• youandmeandthebaby

    jag fick inte amma på åhlens(min son 3 månader)

    när jag o min man o våran 3 månaders baby va på åhlens igår (stockholm vid drottninggatan) fick jag inte amma mitt barn när vi satte oss vid fiket som är längst ner på
    åhlens.

    det va en svensk kille som jobbade där o jag satte mej o ammade mitt barn o då kommer han fram till mej o sa: då fick inte sitta här o amma. då sa jag : va skojar du?
    och fortsatte o amma mitt barn. då ringde idioten vakterna. så efter en stund kom 2 stora vakter fram till mej o sa: du måste respektera personalen när dom säger att du inte få amma här. och då sa jag att jag få amma mitt barn va som helst. och att säga till en mamma som sitter o ammar att hon inte få det. det är en stor kränkning. jag sa även att jag har inte gjort nåt fel och mitt barn är hungrig.
    vakterna sa bara att jag måtse gå.

    efter ett tag kom det fram en kvinna till oss,hon satt bakom mej o såg allting. hon sa att detta va vidrigt och att jag får amma vart jag vill. jag sa till henne att min barn e 3 månader o han e hungrig. hon va jättesnäll o såg väldigt ldesen ut för mina vägar.

    jag sa till vakten kan du gå så jag få amma mitt barn ifred tills han e klar?. både vakterna stod o vaktade mej när jag satt o ammade. presic som om jag skulle va nån bråkstake. och vakterna ringer man bara när nån är bråkig.

    jag känner mej jätteledsen o kränkt. men är glad att denna kvinna tog min sida.
    det uppskattar jag mycket.

    kille som ringde vakterna va typ vi 19 åldern. fan inte ens torr bakom öronen.

    Suck!

  • Svar på tråden jag fick inte amma på åhlens(min son 3 månader)
  • Miss Skywalker

    Och alla som skriker stackars barn! Jag är helt övertygad om att bebisen inte svälter ihjäl om man letar upp en mer enskild plats..

  • Dajo
    Miss Skywalker skrev 2011-07-03 00:48:42 följande:
    Och alla som skriker stackars barn! Jag är helt övertygad om att bebisen inte svälter ihjäl om man letar upp en mer enskild plats..
    Jag håller fullständigt med, ingen bebis har väl dött av att vänta några minuter på sin mat. Undrar vad man lär sig på de där "föräldrakurserna" egentligen...
  • Selfish Geene
    Dajo skrev 2011-07-03 00:47:47 följande:
    Var i lagen står det att amning är tillåtet överallt? (du behöver inte leta, det finns nämligen ingen sådan formulering!)

    Allting som inte är förbjudet i lag är inte tillåtet på olika platser; många butiker har förbud mot skejting, hundar, ätande och en mängd andra saker som i sig själva inte är olagliga.
    så enkelt och ändå så svårt att begripa!
  • An0nym0us
    Iam skrev 2011-07-03 00:41:28 följande:
    Skulle uppskatta om du läser ALLA kommentarer jag lämnat innan du drar på alla växlar och kallar mig ond och kallhjärtad. Jag har nämligen lämnat flera kommentarer. 

    Jag fick dock berättat för mig att jag var otydlig i det jag menade, men när jag frågade om vad som var otdyligt och hur jag skulle bli tydligare fick jag inget svar. 

    Det är en förälders ansvar att se till att ett barn har det bra och mår bra.  
    Och det är vuxnas ansvar att respektera varandra.
    En enkel lösning är att man ammar under en sjal exempelvis, vilket även ger barnet lugn och ro.
    Det gör att dom som inte vill se bröst slipper se bröst, och dom som vill amma får amma.
    Alla respekterar alla, och inget barn kommer iklämm.
    Förstår inte varför det är en så konstig åsikt.
    Men å andra sidan är det på FL jag är så...
    Här vill man inte diskutera, här vill man hävda sin rätt.
    trist tycker jag. 

    Läs vad du skrev.


    Dajo skrev 2011-07-03 00:29:14 följande:
    Nej, det är inte ett dugg förnedrande utan helt normalt att vakterna assisterar personalen om du inte lyssnar på personalens tillsägelse. Det normala vore att svara "OK, då går jag härifrån och ammar någon annanstans istället" eller att sluta amma direkt när man blir tillsagd, så hade ju vakterna kunnat lägga tid på något vettigare än att titta på en trotsig ammande mamma!

    Visst skulle det vara trevligt om alla mammor hade en sjal över sina bröst vilket jag tror de flesta har iallafall...men om de inte har det då? Jag tycker att när det gäller bebisar och att de är hungriga, så spelar det ingen roll om det är på ett café eller mitten av en fotbollsplan, de ska få äta!


    Sen så tycker jag inte om att du säger att det inte är förnedrande när ts säger att det var det för henne! Det är normalt att känna så när man är i den situationen, om du nu kan sätta dig in i den.


    och lägg ner med dina torra spydiga kommentarer, det får dig bara att se ut som en arg översittare.


     


     

  • Iam
    An0nym0us skrev 2011-07-03 00:51:51 följande:

    Läs vad du skrev.


    Dajo skrev 2011-07-03 00:29:14 följande:
    Nej, det är inte ett dugg förnedrande utan helt normalt att vakterna assisterar personalen om du inte lyssnar på personalens tillsägelse. Det normala vore att svara "OK, då går jag härifrån och ammar någon annanstans istället" eller att sluta amma direkt när man blir tillsagd, så hade ju vakterna kunnat lägga tid på något vettigare än att titta på en trotsig ammande mamma!

     


    Visst skulle det vara trevligt om alla mammor hade en sjal över sina bröst vilket jag tror de flesta har iallafall...men om de inte har det då? Jag tycker att när det gäller bebisar och att de är hungriga, så spelar det ingen roll om det är på ett café eller mitten av en fotbollsplan, de ska få äta!


    Sen så tycker jag inte om att du säger att det inte är förnedrande när ts säger att det var det för henne! Det är normalt att känna så när man är i den situationen, om du nu kan sätta dig in i den.


    och lägg ner med dina torra spydiga kommentarer, det får dig bara att se ut som en arg översittare.


     


     


    Jag tror du blandar ihop mig med någon annan... Läs vem som skriver vad så blir det lättare.. 
  • An0nym0us
    Iam skrev 2011-07-03 00:53:08 följande:
    Jag tror du blandar ihop mig med någon annan... Läs vem som skriver vad så blir det lättare.. 

    Ursäkta, ett misstag.


    Säker på att du har gjort några i ditt liv också.

  • MamaJuice
    Tjenixen skrev 2011-07-03 00:39:03 följande:
    Alma01 man kan faktiskt ha med sig välling och liknande till bebisen.. Jag förstår att folk inte vill att man ammar varsom hellst .. Jag uppskattar inte och se någon som sitter och ammar hur öppet som hellst.. Man får som förällder tänka sig lite för att andra kan ta illa upp av att man ammar även om det är en princip sak..
    Som förällder får man faktiskt ta och tänka lite oxå på folk runt omkring och även på sin bebis...

     Nr 1, en 3 månaders bebis kan inte dricka välling...


    Nr 2, bebisen kanske inte tar flaska (väldigt vanligt på så små bebisar)


    Nr 3, TS vill förmodligen ge sitt barn det bästa, vilket innebär bröstmöjlk....


    Förstår fortfarande inte er som anser att det är äckligt... kan ni förklara? Det är bland det mest naturliga man kan göra....


     

  • Fennyxx

    Vakterna och personalen på Åhlens betedde sig som idioter. Självklart ska man få amma om barnet behöver det. Kafét är en utmärkt plats. Ni som säger att barnet inte "dör", nej det är klart det inte gör, men vad stör mest, ett ätande barn eller ett gallskrikande barn? Ska mamman ta med sig det gallskrikande barnet hela vägen hem för att amma hemma bakom sin burka eller vad är det frågan om? Måste man köpa en villa bara för att man har barn och stanna där tills barnen blivit tjugo och inte kan väcka anstöt på något sätt?

    Nypryda puckon. Det finns hundra saker på stan som är mer störande än ätande bebisar.

  • youandmeandthebaby

    Jag har aldrig hört att man inte få amma på det fiket. hat smalt där 1000 gånger o aldrig blivit tillsagd.

  • Selfish Geene
    MamaJuice skrev 2011-07-03 00:55:32 följande:

     Nr 1, en 3 månaders bebis kan inte dricka välling...


    Nr 2, bebisen kanske inte tar flaska (väldigt vanligt på så små bebisar)


    Nr 3, TS vill förmodligen ge sitt barn det bästa, vilket innebär bröstmöjlk....


    Förstår fortfarande inte er som anser att det är äckligt... kan ni förklara? Det är bland det mest naturliga man kan göra....


     


    vad har graden av naturlighet med saken att göra?
Svar på tråden jag fick inte amma på åhlens(min son 3 månader)