• Aniara

    Gravid efter IVF med BF hösten 2010

    Jag har just fått ett positivt gravidbesked efter många års kämpande. Jag fick ett plus på mitt tredje IVF-försök. Finns det fler än jag som nyligen lyckats och vill fortsätta diskutera? Du behöver såklart inte ha blivit gravid genom IVF, men vi IVF:are har väl en visst band till varandra automatiskt med allt vi gått igenom.

    Jag hittade ingen annan tråd som riktigt passade mig så jag hoppas det är fler i samma situation som vill haka på! Om allt går väl har jag BF i början av oktober närmare bestämt 101010 (!)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 15:12
    Här finns vår lista:

    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m50746750.html

  • Svar på tråden Gravid efter IVF med BF hösten 2010
  • havika

    Har varit på vul idag.. Va såå nervös, mest för att jag inte  har några symtom förutom trötthet.
    Låg på helspänn i stolen o när jag såg det tickande hjärtat sjönk jag ihop helt lättad.
    Allt såg bra ut. stor o fin.
    Nu ska jag slappna av o njuta.

  • Wehee

    havika, vad bra. Grattis. Det är en härlig känsla.

    utlandssv, nu har jag lite koll på KUb och NUPP. Tackar.

  • Miamorebambino
    Wehee skrev 2010-03-04 10:18:40 följande:
    Känner mig så himla ogravid. Tänk om den fallit bort tänker jag. Känner just inget och ingen mage heller. V 9 nu. På måndag ska jag på inskrivning men då kollar man ju inget. Skulle vilja göra ett nytt vul. Nån mer som tvivlar på att det finns nåt därinne?
    Så var ju jag med,men när man väl inser att det är sant och man har väl sett den lilles tickande hjärta så har man ju insett att det är sant.Innan så var ju man symptom fri och ändå så var det nåt som växte där inne. Nu så bär jag på två och känner mig bara svullen.Molvärk m.m kommer när jag byter vecka. Så alla är ju olika och alla reagerar sina graviditeter på olika sätt. Slappna av och njut istället
    havika skrev 2010-03-04 18:55:18 följande:
    Har varit på vul idag.. Va såå nervös, mest för att jag inte  har några symtom förutom trötthet. Låg på helspänn i stolen o när jag såg det tickande hjärtat sjönk jag ihop helt lättad.Allt såg bra ut. stor o fin.Nu ska jag slappna av o njuta.
    Grattis helt underbart eller hur?
  • Miamorebambino

    Ringde MVC idag och fick en tid till inskrivning redan imorgon! Bara för att jag har epilepsi och bär på tvillingar. Så himla bra tycker jag. Känner mig tryggare så

  • Coors

    Nu har jag varit hos dr och fått medecin för mitt illamående... Idag var en sån där dårligdag igen och till o med en kräka blev de.... Hoppas verkligen att detta kommer o hjälpa mig att bli lite människa igen.

    Går in i v9 idag, gu va tiden går fort!!

    Aniara: VArför kommer du inte ta medecinen nå mer?

    Wehee: Du kan gärna få lite illamående av mig om du vill....

    Havika: Visst var de skönt o se de lilla hjärtat.

  • Wehee

    Coors, det är vänligt av dig

    Miamore, vad bra att du får komma så snabbt. Jag ska på inskrivning på måndag.

  • Wehee

    Nu har jag lagt upp magbild i mitt galleri. v 9.
    Vet inte om man kan skönja mage eller om det är det vanliga putet. Bilden är tagen på em. Kolla gärna om ni vill!

  • Coors
    Wehee skrev 2010-03-05 15:14:48 följande:
    Nu har jag lagt upp magbild i mitt galleri. v 9. Vet inte om man kan skönja mage eller om det är det vanliga putet. Bilden är tagen på em. Kolla gärna om ni vill!
    Svårt att veta när man aldrig har sett dig i verkligeheten men jag tycker att din mage är jätte fin. {#lang_emotions_smile}  klart en bebismage! {#lang_emotions_gravid}
  • Wehee

    Coors, tack men inte ens jag vet om det är en sån mage. Känner mig helt coco, har glömt bort hur min mage brukar se ut i vanliga fall. Skyller på hormonerna .

Svar på tråden Gravid efter IVF med BF hösten 2010