• Kay Lee

    HEJA SD!

    Jag har sedan igårkväll läst på om Sverigedemokraternas åsikter och mål. Jag har aldrig tidigare varit insatt i politik och hade nog egentligen tänkt rösta blankt.

    Tack vare deras valfilm fick jag upp ögonen för SD och det var väl lite det som var meningen. Somliga provoceras och vi andra älskar det vi hör.

    Filmen går rakt på sak för vad många i detta land tycker och tänker utan att på något sätt vara rasister. Det är synd att man inte skall kunna få ha friheten att stödja något, utan att få en rasist stämpel i pannan. Medans andra ska ha friheten att stå för det de tror på. Vart tog demokratin ivägen då?

    Heja SD!

    http://motherhood.blogg.se

  • Svar på tråden HEJA SD!
  • Joppis
    TheCoopers skrev 2010-08-31 13:42:38 följande:
    Kålsupare är vi allihopa ! Men du är så fantastiskt underhållande .
    Om en förälder med icke svenskt ursprung inte stänger grinden - blir du tjurig och arg för att det är en invandrare som beter sig som ett svin . Om en svensk gör det så reflekterar du inte ens .

    Varför är det ok för svenskar att vara idioter men inte för invandrare ? Varför har du svårt att inse att även invandrare är individer med olika ursprung , kultur och språk ... eller menar du att alla människor som inte har en svensk bakgrund har svårt att stänga grindar ?
    Det kan du ge dig fan på att jag skulle bli! Skulle mitt barns säkerthet bli mindre viktig tror du????
  • TheCoopers
    Bejje skrev 2010-08-31 13:41:56 följande:
    Inte är dom förlåtande heller. Jag var på Willys och handlade för några år sedan, en populär butik bland vissa invandrargrupper. När jag var på väg till kassan så snubblade jag och av ren reaktion så försöker man ta mot sig och jag landade vid fötterna på en kvinna i slöja. Jag bad genast om ursäkt, men sen gick mannen igång. Han skrek och skällde och såg ut som han hade mord i blicken. Jag var helt övertygad om att han hade dödat mig om det inte hade hänt publikt. Hade samma sak hänt men jag snubblade mot en svensk så hade det inte blivit ett sånt liv.

    Här har vi två problem. Möjligtvis kunde de inte alls svenska eftersom de varken fattade ett  "ursäkta" eller kunde prata med mig på svenska. De kan inte heller tygla sig, speciellt inte när det handlar om deras familj. Nu var det ju inget allvarligt. Hon fick ingen skada och ramlade inte ens omkull, men jag råkade stöta till henne i mitt fall. Typiskt invandrare från arabland!
    Typiskt invandrare från ett arabland ??? Det säger du på allvar nu ... inte den indivden som var ett pucko utan alla indivder från alla arabländer .. de är alla likadana ?
    I'm the me I choose to be ...
  • Joppis
    TheCoopers skrev 2010-08-31 13:42:38 följande:
    Kålsupare är vi allihopa ! Men du är så fantastiskt underhållande .
    Om en förälder med icke svenskt ursprung inte stänger grinden - blir du tjurig och arg för att det är en invandrare som beter sig som ett svin . Om en svensk gör det så reflekterar du inte ens .

    Varför är det ok för svenskar att vara idioter men inte för invandrare ? Varför har du svårt att inse att även invandrare är individer med olika ursprung , kultur och språk ... eller menar du att alla människor som inte har en svensk bakgrund har svårt att stänga grindar ?
    Ska jag ta upp det där med bilbarnstolar igen? Men jag har tipsat några vänner om det så snart kommer det bli en "morgonkontroll" och 2500kr i böter för ett antal.
  • Bejje
    Bejje skrev 2010-08-31 13:41:56 följande:
    Inte är dom förlåtande heller. Jag var på Willys och handlade för några år sedan, en populär butik bland vissa invandrargrupper. När jag var på väg till kassan så snubblade jag och av ren reaktion så försöker man ta mot sig och jag landade vid fötterna på en kvinna i slöja. Jag bad genast om ursäkt, men sen gick mannen igång. Han skrek och skällde och såg ut som han hade mord i blicken. Jag var helt övertygad om att han hade dödat mig om det inte hade hänt publikt. Hade samma sak hänt men jag snubblade mot en svensk så hade det inte blivit ett sånt liv.

    Här har vi två problem. Möjligtvis kunde de inte alls svenska eftersom de varken fattade ett  "ursäkta" eller kunde prata med mig på svenska. De kan inte heller tygla sig, speciellt inte när det handlar om deras familj. Nu var det ju inget allvarligt. Hon fick ingen skada och ramlade inte ens omkull, men jag råkade stöta till henne i mitt fall. Typiskt invandrare från arabland!
    Just ja.... under samma tidsperiod på samma butik såg jag en kvinna i slöja som gick bland frukt och grönsakerna. Där fanns lök på lösvikt, men även färdigpackad lök, ca 5st i en nätpåse för ett fast pris per påse. Jag blev helt förstummad när jag ser kvinnan riva upp ett litet hål i flera av påsarna, ta ur lökarna och sedan stoppa in de största lökarna från flera påsar i samma påse!!!?? Det är fan stöld att göra så! Så gör man fan inte. Jävla invandrare tänkte jag för mig själv, men sa inget. För tänk om jag hade brusat upp mig mot henne och sagt att det hon gjorde var fel. Ja då hade jag kanske åkt in på sjukhus om den tillhörande mannen hade sett det.
  • TheCoopers
    Joppis skrev 2010-08-31 13:43:14 följande:
    Willys ja... Jag undviker det stället. Där brukar annars många invandrarfamiljer låta sina barn få lördagsgodiset....direkt från burkarna har jag sett
    Som alla svenskar !

    Vilken komedi
    I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    Bejje skrev 2010-08-31 13:46:24 följande:
    Just ja.... under samma tidsperiod på samma butik såg jag en kvinna i slöja som gick bland frukt och grönsakerna. Där fanns lök på lösvikt, men även färdigpackad lök, ca 5st i en nätpåse för ett fast pris per påse. Jag blev helt förstummad när jag ser kvinnan riva upp ett litet hål i flera av påsarna, ta ur lökarna och sedan stoppa in de största lökarna från flera påsar i samma påse!!!?? Det är fan stöld att göra så! Så gör man fan inte. Jävla invandrare tänkte jag för mig själv, men sa inget. För tänk om jag hade brusat upp mig mot henne och sagt att det hon gjorde var fel. Ja då hade jag kanske åkt in på sjukhus om den tillhörande mannen hade sett det.
    men snälla nu skäms jag å dina vägnar ....

    Det är bara invandare som gör så ?

    Ge dig !!
    I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    Bejje skrev 2010-08-31 13:46:24 följande:
    Just ja.... under samma tidsperiod på samma butik såg jag en kvinna i slöja som gick bland frukt och grönsakerna. Där fanns lök på lösvikt, men även färdigpackad lök, ca 5st i en nätpåse för ett fast pris per påse. Jag blev helt förstummad när jag ser kvinnan riva upp ett litet hål i flera av påsarna, ta ur lökarna och sedan stoppa in de största lökarna från flera påsar i samma påse!!!?? Det är fan stöld att göra så! Så gör man fan inte. Jävla invandrare tänkte jag för mig själv, men sa inget. För tänk om jag hade brusat upp mig mot henne och sagt att det hon gjorde var fel. Ja då hade jag kanske åkt in på sjukhus om den tillhörande mannen hade sett det.
    Det är roligt att när en invandrare gör något så är det direkt en jävla invandrare och agernade är i direkt korrelation med ursprung , men när en svensk gör något är det bara en idiot och har inget att göra med att han/hon är svensk .

    Eller tänke du jävla svensk när du ser någon ta godis till barnen på ICA eller pissar i busskurarna ?
    I'm the me I choose to be ...
  • Faber
    daddybear skrev 2010-08-31 12:05:50 följande:
    sen när blev handskakning ett kriterium för att få ett jobb? trodde det hade med kompetens att göra,men gud vad fel jag hade
    Och när den anställde måste skaka hand som en del av sina arbetsuppgifter? Du kan inte räkna med att få ett jobb som handlar om att möta människor ex. försäljare om du vägrar. Jag skulle inte anställa en som vägrar skaka hand om det ingick i arbetsuppgifterna.
  • TheCoopers
    Faber skrev 2010-08-31 13:54:08 följande:
    Och när den anställde måste skaka hand som en del av sina arbetsuppgifter? Du kan inte räkna med att få ett jobb som handlar om att möta människor ex. försäljare om du vägrar. Jag skulle inte anställa en som vägrar skaka hand om det ingick i arbetsuppgifterna.
    och kanske skulle den personen inte vilja ha ett sådant jobb . Kan man tro
    I'm the me I choose to be ...
  • MammaG
    Faber skrev 2010-08-31 13:54:08 följande:
    Och när den anställde måste skaka hand som en del av sina arbetsuppgifter? Du kan inte räkna med att få ett jobb som handlar om att möta människor ex. försäljare om du vägrar. Jag skulle inte anställa en som vägrar skaka hand om det ingick i arbetsuppgifterna.
    Fast nu gjorde det inte det i detta sammahang
Svar på tråden HEJA SD!