• Vädur 78

    Kramiiis vänner

    Här träffas vi och pratar och stöttar KramiiisHjärta

    Här pratar vi om det mesta men ABSOLUT INGET bebis och gravidsnack!!


    ♥♥♥
  • Svar på tråden Kramiiis vänner
  • kramiiis

    En sak till kommer dock inte ihåg va det hette men att odla äggen för att sedan gå in och kolla hur de ser ut inuti förstod jag det som. Ska googla sen..

  • Vädur 78
    kramiiis skrev 2011-01-12 11:46:33 följande:
    Jahapp han undrade varför inte en enda velat kolla sambon mera än vanligt spermaprov efter alla dessa försök speciellt med tanke på två olika donatorer. Så han ska få ta genetiska prover men först ska han förhöra sin släkt om ngn haft upprepade mf eller inte fått barn. Blir svårt att få honom att kolla det.

    Skönt på ett sätt att det nu riktas mot honom och inte mig!!!

    Är det fel krävs dock både äd och spermadonation. Hm.
    Bm frågade om vår relation jag ska precis som det va. Hon tittade på mig efter att jag även gett henne journalen och tagit historisen kort och frågade "jobbar du, orkar du, det du gått igenom är bara för mycket"

    Snäll men förvirrad gynekolog
    Var sambon med dig eller var du själv där? är ju inte fel att kolla upp honom lite mer oxå och kan förstå att det känns skönt att det riktas lite mot honom och inte bara du som ska behöva göra allt.
    Å vännen mycket har ni fått gå igenom och inte så konstigt att det är jobbigt för relationen men hoppas 2011 är erat år  
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    kramiiis skrev 2011-01-12 11:51:46 följande:
    De tycker att jag kanske ska kolla diabetes då farfar hade det och även att jag ska ta antidepp
    Ja kolla upp det! hur ställer du dig till att ta antidepp?
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    kramiiis skrev 2011-01-12 11:55:12 följande:
    En sak till kommer dock inte ihåg va det hette men att odla äggen för att sedan gå in och kolla hur de ser ut inuti förstod jag det som. Ska googla sen..
    vad är det för något?? Vad gör de det??
    ♥♥♥
  • kramiiis

    vädur: söt!

    Jag var där själv, sambon följer inte med längre om han inte absolut måste, kan kom nog inte ens ihåg att jag skulle dit idag. Orkar inte hålla på att påminna honom varje dag heller, bryr han sig får han hålla reda på det när jag säger att jag bokat tid....

    Näe efter 2 donatorer och mina egna ägg så är det ju vettigt att kolla han oxå. Men han kommer ALDRIG gå med på att göra spermiedonation oxå, fast å andra sidan ligger felet hos han oxå så blir han ju inte med barn även om han sticker... ja jag orkar inte bry mig om det förräns jag vet om det är ngt som är fel hos honom. Får ta den diskussionen då. OM han ens går och tar de där proverna...

    Får väl gå till husläkarn och kolla diabetes, antar att de kan kolla det. Han tittade iofs på mig och sa "du är ju inte det minsta överviktig, men ändå".

    Antidepp känns fortfarande sådär, men jag mår ju fortfarande fruktansvärt dåligt och när barnmorksan och även han frågade mig om vår relation så orkade jag knappt hålla gråten borta, jag kände bara för att böla... Så kanske är dags att ta de där antideppen nån gång. I vilket fall så vill de att jag fortsätter med mina sömntabletter och ångestdämpande så att jag får så mycket sömn som möjligt.

    Jag hängde inte riktigt med på det där med att odla äggen och gå in och kolla i dem mer noggrant, men antar att de skulle kolla genetiska defekter och andledningar till att de kanske inte delar sig vidare efter 4-cells stadiet. Kan ju vara intressant, frågan är bara hur jag får någon att göra det, eftersom vi inte ens ska använda mina ägg utan måste göra det med donators ägg och det vill de väl inte kasta bort på sån undersökning. GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH

    nåja

    nu ska jag snart pysa iväg och träffa hoppas

    kram på dig söt!


    please don't hurt me anymore
  • Turbomamma

    Kramiiis: Stor kram på dig och hoppas du mår bättre! Ny gyn nya möjligheter, eller hur!

    Tror du inte att det kan vara sån där "spindelgrej" dom menade?

    Ha det bra med hoppas idag och pulsa förbi nån dag om du har lust

  • Lilla JJ

    Oj fler nya möjligheter. Undra vad A ska säga om att det nu riktas mot honom igen. Han verkar ju tro att han går säker. Men det är klart när det inte är dina ägg som det inte har varit de senaste gångerna så har ju du ganska lite med att göra om det går bra eller inte. Han däremot står ju då för 50% av det som kan gå fel.
    När jag läste till barnmorska och vi pratade om barnlöshet så fick jag veta att av de som har svårt att få barn så beror 1/3 på kvinnan, 1/3 på mannen och ca 1/3 på båda.

    Hur skulle det kännas för dig om det var fel på er båda?

    Vad gäller antidepp så finns det ju ganska snälla sorter som inte påverkar dig så mycket. Och det behöver ju inte vara under så lång tid heller. Du förtjänar att få må bra nu gumman.

    2011 ska bli ditt år!

    Kram


    Mammas lille kille kom 100803
  • kramiiis

    Turbo: kram! Jo var säkert spindeltekniken han menade. Får se när jag hinner komma förbi:)

    Lilla jj: ja det blir väldigt spännande att se hur han reagerar. Med tanke på hans macho över att hans spermier är toppen.
    Jag tycker nog att det på ett sätt vore skönt om det är fel på honom oxå då får han känna på hur det är att känna sig misslyckad ! Men vad vet jag kan ju lika gärna bli nån konstig reaktion om att jag tvingat fram dessa prover... Suck.

    Mmm ska nog ta å kolla lite vad som gäller med antidepp. Frågan är om husläkarn har ngn kunskap alls är om det är psyk som gäller.

    Kram söt!

Svar på tråden Kramiiis vänner