• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • AnPa
    MiaEd skrev 2010-07-14 09:44:24 följande:
    Jag har en fråga.. Jag har köpt en frog och jag tycker innertyget är hemskt fult.. Någon här som har nåt tips på hur jag enklast byter ut det?

Menar du innertyget i sufletten? Min kompis har en frog och hon har cameleon-sufletter på sin vagn Glad
  • bohusbebis
    AnPa skrev 2010-07-14 11:24:09 följande:

Måste få gnälla av mig lite. Jag är sååå sugen på en bee, har enorma cravings alltså! Haha trodde aldrig att jag skulle bli en "vagn-mamma". Det är mitt största intresse och jag vill ha många! :P Men till saken hör att jag tycker att det svider lite att lägga så mycket pengar på en vagn som jag ska ha som shoppingvagn och som vi ska ha på resor.

Jga tycker att gamla bee verkar ha bättre suflett och sen gillar jag att den har de där vingarna på sidorna (skyddande kant). Vår lille Vincent är bara 4 ½ månad och det känns med ombonat i den tycker jag.

Ni som haft bee och bee +, vad gör bee + bättre?

Har inte haft nån bee för jag tyckte den var så ful och feldimensionerad i sitt utseende. Blev dock blixtförälskad i Bee+ och kan bara se fördelar med den. Den har t.ex höj o sänkbart ryggstöd vilket jag tycker är oumbärligt för att man ska kunna använda vagnen länge (fällde avgörande att det blev nån bugaboo överhuvudtaget). Upplever inget problem med att suffletten skulle vara kort, fast min dotter är 2 år (och storebror 5 och han åker ibland åxå). Skulle tro att andrahandsvärdet på Bee fallit kraftigt när nya Bee+ kommit.... Det enda jag grämer mig lite över är kanske att jag "upptäcker" favoritvagnarna så sent att ungbusarna hellre går ibland...
  • AnPa
    bohusbebis skrev 2010-07-14 11:41:41 följande:
    Har inte haft nån bee för jag tyckte den var så ful och feldimensionerad i sitt utseende. Blev dock blixtförälskad i Bee+ och kan bara se fördelar med den. Den har t.ex höj o sänkbart ryggstöd vilket jag tycker är oumbärligt för att man ska kunna använda vagnen länge (fällde avgörande att det blev nån bugaboo överhuvudtaget). Upplever inget problem med att suffletten skulle vara kort, fast min dotter är 2 år (och storebror 5 och han åker ibland åxå). Skulle tro att andrahandsvärdet på Bee fallit kraftigt när nya Bee+ kommit.... Det enda jag grämer mig lite över är kanske att jag "upptäcker" favoritvagnarna så sent att ungbusarna hellre går ibland...
    Okej, jag tyckte också att den såg konstig ut först med den långa sufletten, men ser fördelar med det eftersom att det verkar ge bra solskydd. Jag har en cam (från maj -10) och tycker även att den ser konsig ut när man har sittdel och den är fälld helt upprätt och har sufletten helt utfälld, ifall du förstår hur jag menar?
    Men det går ju att fälla ner sufletten ett hack på både bee och camen och då tycker jag att det ser mer estesiskt snyggt ut Glad

Hur stor skillnad är det på höjden på ryggstödet på en helt utfälld bee + och bee?

Ja jag kan också tycka att de borde ha gått ner i 2:a handsvärde, ändå lägger folk upp sina bee (1 el 2 år gamla) för 4000-4500:- på blocketObestämd
  • bohusbebis
    AnPa skrev 2010-07-14 11:52:30 följande:
    Ja jag kan också tycka att de borde ha gått ner i 2:a handsvärde, ändå lägger folk upp sina bee (1 el 2 år gamla) för 4000-4500:- på blocketObestämd
    Fast de säljs inte direkt som smör...

Kolla klippet här så ser man rätt tydligt skillnaderna:

">

• MiaEd
    AnPa skrev 2010-07-14 11:27:39 följande:
    Menar du innertyget i sufletten? Min kompis har en frog och hon har cameleon-sufletter på sin vagn Glad
    Ahh okej, sitter dom lika bra som frogsufletter? Men jag har ju samma fula innertyg i liggkorgen också :P 
  • AnPa
    bohusbebis skrev 2010-07-14 12:14:19 följande:

">

" target="_blank">

Väldigt bra klipp! Man ser ju verkligen skillnaderna. Men jag gillar att been har kanter, känns mer skyddande än bee +. Någon som har en bee + till en bebis? Förstår om den är perfekt till en 1 ½-2 åring, men jag vill ju att den ska vara mysig/ombonad för vår lille prins.
  • Infinite Joy
    AnPa skrev 2010-07-14 11:52:30 följande:
    Okej, jag tyckte också att den såg konstig ut först med den långa sufletten, men ser fördelar med det eftersom att det verkar ge bra solskydd. Jag har en cam (från maj -10) och tycker även att den ser konsig ut när man har sittdel och den är fälld helt upprätt och har sufletten helt utfälld, ifall du förstår hur jag menar?
    Men det går ju att fälla ner sufletten ett hack på både bee och camen och då tycker jag att det ser mer estesiskt snyggt ut Glad

Hur stor skillnad är det på höjden på ryggstödet på en helt utfälld bee + och bee?

Jag sålde min för 4000... men då ingick uv-skydd, sommarsuflett och mugghållare... tror att det var allt. Det blev såld efter några dagar bara.
  • killenkott
    bohusbebis skrev 2010-07-14 12:14:19 följande:

">

" target="_blank">

Ahhh,NU blev jag helt såld&övertygad !!
    Visade maken oxå .
  • daniels baby
    Infinite Joy skrev 2010-07-12 20:14:41 följande:
    När köpte du?? Superpris ju!
    jag köpte den förr förra lördagen. a det va kanon pris verkligen
  • Honey1982

Jag står inför vagnköp och hoppas hitta en vagn inom de närmaste veckorna eftersom det närmar sig bf. Jag har dock fortfarande inte bestämt mig för om det blir en ny eller en begagnad vagn.

Hoppas nån kan svara på mina frågor:

*Är Fruugo bra att beställa ifrån? Hur funkar det med eventuella reklamationer, garantier därifrån?
    *Är det något speciellt man bör akta sig för om man köper en begagnad vagn? (om det blir begagnad blir det max från 2009).

Jag har tänkt köpa en vagn i färgen en dark grey/black + ev någon extra klädsel.
    *Är fleece eller canvas klädsel bäst?

♥ Adam 060123 ♥ Tvåan 100914 ♥
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21