu. Tidigt än, så ma nvet ju aldrig hur det slutar. Har haft ett MF i v 9, så jag vill inte ta ut nått i förskott. Känner inte av så mycket än förutom att jag är otroligt trött och magen putar lite på kvällen. Jag innbillar mig att det syns mycket tidigare denna gång... Börja fundera lite på syskonvagn... svårt. Hur har ni andra gjort eller skall göra med den delen? Vi har precis fått sista rumet renoverat i huset (som är totalrenoverat) så detvar tajming det Börjar även fundera på hur tusan man gör med FP. Förra gången tog jag bara ut 1 vecka innan, men nu vet jag inte...iaf 2 veckor innan så man hinner vila upp sig lite.
    Välkommen, hoppas du får må bra ;)

    Jag tänker inte köpa syskonvagn till att börja med men märker jag att det inte funkar. Anton kanske inte går med på ståplatta osv får jag tänka om.

    Tänker ta ut semestern innan det går över på FP...vet inte än hur mycket jag tar ut men minst 2 veckor innan och gärna 3.
  • gumaelius

    ja de blir nog en sysoknvagn...men vilken? finns på tok förmånga att välja på. Jag har en UJ idag, som jag är supernöjdmed, kanske det blir en syskonvariant.

    Jag jobbar som lärare, så jag kan inte ta ut semester när jag vill. Få se det positivt att jag bli ledig länge under sommaren och sedan jobba kanske 2 veckor innan FP tas ut.  

Svar på tråden Gravid med syskon till barn födda 2007