• Kay Lee

    HEJA SD!

    Jag har sedan igårkväll läst på om Sverigedemokraternas åsikter och mål. Jag har aldrig tidigare varit insatt i politik och hade nog egentligen tänkt rösta blankt.

    Tack vare deras valfilm fick jag upp ögonen för SD och det var väl lite det som var meningen. Somliga provoceras och vi andra älskar det vi hör.

    Filmen går rakt på sak för vad många i detta land tycker och tänker utan att på något sätt vara rasister. Det är synd att man inte skall kunna få ha friheten att stödja något, utan att få en rasist stämpel i pannan. Medans andra ska ha friheten att stå för det de tror på. Vart tog demokratin ivägen då?

    Heja SD!

    http://motherhood.blogg.se

  • Svar på tråden HEJA SD!
  • Knugen2010
    I Blackrose I skrev 2010-09-02 13:13:39 följande:
    Jag förstår inte. Vill någon vänlig själ berätta för mig vilken värlsdel JAG kommer ifrån är ni snäll?
    Tydligen så har mellanöstern blivit en egen världsdel ;)
  • StinaFia
    MirandaSthlm skrev 2010-09-02 13:12:44 följande:
    japp jag har fördomar.... precis som alla andra.
    du baserar dina på vilken "ras" en människa tillhör. det är DETTA som gör dig till rasist, inte en eventuellt vilja att rösta på nazister. eller förlåt... föredetta nazister ;)
  • I Blackrose I
    Knugen2010 skrev 2010-09-02 13:15:10 följande:
    Tydligen så har mellanöstern blivit en egen världsdel ;)
    Ja, kan man inte skriva en enda mening utan att ha en massa stavfel och grammatikfel så blir det självklart att man inte kan skilja på vart länderna befinner sig geografiskt heller.

    * Shoot me, kunde inte låta bli. *
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • Joppis
    I Blackrose I skrev 2010-09-02 13:05:00 följande:
    Ja, vill man absolut INTE ha hit fler blattar så ska man nog INTE rösta på SD men men....
    Har jag nånsin skrivt det Rose? Att jag inte vill ha hit en enda "blatte" mera?
  • MirandaSthlm

    so what om jag är rasist, nazist, främlingsfientlig, nörd, outbildad, går på soc, analfabet, white trash, dumpuckad, blind, döv, stum mm....?

    Stör det DEJ?


    Är det nån som bryr sig om vad som står här egentligen?
  • I Blackrose I
    Joppis skrev 2010-09-02 13:18:53 följande:
    Har jag nånsin skrivt det Rose? Att jag inte vill ha hit en enda "blatte" mera?
    Du behöver inte skriva ordet blatte inom citat. Jag äger fler speglar hemma så det är lugnt.

    Ber om ursäkt, det var MENA-folket som skulle hålla sig borta från Sverige.
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • StinaFia
    MirandaSthlm skrev 2010-09-02 13:19:25 följande:
    so what om jag är rasist, nazist, främlingsfientlig, nörd, outbildad, går på soc, analfabet, white trash, dumpuckad, blind, döv, stum mm....?

    Stör det DEJ?
    ja faktiskt... men det var inte anledningen till att jag citerade dig, utan anledningen var att Joppis efterfrågande vilka rasister jag syftat på och du var ett exempel i mängden.
  • I Blackrose I

    fler ---> flerA


    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • Joppis
    I Blackrose I skrev 2010-09-02 13:21:13 följande:
    Du behöver inte skriva ordet blatte inom citat. Jag äger fler speglar hemma så det är lugnt.

    Ber om ursäkt, det var MENA-folket som skulle hålla sig borta från Sverige.
    Nu hittar du bara på... Jag har aldrig skrivit det heller. Det där är nästan förtal.
  • Faber
    Dorian Ertymexx skrev 2010-09-02 00:36:36 följande:
    Så var det förut ja. Men saker förändras vet du. Även ords innebörd. Häng med i tiderna.
    Nej det tänker jag inte göra, ordets innebörd är detsamma som det alltid varit, använder man det i den mening du gör så får man erkänna att man har fel eller också hitta på ett nytt ord som är en mer korrekt beskrivning.