• Aannaa

    TjatterMAJorna 2005, del 21

    Födelsedagar!
    3 evari-Ludwig
    6 Edwina-Elvin, CoolJen-Leo
    7 Miiia-Victor
    8 Krodan - Angelina
    10 Alison-Albin, JennyL25-Samuel
    13 Dalkulla74-Martin, Mia A-Ida
    15 Morty - Mattis
    16 Dragonia-Thea
    17 Trollens mamma-Abbe
    18 vist-Felicia, Mella 05-Gabriella
    19 sky1208-Noah, hallonbåt-Matilda
    20 first timer-Kajsa
    24 SysterYsster-Emma
    25 fröken s-Isak
    26 Aannaa-Emilia
    28 smulan001-Emmy
    30 Salsan-Isabelle, zetika-Cassandra

  • Svar på tråden TjatterMAJorna 2005, del 21
  • SysterYsster

    Hejsvejs! Längesen som vanligt .... läser ofta, men kommenterar sällan... Pluggar för fullt just nu och jobbar samtidigt... Inte den bästa kombon, men för 10 veckor funkar det. Sen, den 1/11, börjar jag på nytt jobb som distriktssköterska på en VC. Ska bli superkul!

    Vist, jag undrar om du jobbar ihop med en gammal klasskompis till mig A-K A? hennes FBuppdateringar har mest bestått av jobbflyttuppdateringar, Får för mig att ni är på samma ställe när jag läser dina inlägg!

    Jenny, roligt med jobb åt P, hoppas på körkort snart så han kan ta sig till och från jobbet enklare! Det är ju skit att det inte kan gå bussar! Skolbussen är ju inte så rolig att åka ut med som går runt 06.30...

    GRATTIS Dragonia och FT till småkillarna!!!

    Dalis, det låter underbart med solsemester!

  • vist

    SysterYsster: Tänk vad världen är liten, jamen visst! Jag & A-K jobbar tillsammans, hon har varit projektledare för hela flytten & har gjort ett enormt jobb. Vi jobbar i samma avdelning, fast hon på kontoret och jag på turistbyrån.
    Jaha, så ni är gamla klasskamrater

    Måste bara skriva en rolig sak: Igår i bilen hem från dagis, när jag frågade Felicia vad dom gjort på dagis, det är en hemlis & jag tänker inte berätta det för dig mamma! (vet att dom går på utflykter) - Jaha! var ni kanske i skogen försökte jag lirka ur henne. - Mamma, jag tänker inte berätta
    I morse i bilen till dagis så nämnde hon att dom åkt buss tillbaks till dagis från hemligheten. Så jag sa till en av fröknarna i morse: - Jaha! ni är ute på hemligheter och hon började berätta att Felicia varit så duktig, hon fick hela 3 stycken, så hon var så stolt! Jag fattade ingenting och förklarade då hela historien för fröken och hon blev så full i skratt så hon var tvungen att gå ut från rummet Jo, visst hade dom varit på hemligheter, men när man kom hem så var det inte hemligt längre. Dom hade gått till ån och fått fiska, Felicia hade fått 3 st fiskar och var så stolt. Men hon sa ingenting till oss eftersom det var en hemlighet Pluttan då!

  • SysterYsster

    Vist, haha vad roliga de är med sina hemlisar. Hemma är det mycket viskande just nu. Vad roligt att du jobbar med henne! Hälsa från mig då ;) Helena, vi har väl inte setts på huuuuur länge som helst!

  • JennyL29

    Många som har fullt upp??????Flört

    är helt barnfri och manfri tills imorgon, från och med igår. så nice. behövdes eftersom jag blivit förkyld men är på bättringsvägen redan. Vilade mycket igår.Skrattande

    Igår kväll glodde jag mycket på film och svullade godis det enda jag gjorde vara tt gå på toa, dricka vatten och äta mat. He heSkrattande

    Igår fick vi nytt köksbord så nu älskar jag mitt kök, känns mycket hemtrevligare nu, ska köpa nya köksdukar och nya panelgadriner bara och lite växter till fönstret.Skrattande

    Är så glad, en vän till mig har förlovat sig och planera bröllop, hon berättade det idag, värmer hjärtat.Glad

    Vi mår annars bara bra. Har haft mycket tat göra bara. I veckan ska jag satsa på jobb tror jag orkar det.
    svårt att veta när man kan gå tillbaka till jobb efter förkylningar tycker jag, hjärnan vill nåt medans kroppen säger nej.......Förvånad

  • Dalkulla74

    Hejhej, har läst men inte tagit mig för att skriva på flera dagar. Brukar vanligtvis surfa precis då barnen somnat men nu har ju Idol dragit igång så då har det blir det istället och sen efteråt har jag faktiskt försökt komma i säng.

    JennyL: Ja då förstår jag att det inte är så lätt för P att ta sig hem. Jobbar han alltså helger med?

    Vist: Hihi, va duktig hon var på att hålla hemlisen ändå! Jobbigt med röran på jobbet, sånt kan lätt stresa upp en onödigt när man har mkt att göra med.

    Jag och Martin har haft en riktig pysselvecka, tvn har varit avstäng och endast slagits på när pyjamasen varit på och det varit Bompadax. Första dagarna var han förbannad men sen så har det gått jättebra och han frågade inte ens efter tvn . Vi har hittat på massor, målat, gjutit gipsfigurer, lekt med månsand, Playdohlera, slajm mm mm. Lisa har också varit med och var helt trolllbunden vid allt gegg som hon fått leka med .

    Haha sen lite skitsnack, Martin har bajsat måndag, tisdag, torsdag, fredag och söndag denna veckan ! Alltså ni som kommer ihåg, han brukar bajsa var 3e 4e dag i normala fall, med andra ord max 2-3ggr i veckan och nu har han bajsat 5ggr denna veckan . Vet ni vad som fick fart på honom? Jo jag startade en "kaksmuletävling", dvs den som bajsade först fick en halv kaka Ska bli intressant och se hur nästa vecka blir .

    I morgon har jag tänkt åka in till mitt jobb och hälsa på med Lisa. Fick höra i veckan att min chef (den bästa jag haft) ska sluta och jobbar sin sista vecka nu . Min närmaste kollega har för nån vecka sen börjat jobba efter sin mammaledighet så jag hade ändå tänkt åka in och säga hej men nu vill jag skynda in och göra det medans chefen fortfarande finns kvar med.

    Annars väntar nog en vecka med många kompisbesök här hemma hos oss. Var nån varje dag förra veckan som frågade om de kunde komma med och leka med Martin efter dagis men jag sa nej då eftersom jag ville ha en lugn vecka med mamma-Martin tid för pyssel mm.

    Idag har vi monterat och satt upp lite hyllor här hemma . Vi köpte också ett gäng ramar på IKEA i helgen, gäller bara att få någon bild i dom också så vi kan få upp lite på väggarna.

  • vist

    Tillbaks på fl efter några fullbokade dagar, ifredags fyllde jag år hade en lugn och skön födelsedag, jobbade i lördags & igår var min farbror och sambo här och firade familjemedlemmarna som fyllt år.

    Nu börjar poletten ramla ner att Gabriel är väldigt sen i pratet, vet inte, jag har väl levt i min egna lilla bubbla, tanken slog mig när min syster dotter Tyra ringde och sjöng Ja må hon leva till mig, men nu försöker jag sätta mig med Gabriel och läsa sagor, titta på bilder, lära sig färgerna!

    Dalis: Vi hade förrut tv-fritt på måndagar, men sen ruckades schemat, fast ikväll lyckades jag oxå, det fick bli spel vid datorn istället

    Gabriel har i alla fall slutat att sova middag, potträningen går väl lite si så där, tror att han har mycket blöja på sig på dagis och då är det ju klart att han slarvar med att säga till

    SysterYsster: Hälsningen är framförd

  • Dalkulla74

    Godkväll

    Idag har jag och Lisa varit in till mitt jobb och hälsat på. Det var skoj att se alla igen. Träffade chefen som ska sluta med och önskade honom lycka till med sin nya karriär. Verkar som att många med mig sörjer att han ska sluta, firman förlorar en stor personlighet som var omtyckt av alla. Lisa var så klart blyg när vi var där och supertrött så jag gick mest och bar runt på henne. Somnade sent om sidor 13.20 då vi var på väg hem men kunde ändå somna hyfsat bra ikväll kl20

    I morgon är det inbokat kompislek hemma hos oss efter dagis. Nu är det sängen nästa !

    Nattinatt!

Svar på tråden TjatterMAJorna 2005, del 21