• Senap

    Bugaboo-tråd nr 21

    Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

    Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

    Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

    Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

    Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

    ~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

    Välkomna! {#lang_emotions_smile}


    Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Senap
    killenkott skrev 2010-07-18 10:02:52 följande:
    Show:haha,ja den är ju apsnygg,men kanske lite opraktisk färg? Väljer just nu mellan röd
    Äh, det går ju att tvätta.

    Jag skulle ta en vit vagn och en dyna i en mer praktisk färg. tex. röd.
    Nu måste jag ta tvärtom. Gråter Synd synd synd om mig.
    My sugar is raw
  • bohusbebis
    Fröken Småland skrev 2010-07-17 13:38:29 följande:
    Aha, du har en transportväska till P&T? Jag har i säkert mer än en ett år efterlyst någon som har det då jag har en teori om att (åtminstone någon av) Buggorna borde passa i en P&T-väska och den kostar bara hälften så mycket. Kan du prova pretty please??? *lägger huvudet på sned och ser söt ut*
    Har redan testat det. Nix. Blev rätt förvånad att upptäcka att lilla Bee:n som vi tänkte ha som resevagn blev större hopfälld än Phil&Ted:en. Bee:n blir högre liksom. Nån annan bugga har jag inte att testa med, fast Bee:n borde väl ändå vara den minsta...
  • Fröken Småland

    Bohusmamman: ah, du har provat! Fast att Bee inte får plats på höjden är inte så förvånande då den är jättehög ihopfälld. Däremot tror jag att de andra modellerna kan få plats men det återstår att se alltså *suckar lite* Otroligt att ingen av de butiker jag varit inne i (och kommit ihåg att fråga) inte har haft P

  • Överbandsfürern

    *muttrar*
    Dottern gillar inte alls vagnen, vrålskriker så fort hon ska sitta i den vaken, tex om jag vill ner på stan när hon inte ska sova. Hon krånglar sig dessutom ur och ställer sig upp i den, en liten vilding

    Började använda den när hon föddes sept -09, men eftersom vintern blev som den blev så stod den mest inne :-S
    Jag köpte snöhjul till den, men då blev vagnen helt förjävlig att köra (jämfört med hur smidig den är annars)
    så de hjulen använde jag kanske 1 månad, eller ja. de satt där bara eftersom vagnen mestadels stod inne. bytte tillbaka till swirvelhjulen just för att den var smidigare inne då.

    Fick nytt chassi maj -10 eftersom det började glida på ena sidan (askasst tycker jag med tanke på priset på vagnen)

    Sambon tog med sig vagnen på baksidan och drog den efter sig för att skydda henne från solen... då höll den på att välta.

    Så det är möjligt att detta är en renodlad shoppingvagn och inte en vagn till många olika terränger.

    Till mitt stora förtret alltså, för jag ÄÄÄÄLSKAR vagnen mer än nåt annat materiellt.
    Så jag är eg inte missnöjd med den, tvärtom. Den har varit toppen tycker jag. Lätt, smidig och framförallt så har mina händer och axlar inte domnat bort när jag gått med den.!!

    Jag köpte till en ståbräda, åkpåse (paul frank), parasoll, vinterhjul. Så det blir ju några kronors inköp som nu bara står i stort sett
    Jag fixar alltså inte en vinter till utan att kunna gå ut och gå. Och så pass mycket pengar har vi inte så jag kan köpa nåt så dyrt som bara står och kanske används några gånger i veckan.

    SÅ, jag vet att ni inte får tipsa mig om pris här. Men det skulle vara supergulligt om nån av er skulle vilja ta er tid och inboxa mig eller nåt, vad ni tycker är ett rimligt pris att begära för den.

    Min älskade... *gråter lite lätt*


  • killenkott

    Jo såklart man kan ju ha röd sittdyna . Nu blir jag ju så veligare haha. Hur är den att köra på vintern?! Är camen bättre då?

  • Senap
    killenkott skrev 2010-07-18 22:14:59 följande:
    Jo såklart man kan ju ha röd sittdyna . Nu blir jag ju så veligare haha. Hur är den att köra på vintern?! Är camen bättre då?
    Ja, Camen är bättre på vintern. Bee är en sulky som sagt.
    My sugar is raw
  • killenkott

    Tack. Maken vill ju helst att vi ska ha en vagn,men han får inte sin vilja igenom då . Måste ju ha been.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21