• Skehamn2010

    Är det okej att som 23-årig kille ha sex med en 14-årig flicka och sen skylla på att hon såg mycket äldre ut än hon var?

    För det är ju inte helt ovanligt att killar skyller på att tjejerna såg mycket äldre ut än vad dom egentligen var.

    Säger tjejen att hon är 18 så måste han ju tro på det eller?

    Vad tycker ni?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att som 23-årig kille ha sex med en 14-årig flicka och sen skylla på att hon såg mycket äldre ut än hon var?
  • Lady Dahmer
    BlommyNess12 skrev 2010-02-17 19:00:50 följande:
    Nej, men hur kan det vara sån stor skillnad från en dag till en annan? Hur kan det vara äckligt på onsdagen men helt ok på fredagen?Vår relation var fortfarande det samma, vår son var fortfarande lika gammal, det enda som hände var att jag fick lite paket och blommor. Inte förändrades jag och nådde någon högre form av insikt eller liknande.
    det är fortfarande äckligt att han hade sex med dig som underårig. det har inte förändrats från en dag till en annan.
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
  • pluvdo

    Jag tycker det är överdrivet att kalla en 23-åring som tänder på en 14-åring för perverst äckel, i synnerhet med tanke på hur många 14-åringar idag klär och för sig. Det vore perverst om 23-åringen låg med 14-åringen FÖR ATT hon var liten och FÖR ATT hon inte var utvecklad, men om han låg med henne i tron att hon var äldre så förstår jag inte varför han skulle vara pervers.

    Jag ogillar starkt pedofiler och hebefiler, som aktivt söker sig till sådana som är yngre/ser yngre ut enbart pga det faktum att de inte är fullt utvecklade. Jag tycker dock inte man kan säga att en 23-åring som ligger med EN 14-åring är pedofil/hebefil och ett perverst äckel. 14-åringar kan se äldre ut, de kan ljuga om sin ålder då killen frågar och de är inte helt hjälplösa när det kommer till beslut om sex.

  • BlommyNess12
    Lady Dahmer skrev 2010-02-17 19:05:53 följande:
    det är fortfarande äckligt att han hade sex med dig som underårig. det har inte förändrats från en dag till en annan.
    Du verkar inte förstå frågan. Varför var det äckligt att han hade sex med mig på onsdagen, innan jag fyllde arton, men inte på fredagen, när jag fyllt arton. Vad är skillnaden mellan de två samlagen?
  • Lady Dahmer
    LindaJohansson81 skrev 2010-02-17 19:04:21 följande:
    Vadå utnyttjat? Här är det INGEN som har utnyttjat mig någonsin.Vad är det för jävla bull att man blir utnyttjad om man är 15?Jag hade sex på MINA villkor har jag alltid haft OAVSETT om jag var 13 eller 28.
    det är fortfarande utnyttjande enligt lagen. som barn är du inte mogen att ta ansvar för din egen sexualitet och du är inte mogen nog att ta ett beslut. Därför är det olagligt för vuxna att ha sex med barn ÄVEN om barnet är drivande och villigt.
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
  • Lady Dahmer
    BlommyNess12 skrev 2010-02-17 19:07:06 följande:
    Du verkar inte förstå frågan. Varför var det äckligt att han hade sex med mig på onsdagen, innan jag fyllde arton, men inte på fredagen, när jag fyllt arton. Vad är skillnaden mellan de två samlagen?
    jag förstår frågan, dt är du som inte förstår svaret.
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
  • BlommyNess12
    Lady Dahmer skrev 2010-02-17 19:08:27 följande:
    jag förstår frågan, dt är du som inte förstår svaret.
    Nej men jag vill veta vad DU anser hände på min artonårsdag som verkligen förändrade hela vårt sexuella liv, tydligen.
  • LindaJohansson81
    Lady Dahmer skrev 2010-02-17 19:07:35 följande:
    det är fortfarande utnyttjande enligt lagen. som barn är du inte mogen att ta ansvar för din egen sexualitet och du är inte mogen nog att ta ett beslut. Därför är det olagligt för vuxna att ha sex med barn ÄVEN om barnet är drivande och villigt.
    Jag var helt mogen att ta ansvar för min egen sexualitet vid den åldern tack.
  • LindaJohansson81
    Lady Dahmer skrev 2010-02-17 19:08:27 följande:
    jag förstår frågan, dt är du som inte förstår svaret.
    15 år är man byxmyndig och kan bestämma över sin egen sexualitet......
  • Pemmel
    pluvdo skrev 2010-02-17 19:06:21 följande:
    Jag tycker det är överdrivet att kalla en 23-åring som tänder på en 14-åring för perverst äckel, i synnerhet med tanke på hur många 14-åringar idag klär och för sig. Det vore perverst om 23-åringen låg med 14-åringen FÖR ATT hon var liten och FÖR ATT hon inte var utvecklad, men om han låg med henne i tron att hon var äldre så förstår jag inte varför han skulle vara pervers. Jag ogillar starkt pedofiler och hebefiler, som aktivt söker sig till sådana som är yngre/ser yngre ut enbart pga det faktum att de inte är fullt utvecklade. Jag tycker dock inte man kan säga att en 23-åring som ligger med EN 14-åring är pedofil/hebefil och ett perverst äckel. 14-åringar kan se äldre ut, de kan ljuga om sin ålder då killen frågar och de är inte helt hjälplösa när det kommer till beslut om sex.
    Ungefär som jag skulle velat formulera mig. Jag skriver därför inget utan gör bara tummen upp åt detta.
  • Fru U

    Jag tycker det är bra att vi har reglerat i lag att vuxna inte ska ligga med barn men frågan kanske borde vara vad är ett barn?

    Är man barn när man är 17år och 250 dagar gammal? När man är 14år? Blir man vuxen (dvs kompetent att fatta dessa beslut) från en dag till en annan?


    Svaren bor i hjärtat
Svar på tråden Är det okej att som 23-årig kille ha sex med en 14-årig flicka och sen skylla på att hon såg mycket äldre ut än hon var?