• Anonym

    Så jävla trött på mina kolleger !!!! Jag måste jobba ännu en julafton !!!

    Fan vad less jag blir !!! Jag har precis fått besked att jag inte får semester på julafton.
    Som vanligt har alla småbarnsföräldrar lagt in om föräldraledigt och där kan chefen inte neka ledighet.Och några ordinarie måste jobba.Vi kan inte lämna verksamheten åt enbart vikarier säger min chef.
    Jag har jobbat  många julaftnar på raken  nu så jag hade verkligen hoppats på ledigt i år.
    Jag har inga barn och kommer inte heller att få några men jag vill väldigt gärna fira julafton med mina syskon och deras härliga ungar.
    Jag vet att mina kolleger har lagen på sin sida så det behöver ingen upplysa mig om men jag blir frustrerad i alla fall.Och jag har talat om för min chef vad jag tycker om det här men får inget gehör.
    Piss !!! 

  • Svar på tråden Så jävla trött på mina kolleger !!!! Jag måste jobba ännu en julafton !!!
  • Anonym (2)
    jådåsåatt skrev 2010-12-08 13:01:58 följande:
    Gnällkärring, ett ord.

    Jag är ledig på julafton i år och är färdig med min utbildning i juni vilket kommer leda till att jag kommer arbeta i en bransch där man inte arbetar storhelger.
    Ledsen att du inte får det du hoppas:)
    Du vet att man inte ska ta upp stavfel mm?

    Vem vet du har inte fått jobb ännu? Vilket som så bryr jag mig inte ifall du är ledig eller inte. Du är ingen människa jag vill ha att göra med och kommer aldrig att ha att göra med så..
  • Anonym (Jag tar ut!)

    Jag ska ta ut fl på julen och nyår, och alla mellandagarna! Detta är första gången jag utnyttjar min fl för att bli ledig. Jag har tidigare haft turen att inte ha behövt jobba under jul och nyår men däremot alla andra storhelger. Iaf så har jag bytat jobb där det måste vara bemannat under årets alla dagar och just därför valde jag att ta ut min fl! Och snack om att hon faktiskt har en pappa också, ja... Det har väl alla barn? Men inte alla barn har samma turen där pappan faktiskt tar sitt fulla ansvar, tyvärr. Dessutom så firar dom inga högtider förutom nyår och det har jag lovat min dotter att hon aldrig ska behöva göra med dom fler gånger! 1 gång räckte för henne! Så ja, därför tar jag ut min föräldraledighet... Och nästa år fyller min dotter 8 år så för henne kan jag inte ta ut fl igen, men nu kommer den en bebis nästa år som gör att jag är föräldraledig nästa jul igen och julen efter kommer jag faktiskt ta ut fl för det barnet! Så 3 år kommer jag slippa jobba jul och nyår. 

    Det som känns skönt för mig är att jag iaf har kollegor som inte firar jul och mer än gärna jobbar under vinterns högtider, vilket gör att jag inte får dåligt samvete för att jag tar ut fl! 

  • Anonym (2)
    Anonym (OH NEEEEJ!!!) skrev 2010-12-08 13:04:58 följande:
    det är iaf JAG medveten om. men du verkar ju helhjärtat stödja att de barnlösa ska jobba varje jul för att du ska ha ledigt för att du har barn och familj. ja det finns fler som har familj lilla vän! man är en familj utan barn också om du inte visste det. jag kan jobba julafton, men jag tänker inte göra det varje år för att du råkar ha barn. man kan turas om. men det är det du inte verkar tycka? du ska ha förtur i all oändlighet för att du har barn? bryr du dig om andra utanför familjen över huvud taget eller är du liak ego som du verkar?

    när jag var liten fick man lösa barnpassning på sommarsemestern. man kan inte sno de bästa sommarveckorna för att dagis är stängt. allt sånt är saker man får räkna in när man skaffar barn för vi andra tänker inte anpassa världen så att just du får det bäst (ÅR EFTER ÅR EFTER ÅR UTAN ATT BJUDA IGEN). glöm. det är ett taskigt beteende. har man inget socialt kontaktnät/möjlighet till annan barnpassning. ja då tycker jag faktiskt att DU ska byta jobb. för resten av företaget ska inte stå för vad du inte har!

    och varför ska jag bita i ditt sura äpple? DU har skaffat barn! du var valt det (hoppas jag), det e inget jag tänker ta skit för, den får du tugga i dig själv!
    Ja jag har valt att skaffa barn och tar vara på det som kommer till, alltså jag kan ta ut fl under storhelger om jag vill slippa jobba det är dig det sticke ri ögonen på inte mig. Och nej man kan inte vara lediga i alla evighet som du skriver!
    semester tog jag upp som ett exempel men det förståd väl inte du. Det är ingen av alla dessa gnällspikar här inne som beklagar sig över att föräldrar får ta semester tidigare och varför skulle ni egoister göra det då kan ju ni ta de bästa veckorna varje år. Men sen gnälls det om en dag under julen, patetiskt!
  • jådåsåatt
    Anonym (2) skrev 2010-12-08 13:48:53 följande:
    Du vet att man inte ska ta upp stavfel mm?

    Vem vet du har inte fått jobb ännu? Vilket som så bryr jag mig inte ifall du är ledig eller inte. Du är ingen människa jag vill ha att göra med och kommer aldrig att ha att göra med så..
    Jo, jag har ett jobb klart när jag är färdig med utbildningen.
    Tydligen bryr du dig eftersom du  verkligen hoppades att jag skulle få jobba alla storhelger;)
  • Anonym

    Jag har bestämt mig för att sluta vara så jävla snäll på jobbet.Nästa gång någon av ego-föräldrarna vill byta arbetspass o dyl så kommer jag att säga nej.

  • Anonym (2)
    Anonym (OH NEEEEJ!!!) skrev 2010-12-08 13:10:57 följande:
    du sa att gnällkärringar ska klippa navelsträngen. jag har ingenstans sagt att det är min mamma o pappa jag vill fira med. det kan vara min sambo, mina vänner, annan släkt. jag kanske vill sitta hemma själv på julafton, anledningen till att jag vill vara ledig när jag jobbat flera julaftonar har du inte med att göra.

    det betyder inte att jag sitter klistrad på de jag kanske vill fira med men vissa träffar man kanske bara just vid jul av olika anledningar. dina barn ser förhoppningsvis mer av dig, kanske varje dag till och med? så att försöka dra till med att vi kärringar (jag är garanterat yngre än dig) ska klippa en navelsträng som inte finns till våra föräldrar, när du inte kan tänka dig att vara från ditt barn ens en halvdag på julafton låter lite lustigt. hört talas om att kasta sten i glashus?
    Jaha du tar förgivet att man bara firar jul mamma pappa och barn? Ingen annan släkt får vara med då? Förutom i ditt fall då eller? Vi har också släkt som vi bara träffa r under jul. Och har vi möjligheten att ta ledigt då så gör vi det. Sen får du och andra sura bäst ni vill. Tror inte att det är nån som tar fl bryr sig om vem du eller andra träffar eller inte träffar.
  • våranstjärna

    jag orkar inte läsa hela tråden.
    men ts, har du tagit upp detta med dina kolleger ? vad skulle hända om du sa som du tyckte, att du vill vara ledig, tror du inte att någon av dem skulle kunna ta tillbaka sin  f-ledighet då ?

    jag HAR barn & jobbar som usk´a i vården.
    detta problemat har vi varje år på min arbetsplats.
    självklart vill alla med småbarn eller barn vara lediga under jul-nyår

    men man får ta sitt ansvar & dela lika, man har ju valt sitt yrke & sin arbetsplats & får jobba därefter....

    usch, jag tycker så synd om dej !

    men stå på dej !

  • Anonym (2)
    jådåsåatt skrev 2010-12-08 13:56:39 följande:
    Jo, jag har ett jobb klart när jag är färdig med utbildningen.
    Tydligen bryr du dig eftersom du  verkligen hoppades att jag skulle få jobba alla storhelger;)
    jösses har du inget vettigt att göra? ja du vet ju verkligen vad jag hoppas på...mogen som en klase gröna bananer är du.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-12-08 13:58:39 följande:
    Jag har bestämt mig för att sluta vara så jävla snäll på jobbet.Nästa gång någon av ego-föräldrarna vill byta arbetspass o dyl så kommer jag att säga nej.
    GILLA.....Även dom utan barn vill väl vara ledig nån jul...
  • Anonym (2)
    Anonym skrev 2010-12-08 13:58:39 följande:
    Jag har bestämt mig för att sluta vara så jävla snäll på jobbet.Nästa gång någon av ego-föräldrarna vill byta arbetspass o dyl så kommer jag att säga nej.
    haha hade du varit snäll så hade säkert någon velat byta med dig eller som du föreslog jobbat halva dan.

    Frågan är bara vilken halva du hade krävt att få vara ledig på?
Svar på tråden Så jävla trött på mina kolleger !!!! Jag måste jobba ännu en julafton !!!