• Kay Lee

    HEJA SD!

    Jag har sedan igårkväll läst på om Sverigedemokraternas åsikter och mål. Jag har aldrig tidigare varit insatt i politik och hade nog egentligen tänkt rösta blankt.

    Tack vare deras valfilm fick jag upp ögonen för SD och det var väl lite det som var meningen. Somliga provoceras och vi andra älskar det vi hör.

    Filmen går rakt på sak för vad många i detta land tycker och tänker utan att på något sätt vara rasister. Det är synd att man inte skall kunna få ha friheten att stödja något, utan att få en rasist stämpel i pannan. Medans andra ska ha friheten att stå för det de tror på. Vart tog demokratin ivägen då?

    Heja SD!

    http://motherhood.blogg.se

  • Svar på tråden HEJA SD!
  • ominte
    KlasKristian skrev 2010-09-19 01:31:15 följande:
    Nu är det ju så att SD är ett rent missnöjesparti som vuxit sig så stort som det har enbart av ett skäl; de etablerade partierna har inte velat/vågat ta tag i integrationspolitiken, troligen av rädsla för att bli anklagade för främlingsfientlighet osv. Kolla t.ex. hur FP-ledaren Jan Björklund direkt ifrågasattes häromkvällen i en debatt då han pekade på integrationsproblemen i landet. Debattledaren var direkt på honom och högg om att det han sa kunde uppfattas som om han kritiserade islam.

    Med ett sådant medieklimat förstår jag faktiskt att SD växt sig så pass stora.

    Sedan, att SD skulle vara ett nazistiskt (eller ens rasistiskt) parti skriver jag inte under på utan det är bara sådant motståndare slänger ur sig i syfte att svartmåla. Nej, jag tänker inte rösta på SD då jag egentligen inte håller med dem om speciellt mycket, men den här smutskastningen står mig upp i halsen.
    Missnöjesparti? Knappast.
    Att prata i termer av att utlänningarna är de som våldtar "våra svenska kvinnor" är inte missnöje. Det är rasism och nazism på hög nivå.

    De blå är överhuvudtaget inte intresserade av att prata integration. De stängde ner intergationsverket som sysslade med forksning och intergrationsfrågor så fort de fick makten 2006. SD är enbart en extremistisk förlängning av de blåas politik om att inte beröra frågan om klass- och etnicitet som är en enromt viktig del i ett väl fungerande samhälle.
    Hur vore det att ta del av lite forskning och kunskap i ämnet istället för att vräka ur sig massa osanningar och rasistiska förslag..
  • KlasKristian
    ominte skrev 2010-09-19 09:34:18 följande:
    Missnöjesparti? Knappast.
    Att prata i termer av att utlänningarna är de som våldtar "våra svenska kvinnor" är inte missnöje. Det är rasism och nazism på hög nivå.

    De blå är överhuvudtaget inte intresserade av att prata integration. De stängde ner intergationsverket som sysslade med forksning och intergrationsfrågor så fort de fick makten 2006. SD är enbart en extremistisk förlängning av de blåas politik om att inte beröra frågan om klass- och etnicitet som är en enromt viktig del i ett väl fungerande samhälle.
    Hur vore det att ta del av lite forskning och kunskap i ämnet istället för att vräka ur sig massa osanningar och rasistiska förslag..
    Jag är övertygad om att SD får majoriteten av sympatierna de får på grund av ett alltmer utbrett missnöje med den förda integrationspolitiken ja. Det är knappast så att fem procent av svenskarna gått och blivit "främlingsfientliga" på fyra år utan andelen bekännande rasister och nazister som röstar på SD torde vara försvinnande liten (de flesta av dem röstar förmodligen på partier av typen ND och SvP (f.d. NSF).

    I övrigt hasplar du mest ur dig tröttsam vänsterpropaganda så det tänker jag faktiskt inte ens bemöta. 
  • ominte
    KlasKristian skrev 2010-09-19 10:33:42 följande:
    Jag är övertygad om att SD får majoriteten av sympatierna de får på grund av ett alltmer utbrett missnöje med den förda integrationspolitiken ja. Det är knappast så att fem procent av svenskarna gått och blivit "främlingsfientliga" på fyra år utan andelen bekännande rasister och nazister som röstar på SD torde vara försvinnande liten (de flesta av dem röstar förmodligen på partier av typen ND och SvP (f.d. NSF).

    I övrigt hasplar du mest ur dig tröttsam vänsterpropaganda så det tänker jag faktiskt inte ens bemöta. 
    Det är ingen nyhet att såna partier som SD får många sympatier i svåra ekonomiska tider/kriser.
    Om de verkligen hade varit missnöjda med för integrationspoilitik hade de inte gått steget längre och avfärdat all slags integration och hävdad att alla invandrare är väldtäktsmän och att man INTE ska sträva och uppmuntra ett multikulturellt och jämlikt samhälle. Då hade det funnits konkreta och respektfulla förslag på integration!

    Jaha, klass och etnicitetsfrågor är vänsterpropaganda. Hmm, intressant. Lägg ner universitet och forskning så kan vi följa sds rasistiska sagomanifest istället så blir allt jättebra!
  • Buster78
    anders och cecilia skrev 2010-09-19 01:48:22 följande:
    Nej Alliansen ska inte samarbeta med nazisterna från SD, föredetta BSSare och SverigePartister.
    För Alliansen bör respektera de som röstade på dem. De som sitter i regeringen ska vara våra representanter. Och majoritetet av befolkningen avskyr SD. Därför ingår i Alliansens plikt, att i demokratins namn, inte samarbeta med SD. För skulle de göra det, de skulle de inte representera folket som röstade på dem. Och det är just det de ska göra. De ska vara våra representanter.

    Nej, majoriteten uppfattar SD som en rasistisk parti, och tittar man lite närmare, ser man i dem en nazistisk parti, och det är inte många människor som skulle vilja ha att göra med dem.
    Men det va inte det jag ville ha svar på utan:

     förklara för mig hur det är mer okej att behandla människor olika grundat på deras inkomst, arbetsförmåga eller huruvida man föddes med silversked i munnen eller ej? Det är fortfarande att göra skillnad på folk och folk! Skälen är olika men förtrycket kvarstår
  • dd2
    KlasKristian skrev 2010-09-19 10:35:58 följande:
    Whut? Du tycker alltså det är okej att sabotera politiska partiers webbsajter?

    När det gäller SD, det är helt korrekt uträknat.  Vi pratar här inte om någon jävla politisktparti, knappt torra bakom öronen, mer korrekt är snarare att slå in tänderna på dem.

  • dd2
    KlasKristian skrev 2010-09-19 10:33:42 följande:
    Jag är övertygad om att SD får majoriteten av sympatierna de får på grund av ett alltmer utbrett missnöje

    alltmer utbrett missnöje? Ja, du är nog en missnöjd liten räka. 95% av svenska folket är dock inte det, bra va? Det inser nog till och med du och minoritets-”partiet” sverigedemokraterna. Du och Åkesson får än så länge kramas ifred många många år till. Det är på botten SD alltid kommer att stå, lika bra att du inser det än att patetiskt propagera för dem. Slösa inte din energi i onödan, det kommer att stå dig både psykiskt och fysiskt mycket dyrt min vän.