• youandmeandthebaby

    jag fick inte amma på åhlens(min son 3 månader)

    när jag o min man o våran 3 månaders baby va på åhlens igår (stockholm vid drottninggatan) fick jag inte amma mitt barn när vi satte oss vid fiket som är längst ner på
    åhlens.

    det va en svensk kille som jobbade där o jag satte mej o ammade mitt barn o då kommer han fram till mej o sa: då fick inte sitta här o amma. då sa jag : va skojar du?
    och fortsatte o amma mitt barn. då ringde idioten vakterna. så efter en stund kom 2 stora vakter fram till mej o sa: du måste respektera personalen när dom säger att du inte få amma här. och då sa jag att jag få amma mitt barn va som helst. och att säga till en mamma som sitter o ammar att hon inte få det. det är en stor kränkning. jag sa även att jag har inte gjort nåt fel och mitt barn är hungrig.
    vakterna sa bara att jag måtse gå.

    efter ett tag kom det fram en kvinna till oss,hon satt bakom mej o såg allting. hon sa att detta va vidrigt och att jag får amma vart jag vill. jag sa till henne att min barn e 3 månader o han e hungrig. hon va jättesnäll o såg väldigt ldesen ut för mina vägar.

    jag sa till vakten kan du gå så jag få amma mitt barn ifred tills han e klar?. både vakterna stod o vaktade mej när jag satt o ammade. presic som om jag skulle va nån bråkstake. och vakterna ringer man bara när nån är bråkig.

    jag känner mej jätteledsen o kränkt. men är glad att denna kvinna tog min sida.
    det uppskattar jag mycket.

    kille som ringde vakterna va typ vi 19 åldern. fan inte ens torr bakom öronen.

    Suck!

  • Svar på tråden jag fick inte amma på åhlens(min son 3 månader)
  • MåsteHittaPåNågot
    youandmeandthebaby skrev 2011-07-02 12:47:13 följande:
    Om ni nu måste veta så köpte jag en kaffe. E ni nöjda nu?
    Då gjorde killen/vakterna helt fel! Tag kontakt med chefen!
  • Modgun
    Ts mår skit skrev 2011-07-02 12:43:38 följande:
    Men hon blev ju inte utkörd för att hon inte fikade, hon blev ju utkörd för att hon inte fick amma där. 
    Skulle de vilja köra ut henne därifrån för att hon inte hade köpt nått där, så skulle de sagt det.

    T.ex "Ni kan inte sitta i fiket om ni inte köper något"
    Inte "Du kan inte amma här" 
    men skrev jag att det var rätt att betee sig så som de gjorde mot ts? ehh nej det gjorde jag inte. men det ändrar INTE det faktum att cafeets bord är till för BETALANDE gäster.
  • SindyDindy

    Det där var vidrigt!!! Jag tycker att du ska ringa Aftonbladet eller Expressen och berätta för då kommer Åhlens och andra ställen förhoppningsvis ändra sig.
    Hade jag varit där lovar jag att jag skällt ut dem efter noter gggrrr!

  • Modgun
    youandmeandthebaby skrev 2011-07-02 12:47:13 följande:
    Om ni nu måste veta så köpte jag en kaffe. E ni nöjda nu?
    Ja men då hade du all rätt att sitta där. Så vitt jag vet så finns det inga regler som säger att man INTE får amma på ett fik öht.
  • Randig Panda

    Gah! Idioter finns det gott om.
    Ja det hade varit en helt annan sak om det varit för att TS tagit upp en plats utan att köpt fika och då förstår jag att de säger till.
    Men så var det ju inte, snubben hade ju problem med att hon ammar.
    Shit jag blir mörkrädd över detta.
    Vissa borde nog skaffa sig en sundare inställning till bröst. OMG 

  • Hannah76
    youandmeandthebaby skrev 2011-07-02 12:47:13 följande:
    Om ni nu måste veta så köpte jag en kaffe. E ni nöjda nu?
    Varför var det så svårt att berätta det? Man kan ju nästan tro att du inte köpte fika, då har de all rätr i världen att be dig gå.
  • Lavish

    Jag tycker inte heller att deras agerande var OK även om du inte beställt något. Att kalla på vakterna för att hämta er var verkligen overkill. Men jag kan förstå att killen kände att han måste säga till dig. Jag vet hur det brukar se ut på det fiket och om han hade en lång kö kunder som stod med sina svindyra latte och kaka och förtvivlat såg sig om efter någonstans och sitta medan du och din man satt och tog upp ett bord utan att köpa något förstår jag att han kände att han måste säga åt er.

  • viseversa
    Lavish skrev 2011-07-02 12:56:24 följande:
    Jag tycker inte heller att deras agerande var OK även om du inte beställt något. Att kalla på vakterna för att hämta er var verkligen overkill. Men jag kan förstå att killen kände att han måste säga till dig. Jag vet hur det brukar se ut på det fiket och om han hade en lång kö kunder som stod med sina svindyra latte och kaka och förtvivlat såg sig om efter någonstans och sitta medan du och din man satt och tog upp ett bord utan att köpa något förstår jag att han kände att han måste säga åt er.
    men ts hade ju köpt en kaffe. 
  • Lavish

    Okej såg nu att du hade köpt en kaffe. Ja, då är det bara helt totalt förjävligt och ring både aftonbladet och Åhlens som andra sagt. Får du dricka där borde ditt barn också få göra det.

  • TrumPappa

    Jag är inte rädd för att se en kvinna sitta och amma. Naturligaste sak i  världenn.
    Om det stämmer det du skriver så kontakta aftonbladet eller Expressen.

Svar på tråden jag fick inte amma på åhlens(min son 3 månader)