• Hanah

    Barnfamiljer - vad äter ni ikväll?

    Barnfamiljer - vad äter ni ikväll?

  • Svar på tråden Barnfamiljer - vad äter ni ikväll?
  • Nihao

    Ikväll panerar vi fiskfiléer och käkar jasminris till det. Hollandaise-sås, ärtor och kokta morötter. Barnens favoritkäk.

  • Flutterby
    Nihao skrev 2010-02-17 14:48:56 följande:
    Ikväll panerar vi fiskfiléer och käkar jasminris till det. Hollandaise-sås, ärtor och kokta morötter. Barnens favoritkäk.
    Låter urgott!
  • Nihao
    Flutterby skrev 2010-02-17 14:53:01 följande:
    Låter urgott!
    Det hoppas jag. O enkelt och nyttigt är det.
    Jag äter det mesta, mina döttrar älskar mest fisk, så det äter vi två ggr/veckan. Och så gillar de "PITTAAAA!!" (alltså pizza, som vi tar som hämtmat nån gång i månaden)
    =)
  • Pia J

    Idag delar vi upp oss. Barnen fick makaroner och köttbullar.
    Sen tänkte jag och sambon ta en "ta det lugnt kväll" framfrör en film när de somnat. Fixar en liten potatisgratäng och ett par köttbitar samt en sallad.


    shit happens
  • EJLM

    Ja vi fortsätter äta av oxfilèn som måste ätas upp, hehe...varför är det extra gott med lyxigt kött på vardagarna?

    Idag blir det med råstekt vitlökspotatis, chilibearnaise (erik lallersteds bearnaiesås som vi blandar med några skedar chilisås), smörstekt grön sparris, samt oliv-tomat-mozarella sallad med fikon balsamico.

    Behöver jag ens nämna att vi äter semla till dessert idag med?? *beroende* hehe

    http://erica.myshowroom.se

  • Hanah
    EJLM skrev 2010-02-17 19:47:44 följande:
    Ja vi fortsätter äta av oxfilèn som måste ätas upp, hehe...varför är det extra gott med lyxigt kött på vardagarna?Idag blir det med råstekt vitlökspotatis, chilibearnaise (erik lallersteds bearnaiesås som vi blandar med några skedar chilisås), smörstekt grön sparris, samt oliv-tomat-mozarella sallad med fikon balsamico.Behöver jag ens nämna att vi äter semla till dessert idag med?? *beroende* heheerica.myshowroom.se
    Ni måste ha haft mycket oxfilé?!
  • Limbo
    Idag: kyckling tacos, med någon ny sås som jag inte testat.

    Imorgon: Revbensspjäll, sparris, sallad och någon konstig potatis ser typ ut smo chips.
    What would happen if Pinocchio said My nose will now grow?
Svar på tråden Barnfamiljer - vad äter ni ikväll?