• Hjärtat längtar

    Sydafrika-tråd!

    Hej!
    Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite Glad ge varandra råd och tips m.m

    Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.  

  • Svar på tråden Sydafrika-tråd!
  • SouthAfricamamma
    Flybe skrev 2012-06-10 18:54:51 följande:

    Jag vet inte, har inte undersökt det. Finns det någonstans där man kan se om det kommit bb till Norge?
    Imorgon är det måndag igen, och några bb har ju kommit på måndagar så jag håller tummarna för att det ska komma något till Sverige och Norge nu.

    Verdens Barn i Norge oppdaterer sin statistikk den første dagen i måneden. Da kan man se hvor mange bb som kom måneden som gikk.

    Håper veldig det kommer fler bb snart, både til Norge og Sverige!  
  • Längtande SA

    Hej på er!
    Här kommer en hälsning från ett soligt men kallt Sydafrika! Men vi har kärlek i massor som håller oss varma!
    Han är vår nu! Vår lilla solstråle till son <3
    I onsdags var vi i domstolen. Nu sover han sött en förmiddagslur! Hoppas det ringer i fler telefoner idag! Det är ju fredag!!! Stor kram från oss i Sydafrika 

  • Qermit
    Längtande SA skrev 2012-06-15 09:18:25 följande:
    Hej på er!
    Här kommer en hälsning från ett soligt men kallt Sydafrika! Men vi har kärlek i massor som håller oss varma!
    Han är vår nu! Vår lilla solstråle till son <3
    I onsdags var vi i domstolen. Nu sover han sött en förmiddagslur! Hoppas det ringer i fler telefoner idag! Det är ju fredag!!! Stor kram från oss i Sydafrika 
    Grattis! Så underbart att höra. (ja jag vet att jag har FL-förbjud...)

    Här har det varit tyst men kanske har det ringt någonannastans? Hoppas det börjar rulla in bb på löpande band snart! Hur kallt har ni det? Min Yr.no-app säger att det är ungefär som här hemma. Stämmer det?
  • Qermit

    Alltså jag vet att jag har FL-förbud för mig själv men ändå är här inne och tjuvläser...

  • Längtande SA
    Qermit skrev 2012-06-15 17:13:00 följande:
    Grattis! Så underbart att höra. (ja jag vet att jag har FL-förbjud...)

    Här har det varit tyst men kanske har det ringt någonannastans? Hoppas det börjar rulla in bb på löpande band snart! Hur kallt har ni det? Min Yr.no-app säger att det är ungefär som här hemma. Stämmer det?
    <3 till dig Q! Vi hoppas såååå att er väntan oxå ska vara över inom minimal tid!

    Idag ska det ha kommit 2 nya familjer hit, en dansk och en finsk, men än har vi inte träffat dem. Vi är enda svenska familj här och sedan är det sedan tidigare en holländsk och 2 danska familjer här. På nätterna är det bara några få plusgrader. Detta gör förmiddagarna oxå ganska kyliga, mitt på dagen har det de senaste dagarna varit skönt, ca 20 grader. Men när vi kom för en vecka sedan var det mycket blåsigt och kanske bara 12-14 grader (inte skönt). Isolering i husen har de tyckt är överflödigt så när det var som kallast kan jag intyga att extra filt behövdes inne.
Svar på tråden Sydafrika-tråd!