• RingRing

    IVF/PGD väntar på eller är igång

    Hej!

    Tänkte starta upp en ny tråd där vi som väntar på eller är igång med IVF/PGD kan samlas.
    Jag vet att det redan finns en tråd för PGD:are men det är inte så många som är aktiva där så jag tänkte att jag startar upp en ny så kanske det är några fler som hittar hit. 
    Vore kul att få prata med andra som är igång med behandling eller som är i start groparna. 
     
     


    Ni kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak och Ellie....
  • Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång
  • Prizzi

    Nä, kanske 3 mån efter vårt besök. Det skulle kollas upp vilken analys de skulle använda vid pgd:n. det togs blodprover för det i solna. Det tog någon månad för oss men kunde ta längre tid sa dom. Sen skulle de tajma med menscykeln. Men det rullade på rätt snabbt efter vårt besök.

  • simple82

    Gott nytt år tjejer!! Så hoppas vi på många friska bebisar och nya friska embryon som vill stanna 2013!! Tack för ni finns, hade varit betydligt jobbigare utan er!!

  • LS 1976

    Idag var vi på första besöket hos BM. Det var mycket info att ta emot, uppgifter som som skulle lämnas och blodprov som skulle tas. Urinprov ska jag lämna senare eftersom jag för ovanlighetens skull inte var kissnödig. Fick även tid för läkarbesök, KUB-test och nästa besök hos BM. Gäller verkligen att ha koll på sin kalender.

  • Yrja M
    LS 1976 skrev 2013-01-02 18:41:17 följande:
    Idag var vi på första besöket hos BM. Det var mycket info att ta emot, uppgifter som som skulle lämnas och blodprov som skulle tas. Urinprov ska jag lämna senare eftersom jag för ovanlighetens skull inte var kissnödig. Fick även tid för läkarbesök, KUB-test och nästa besök hos BM. Gäller verkligen att ha koll på sin kalender.
    Skoj! Jag var också på inskrivning hos BM idag och fick lämna blodprov Glad

    Jag ska dock inte göra något KUB-test. Jag tänker att embryot i vårt fall redan är testat för kromosomfel. För visst är det det man kan se genom KUB?
  • simple82

    Vid kub ser dom alla sorts kromosomfel och öveiga fel inte bara sitt egna och sen är de en försäkring om att barnet verkligen är frisk :)

    På måndag är de Sthlm för först besök.., nått vi behöver tänka på? Nervös som få...

  • LS 1976

    Vid vår PGD-behandling har man bara kontrollerat kön på embryot, jag är bärare av en ögonsjukdom som endast kan drabba pojkar. Någon kromosomanalys har därför inte gjorts. Om jag har uppfattat informationen rätt ifrån läkarna kollar man inte samtliga kromosomavvikelser vid en PGD-behandling, man kontrollerar bara det man är bärare av/har anlag för. Vi ska göra KUB med anledning av min ålder. Oavsett vad det visar kommer vi nog inte göra moderkaks- fostervattensprov. Vill bara veta läget.

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång