• youandmeandthebaby

    jag fick inte amma på åhlens(min son 3 månader)

    när jag o min man o våran 3 månaders baby va på åhlens igår (stockholm vid drottninggatan) fick jag inte amma mitt barn när vi satte oss vid fiket som är längst ner på
    åhlens.

    det va en svensk kille som jobbade där o jag satte mej o ammade mitt barn o då kommer han fram till mej o sa: då fick inte sitta här o amma. då sa jag : va skojar du?
    och fortsatte o amma mitt barn. då ringde idioten vakterna. så efter en stund kom 2 stora vakter fram till mej o sa: du måste respektera personalen när dom säger att du inte få amma här. och då sa jag att jag få amma mitt barn va som helst. och att säga till en mamma som sitter o ammar att hon inte få det. det är en stor kränkning. jag sa även att jag har inte gjort nåt fel och mitt barn är hungrig.
    vakterna sa bara att jag måtse gå.

    efter ett tag kom det fram en kvinna till oss,hon satt bakom mej o såg allting. hon sa att detta va vidrigt och att jag får amma vart jag vill. jag sa till henne att min barn e 3 månader o han e hungrig. hon va jättesnäll o såg väldigt ldesen ut för mina vägar.

    jag sa till vakten kan du gå så jag få amma mitt barn ifred tills han e klar?. både vakterna stod o vaktade mej när jag satt o ammade. presic som om jag skulle va nån bråkstake. och vakterna ringer man bara när nån är bråkig.

    jag känner mej jätteledsen o kränkt. men är glad att denna kvinna tog min sida.
    det uppskattar jag mycket.

    kille som ringde vakterna va typ vi 19 åldern. fan inte ens torr bakom öronen.

    Suck!

  • Svar på tråden jag fick inte amma på åhlens(min son 3 månader)
  • Dreams Never Ends
    youandmeandthebaby skrev 2011-07-03 11:59:16 följande:
    Varför har kg då kunnat sitta där o ammat innan o 3 dagar innan detta hände o inget sa nåt ? Jag gjorde inget fel !
    Öhh har du verkligen ingen annarsstans att amma än mitt i central sthlm mitt i turistsäsongen? Man börjar ju undra vad meningar med att sitt just DÄR är... Jag skulle välja en lugnare plats för mitt barns skull åtminståne....
  • Dreams Never Ends
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-03 12:31:24 följande:
    Öhh har du verkligen ingen annarsstans att amma än mitt i central sthlm mitt i turistsäsongen? Man börjar ju undra vad meningar med att sitt just DÄR är... Jag skulle välja en lugnare plats för mitt barns skull åtminståne....
    Oj skrev lite fel men tangentbordet hackar ;)
  • Sarah f

    Har så svårt att tro att en av cheferna säger till ts idag att det är ok att fuka och inte köpa fika i ett fik som hyr in sig på Åhlens.

  • Ts mår skit
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-03 12:31:24 följande:
    Öhh har du verkligen ingen annarsstans att amma än mitt i central sthlm mitt i turistsäsongen? Man börjar ju undra vad meningar med att sitt just DÄR är... Jag skulle välja en lugnare plats för mitt barns skull åtminståne....
    varför skulle hon INTE få vara där undrar då jag!?
  • Selfish Geene
    Ts mår skit skrev 2011-07-03 12:31:21 följande:
    Finns ingen lag som påstår att mammor inte får amma var de vill!
    Selfish Geene skrev 2011-07-03 12:29:22 följande:
    det är inte ok att amma sitt barn på alla fik, bara på de fik som tilltåter ammning i sina lokaler
     Ärligt talat så tvivlar jag på att det ens finns ett fik som inte tillåter amning. Det skulle isf vara de fik som inte ens tillåter barn i lokaen. men fik som inte tillåter just amning, finns nog inte!
    Lagar reglerar inte vilket beteende som ska tillåtas i en enskild näringsidkares lokaler
  • Ts mår skit
    Sarah f skrev 2011-07-03 12:31:18 följande:
    Vad betyder "fukat", är det ett vanligt uttryck?
    Ehh...tänk logiskt, vad kan det betyda?
    Stavfel kan alla göra! 
  • youandmeandthebaby

    Fikat ska det stå. Jag skriver me min iphone . Lite krångligt att skriva så här. Den ändrar på orden själv

  • Sarah f
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-03 12:31:24 följande:
    Öhh har du verkligen ingen annarsstans att amma än mitt i central sthlm mitt i turistsäsongen? Man börjar ju undra vad meningar med att sitt just DÄR är... Jag skulle välja en lugnare plats för mitt barns skull åtminståne....
    Varför hänga på Åhlens 1000 gånger med ett nyfött barn? Låter lite sorgligt.
  • Sarah f
    Selfish Geene skrev 2011-07-03 12:32:56 följande:
    Lagar reglerar inte vilket beteende som ska tillåtas i en enskild näringsidkares lokaler
  • Ts mår skit
    Selfish Geene skrev 2011-07-03 12:32:56 följande:
    Lagar reglerar inte vilket beteende som ska tillåtas i en enskild näringsidkares lokaler
    Du sa specifikt att man inte får amma var som helst. Aminingsförbud finns inte i sverige, så vad är det du försöker säga!?
Svar på tråden jag fick inte amma på åhlens(min son 3 månader)